Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Nineteen steps
  • De jachtpartij
  • Het zijden huis
  • Costa Brava
  • De mol
  • Melkmeisje
  • Twee kleine visjes
  • De verloren zus
  • De kers op de taart
  • Atlas
  • Kwelling
  • Moord in het vliegtuig
  • De stormroos
  • Fallen
  • Het kleine straatje met het grote hart
  • De zeven zussen - De zevende zus
  • De zeven zussen - Zon
  • De charmante cadeauwinkel
  • De zeven zussen - Maan
  • Het wonderbaarlijke wolparadijs
  • De betoverende antiekzaak
  • De chocolaterie van je dromen
  • De theewinkel vol geluk
  • De zeven zussen - Parel
  • Liefde op het strand
  • Zwaar verliefd
  • Het mysterie van Chalk Hill
  • Een dichtbij verleden
  • De zeven zussen - Schaduw
  • Lessen in chemie
  • Storm
  • Mademoiselle Coco en het parfum van de liefde
  • De zeven zussen
  • Lentevuur
  • Royal
  • Matilda's laatste dans
  • Het geheim van Raven Hall
  • Appels vallen niet
  • Carpe diem
  • Naar de overkant
  • Eindelijk zomer
  • Oktober
  • Tegen beter weten in
  • De nachtdienst
  • Dwaalspoor
  • Middernachtbibliotheek
  • Winter in de B&B
  • Het meisje in de brief
  • Net als in de film
  • Daar waar de rivierkreeften zingen
  • Enkeltje Ierland
  • De helaasheid der dingen
  • Unsinkable
  • Zomeravond
  • Het slot van de blauwe vogels
  • Chemie
  • De verdwenen brieven van Esther Durrant
  • De boekenjagers
  • Stiefzus
  • Rauwkost
  • Boekblog op instagram
  • Alles voor jou
  • Tot aan de zon en terug
  • De violist van Birkenau
  • Zomernacht
  • De stille patiënt
  • Door het sleutelgat
  • De lavendeltuin
  • Fifty fifty
  • Ijskoud
  • Thuis in Virgin River
  • Mara
  • Mrs.Degas
  • De verborgen apotheek
  • Waterland
  • Marilla
  • Alles tussen jou en mij
  • Kerstmis in het duincafé
  • Van de hemel in de hel
  • De vlinderkamer
  • Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder
  • Eenmaal andermaal verliefd
  • De stilte van de witte stad
  • Georges en Rita
  • Het begint met een kus
  • Souvenir
  • De kleine bakkerij aan het strand
  • Cécile
  • Het begint met een blik
  • Zes jaar
  • Ontvoering in Venetië
  • Nachtblauw
  • Het dorp
  • Doe en denk als een kat
  • Goede dochter
  • De sleutel
  • Schatje
  • After
  • De jongen in de sneeuw
  • De schoonmoeder
  • De naderende storm
  • Drie kleine leugens
  • Met fluwelen pootjes
  • De schaduwkant de nacht
  • Ik wil met je mee
  • Gebroken
  • De doden praten
  • De tragedie van Swerthout-Wittebeek
  • Alles of niets
  • De tabaksbruid
  • Tot op het bot
  • De ongetrouwde hertog
  • Achter de voordeur
  • De vrouwen van Cavendon Hall
  • Mijn zusje de seriemoordenaar
  • Het weesmeisje
  • De rozentuin
  • De doodsvogel
  • In een donker donker bos
  • Ik reis alleen
  • De laagte
  • Ule
  • De zwarte tulp
  • Iene miene mutte
  • Ik weet een geheim
  • Je bent geweldig
  • Zeven perfecte dagen
  • Dwars door het vuur
  • Gespleten
  • Onder de Italiaanse zon
  • Ragdoll
  • Het spel van de engel
  • Een vrouw van adel
  • Bijna echt gebeurd
  • Het smelt
  • Het meisje in het ijs
  • In seizoenen
  • De pier
  • Achter gesloten deuren
  • Het spoor van de amazones
  • 13 minuten
  • Sudoku
  • Pegasus
  • Oorsprong
  • Ik zie je op het strand
  • Wat jij niet ziet
  • Aanpakken
  • De wereld aan haar voeten
  • Een handvol hemel
  • De ijstweeling
  • In het land van de koraalboom
  • Een perfect leven
  • Love, Rosie
  • Wat verborgen is
  • De geheime brief
  • Vreemden in de nacht
  • De afstand tussen jou en mij
  • In wonderland
  • Verloren zoon
  • Veenbrand
  • De onbekende vrouw
  • Joyland
  • Gemengd dubbel
  • Ondersteboven
  • Versier me dan
  • Het mysterieuze manuscript
  • De bloemenjaren
  • Lieve mama
  • De dochters van Cavendon Hall
  • De man van mijn dromen
  • In haar naam
  • Incendio
  • De spiegel van het meer
  • Revival
  • Hals over kop
  • Verboden terrein
  • Sterf twee keer
  • Moord in de martelstoel
  • Het geheim van mijn man
  • Slaapwel
  • Pilaren van de aarde
  • Open huis
  • Momentopname
  • De geheime sleutel
  • Geen tweede kans
  • Het meisje op de trein
  • Water en vuur
  • Verdacht van moord
  • Bella Italia
  • Het land van belofte
  • Blue Curaçao
  • De labyrinth renner
  • Het lied van de wolken
  • Het middernachtspaleis
  • Winnaars
  • Buren
  • Cipressen in de storm
  • De vuurtoren van Connemara
  • Moord uit het verleden
  • De kraamhulp
    Blog als favoriet !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Anja's boekblog

    06-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meisje in het ijs
    Boek 235: Het meisje in het ijs
    Auteur: Robert Bryndza
    Aantal blz.: 384
    Eerste druk: 201
    Leestijd: 05/02/2018-19/02/2018
    Algemene beoordeling: ***


    Dit boek is er ééntje van het jaar 2016. Vele auteurs voelen zich geroepen om “het meisje in ...”, in hun titel te gebruiken. Denken we maar aan “Het meisje in de trein” of “Het meisje in de rode jas”. Zo ook Robert Bryndza die koos voor “het meisje in het ijs”. Korte inhoud en cover van het boek spraken mij aan, vandaar mijn aankoop.
    Een meisje wordt in de bevroren vijver van een park in Zuid-Londen teruggevonden. Het blijkt om de steenrijke en jonge Andrea Douglas-Brown te gaan, de dochter van een invloedrijke familie in Londen. Voor Erika Foster, politie-inspecteur, is dit de eerste zaak waar ze wordt opgezet na het traumatische overlijden van haar man Mark, die tevens politieagent was. Erika is erop gebrand deze zaak op te lossen maar de familie van Andrea is niet zo blij. Zij hebben vooroordelen ten opzichte van Erika en willen niet dat zij de zaak van hun dochter moet oplossen. Erika is echter niet van plan om de zaak los te laten, en wanneer de moordenaar haar in het oog krijgt, beseft ze dat ze haar eigen hachje riskeert, maar dit betekent ook dat ze op het juiste spoor zit.
    Dit boek kreeg zeer lovende kritieken, en inderdaad, het leest vlot. Toch is dit niet een verhaal dat me lang zal bijblijven, vandaar de drie sterren.

    06-03-2018 om 18:49 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In seizoenen
    Boek 234: In seizoenen
    Auteur: Judith Visser
    Aantal blz.: 367
    Eerste druk: 2016
    Leestijd: 29/01/2018-04/02/2018
    Algemene beoordeling:****

    Het boek “In seizoenen” werd mij aangeraden door één van de lezers van mijn blog. Ik las al een thriller van Judith Visser die mij niet echt wist te boeien. Mijn blogleester vertelde mij dat Visser zich nu enkel toelegt op romans en dat ik dit boek zeker moest lezen. Bij deze...
    Annabel Wismar, een negenvijftigjarige Nederlandse vrouw, die in het verleden te maken kreeg met vulvakanker die gelukkig werd overwonnen, voelt nu een knobbeltje in haar lies. Er wordt een ct-scan uitgevoerd en het gevreesde verdict wordt onvermijdelijk uitgesproken, Annabel is terminaal en heeft nog maar enkele seizoenen. Haar zoon David en Annabel zelf, blijven echter niet bij de pakken zitten en al hun hoop wordt op Leuven gezet. Daar willen ze haar nog een chemokuur geven die eventueel succesvol zou kunnen zijn. David besluit bij zijn moeder in te trekken om haar te allen tijde te ondersteunen. De zware beproeving die chemo met zich meebrengt, heeft ook op Annabel een verwoestend effect en om haarzelf wat op te beuren leest ze haar dagboek van toen ze veertien jaar oud was en voor de eerste keer verliefd werd. Ondertussen blijven Annabel en David vechten tegen het afschuwelijke monster dat kanker heet in de hoop dat ze op een dag weer beter wordt.
    Het is inderdaad een zeer mooi, prachtig boek. De schrijfster baseerde haar verhaal op de ervaring die ze beleefde toen ze haar eigen moeder verloor aan kanker. Het onderwerp is voor mij op dit ogenblik spijtig genoeg zeer actueel waardoor het boek zeer, zeer herkenbaar lijkt. Het onpersoonlijke ziekenhuis, artsen die nog steeds de kwantiteit van het leven hoger in het vaandel stellen dan de kwaliteit, en je moeder die je zelf ziet als een onaantastbare superheld wordt nu iemand die lijdt en aftakelt, waarbij jijzelf machteloos aan de zijlijn staat. 
    Dank u voor deze tip! Als je een goed boek gelezen hebt, laat het mij weten en wie weet verschijnt het vroeg of laat op mijn blog.

    06-03-2018 om 18:46 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De pier
    Boek 233: De pier
    Auteur: Claire Douglas
    Aantal blz.: 282
    Eerste druk: 2016
    Leestijd: 19/01/2018-28/01/2018
    Algemene beoordeling: *****


    Wanneer Frankie telefoon krijgt van Daniel, de broer van haar beste vriendin Sophie, met de vraag of ze wil terugkeren naar haar geboortedorp Oldcliff, staat Frankie hier niet om te springen. Haar beste vriendin Sofie werd namelijk 20 jaar geleden vermoord aan de oude pier. Een stoffelijke rest van Sofie spoelde nu aan en Daniel hoopt dat de waarheid achter de tragische nacht naar boven komt. Frankie wil Sofie’s broer niet teleurstellen en besluit te gaan. Terugkeren naar haar geboortedorp, geeft Frankie de rillingen. Het kleine, grijze dorpje geeft haar enkel maar pijnlijke herineringen aan haar beste vriendin. 
    Wat is er de nacht dat Sofie stierf gebeurd en wie is de dader? 
    Frankie vertelt het verhaal in het nu. Afwisselend vertelt Sofie het verhaal twintig jaar geleden terug. De maanden voorafgaand aan haar dood worden uit de doeken gedaan, met op het einde van het boek, een prachtige apotheose. “De pier” was voor mij een zeer goede thriller, een thriller zoals een thriller moet zijn. Vlot geschreven en als kers op de taart een zeer goed einde. Daarom geef ik dit boek met veel plezier vijf sterren!

    28-01-2018 om 21:40 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achter gesloten deuren
    Boek 232: Achter gesloten deuren
    Auteur: B.A. Paris
    Aantal blz.: 360
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 05/01/2018-18/01/2018
    Algemene beoordeling: ****

    “Achter gesloten deuren”  prijkte verschillende maanden in de bestsellerslijsten van 2017. In januari 2018, na het horen van veel lovende kritieken, besloot ik hem ook te lezen.
    De buitenwereld beschouwt Grace en Jack als het perfecte koppel. Jack, een imposante en knappe man, lijkt de droom van iedere vrouw. Het begint allemaal als een sprookje voor Grace. Op een dag ontmoet ze Jack in het park, wanneer ze optrekt met haar zusje Millie, die aan het syndroom van Down lijdt. Ze geraken aan de praat, worden verliefd en trouwen. Op de huwelijksnacht echter komt Grace erachter dat Jack niet de charmante man is, die ze eerst had gedacht. Grace belandt in een regelrechte nachtmerrie. Jack blijkt een eersteklas manipulator, tiran en masochist te zijn, en vindt niets leuker dan Grace te bedreigen en te treiteren. Hoe zal ze ooit uit deze gevangenis kunnen ontsnappen?
    Zeer goed boek, ik raad hem iedereen aan. De schrijfster wisselt in de hoofdstukken heden en verleden af, en beetje bij beetje kom je te weten hoe Grace in zijn val loopt en er maar niet uitgeraakt. Toffe ontdekking. Haar volgende boek “Gebroken” ligt al op mij te wachten. 

    28-01-2018 om 00:00 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het spoor van de amazones
    Boek 231: Het spoor van de amazones
    Auteur: Anne Fortier
    Aantal blz.: 539
    Eerste druk: 2014
    Leestijd: 25/11/2017-04/01/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Dit boek deed ik mijn schoonzus cadeau op 1 januari 2015. Toen ik dit boek kocht veronderstelde ik, aangezien ze geschiedenis gestudeerd heeft, en erg geïnteresseerd is in historische verhalen, dat dit echt iets voor haar was. Nu twee jaar later, hebben mijn broer, mijn man en ik nu  het boek gelezen. Er is er echter nog eentje die dat niet gedaan heeft ..., maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
    Diana Morgan is steeds geboeid geweest door het verhaal van de Amazones. Die interesse werd gewekt door haar grootmoeder die beweerde zelf een Amazone te zijn. Haar grootmoeder, die bij hen inwoonde, verdween echter van het ene op het andere moment, de jonge Diana achterlatend met enkel een schrift vol bizarre tekens.  Diana besluit filologie te studeren en weet een baan aan het prestigieuze Oxford University te bemachtigen. Op een dag wordt ze benaderd om een archeologische site te gaan bezoeken die mogelijks het bestaan van de Amazones zou kunnen bewijzen. Diana beseft dat ze deze kans niet links kan laten liggen. Gewapend met haar schrift en haar kennis besluit ze op onderzoek te gaan.
    Dit is echt wel een historisch verhaal. Het begint echt zeer, zeer goed, maar naar mijn mening kan de schrijfster die spanning niet in stand houden. Dit neemt niet weg dat er ons een boeiend verhaal wordt voorgeschoteld. Het verhaal speelt zich af in het heden en een deel in het verleden. Mij boeide het heden meer dan het verleden, maar ik kan aannemen dat iemand die geboeid is door de geschiedenis dat deel dan weer beter vond dan het heden. Toch blij dat ik het gelezen heb. Nu mijn schoonzus nog .

    28-01-2018 om 00:00 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 minuten
    Boek 230: 13 minuten
    Auteur: Sarah Pinborough
    Aantal blz. : 365
    Eerste druk: 2016
    Leestijd: 15/11/2017-24/11/2017
    Algemene beoordeling: ***

    Toen ik aan het snuisteren was in de Standaard boekhandel, botste ik op het boek "13 minuten" van Sarah Pinborough. Leuke cover en een korte inhoud die mij wel wist te boeien. Toen ik met het boek thuis kwam, besefte ik dat ik al eerder een boek van deze schrijfster had gelezen, namelijk "Wat jij niet ziet" boek 225 dat ik hier op mijn blog besproken heb. Dit boek is eigenlijk voor young adults, maar dat houdt mij zeker niet tegen om het te lezen. 
    Wanneer een man met zijn hond in de vroege ochtend een wandeling maakt, doet hij een lugubere ontdekking. Een jong meisje ligt levenloos in de rivier. Hij begint haar meteen te reanimeren en wonder boven wonder komt ze terug tot leven. Het meisje blijkt Natasha Howland te zijn, het populairste meisje van de school. Natasha blijkt zich echter niets meer te herrineren van wat er die avond gebeurd is en hoe ze in de rivier terecht gekomen is. Haar boezemvriendinnen Hayley en Jenny gedragen zich zeer vreemd en het lijkt erop dat ze iets verbergen. En de grote hamvraag luidt natuurlijk: wat is er nu echt gebeurd en wie spreekt de waarheid?
    Zeer tof boek, Pinborough is een zeer goede schrijfster, dat valt niet te betwisten. Op een bepaald moment had ik wel door hoe de vork in de steel zat en ik verwachtte toch nog een clifhanger die er niet meer kwam. Dit neemt niet weg dat ik genoten heb van dit boek en het zeker ook zou aanraden.

    21-01-2018 om 17:53 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sudoku
    Boek 229: Sudoku
    Auteur: Bart Debbaut
    Aantal blz.: 269
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 07/11/2017-14/11/2017
    Algemene beoordeling: ***

    De cover van het boek was me al meermaals in het oog gesprongen. Tijdens het bezoeken van de boekenbeurs in Antwerpen was ik niet meer te houden en bracht hem met me mee. Het is bovendien ook een schrijver van eigen bodem, die kunnen we alleen maar steunen. 
    Philippe Rigaux komt terug van vakantie. Op de terugvlucht komt er een mooie dame, Leila genaamd, naast hem zitten. Ze vraagt of ze het katern van zijn krant waar de sudoku's in staan, mag hebben. Beiden raken aan de praat. Op het einde van de vlucht geeft ze hem het katern terug. Wanneer Philippe de sudoku bekijkt, staat er tussen de getallen HELP ME. Philippe weet zich geen raad met deze boodschap. Zijn vader raadt hem aan om er niet op in te gaan, maar we hadden natuurlijk geen verhaal als hij het gewoon had laten rusten.
    Een zeer korte inhoud, ik besef het maar al te goed, maar als ik verder uitbreid, verklap ik alles. Het maakt dit verhaal ook spannend, omdat je in het begin geen idee hebt welke kant het uitgaat. Eénmaal je weet hoe het verhaal in elkaar zit, is er nieuwe spanning  aanwezig, namelijk hoe gaat dit verhaal eindigen? Toffe ontdekking, ik ga zeker nog van deze auteur lezen. Hij schrijft vlot en het boek is uit voor je het goed en wel beseft. 

    21-01-2018 om 17:52 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pegasus
    Boek 228: Pegasus
    Auteur: Danielle Steel
    Aantal blz.: 364
    Eerste druk: 2014
    Leestijd: 30/10/2017-06/11/2017
    Algemene beoordeling: *****

    "Pegasus" kon ik voor 5 euro op de kop tikken in de supermarkt. Eigenlijk was ik niet echt zeker of ik het boek nog niet gekocht had, maar ik was niet te houden. Ik moest het hebben. Thuis gekomen kwam ik tot de constatatie dat ik het boek al in het engels had gekocht, maar bon, ik had het alleszins nog niet in het Nederlands.
    Ik ben er eigenlijk direct aan begonnen en werd meteen meegevoerd op de vleugels van "Pegasus". 
    Het verhaal situeert zich in Beieren aan de vooravond van de tweede wereldoorlog. Nicholas Von Bingen geniet als aristocraat van een luilekker leven, van ritjes te maken in zijn Bugatti en van paardrijden. Dit leven verandert op slag en omkeer als blijkt dat  zijn moeder die hij nooit gekend heeft, half-Joods blijkt te zijn. Zijn vader, die vreest voor hun veiligheid, stuurt Nicholas samen met zijn twee zonen naar Amerika om daar een nieuw leven op te bouwen. Aangezien Nicholas niet echt een beroep uitoefent, solliciteert hij bij Ringling brothers, het bekende circus, en wonder boven wonder mag hij er starten met zijn lipizanerpaarden. Nick en de kinderen zijn radeloos dat ze hun land moeten achterlaten en de onbekende wereld van het circus betreden. Langzaam maar zeker aarden ze in hun nieuwe omgeving. Ook al zijn ze aan de genocide ontsnapt, de oorlog loert ook in Amerika om de hoek.
    Zeer mooi boek, ik heb hier echt van genoten. Toch éen van haar betere verhalen vind ik. De twee grote onderwerpen, het circus en de tweede wereldoorlog maken van dit boek een toppertje, die geen moment verveelt. Op het einde heb ik zelfs een traantje moeten wegpinken.

    04-12-2017 om 20:11 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oorsprong
    Boek 227: Oorsprong
    Auteur: Dan Brown
    Aantal blz.: 542
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 06/10/2017-29/10/2017
    Algemene beoordeling: ****

    In 2017 pakt Dan Brown uit met een nieuw boek, namelijk "Oorsprong". Ik denk dat het de eerste week dat het  uitkwam al op mij lag te wachten toen ik thuiskwam. Ik ben er dan ook meteen aan begonnen, want ik was zeer benieuwd wat Brown deze keer voor ons in petto had.
    Robert Langdon wordt uitgenodigd door zijn vriend Edmond Kirsch, futuroloog en wetenschapper, om naar het Guggenheimmuseum in Bilbao te komen. Edmond heeft namelijk een ontdekking gedaan die de wereld op zijn grondvesten zal doen daveren, en wil deze vanavond aan de wereld kenbaar maken. De avond verloopt niet echt rimpelloos, waardoor Edmond zijn ontdekking niet heeft kunnen uit de doeken doen. Robert besluit om het hier niet bij te laten en samen met Ambra Vidal, de verloofde van prins Julian van Spanje wil hij erachter komen wat Edmond nu precies ontdekt heeft. Hun zoektocht leidt hen naar de Sagrada Familia in Barcelona.  Hier hopen ze de sleutel om dit mysterie te kunnen oplossen te vinden.
    Om zijn vorige boek "Inferno" te evenaren, ging Brown goed zijn best moeten doen. Spijtig genoeg is hij daar niet helemaal in geslaagd. Maar dat neemt echter niet weg dat Brown een zeer goed schrijver is. Het eigenlijke plot vond ik wat teleurstellend, maar op het einde kan hij mij telkens toch weer verrassen. Dat heeft hij in  dit boek ook zeker gedaan, waardoor hij  toch nog vier sterren gekregen heeft. 

    04-12-2017 om 20:10 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik zie je op het strand
    Boek 226:  Ik zie je op het strand.
    Auteur: Jill Mansell
    Aantal blz.: 378
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 19/09/2017-05/10/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Als ik nood heb aan een boek waar ik zeker van weet, dat het mij niet van mijn stuk zal brengen, maar mij zal meenemen op een romantische, ontspannende wolk, dan weet ik dat het weer tijd is om een Jill Mansell te lezen.
    Het verhaal begint op de luchthaven. Clemency staat op het punt om haar vliegtuig naar Londen te missen. Gelukkig lukt het haar nog net om het te halen en komt ze naast een knappe man te zitten. Sam, de man in kwestie is niet opgezet met zijn praatzieke buurvrouw. Clemency doet er alles aan om een gesprek aan te knopen met hem en uiteindelijk lukt het haar om Sam aan de praat te krijgen. Wat blijkt, op het einde van de vlucht is er de zogenaamde "klik" tussen de twee. Maar door samenloop van omstandigheden gaan ze elk hun eigen weg. Drie jaar later brengt Belle, Clemency's zus, haar nieuwe vriend mee. Clemency kan haast niet geloven wanneer ze de vriend van haar zus ziet, want het blijkt niemand minder dan Sam te zijn. Het ergste is, de aantrekking tussen hen is nog zeker niet verdwenen!
    Oké, in andere recencies wordt beweerd dat dit verhaal voorspelbaar is, maar in dit soort genre hou ik van voorspelbaarheid. Een boek waar je instant een goed gevoel aan overhoudt. Een boek waar Jill Mansell erin slaagt de sfeer weer te geven van een rustig kuststadje en de alom aanwezige liefde die in de lucht hangt. Dan zeg ik missie geslaagd, dit is een goed boek!

    31-10-2017 om 21:23 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat jij niet ziet
    Boek 225: Wat jij niet ziet
    Auteur: Sarah Pinborough
    Aantal blz.: 351
    Eerste druk: 2017
    Leestijd: 01/09/2017-18/09/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Terug van weggeweest. Wegens familiale omstandigheden is het stil gebleven op mijn blog. Ik heb even gedacht om niet meer terug te keren, maar dat zou jammer zijn. Ik heb mijn moed bijeengeraapt en hier ben ik terug. 
    "Wat jij niet ziet" is een boek waarvan de korte inhoud mij direct wist te boeien en voor het boek het besefte, lag het al in mijn winkelmandje. 
    Louise is een alleenstaande moeder. Op een avondje stappen ontmoet ze de charismatische David. Ze laat zich meeslepen in het moment, maar de ontnuchtering volgt meteen als blijkt dat David haar nieuwe baas is en getrouwd is. Meer zelfs, ze is zijn persoonlijke secretaresse. In het begin weerstaan ze aan de verleiding om hun verhouding verder te zetten, maar al gauw zwichten ze voor elkaar. De situatie wordt alleen maar ingewikkelder, wanneer Louise Adele, de vrouw van David ontmoet. Louise besluit vriendschap met Adele te sluiten maar verzwijgt dit voor David. Je merkt het al: "this stinks", en kan zo niet blijven duren. Wat zal er gebeuren als Adele erachter komt dat Louise met haar man slaapt, of David ontdekt dat Louise en Adele beste vriendinnen zijn?
    Ik vond dit een zeer goede thriller, zeer vlotte schrijfstijl en toch wel een verrassend plot. Dit is een boek dat je goed of slecht vindt,  alleen als je het leest zal je begrijpen wat ik bedoel. Meer kan ik niet zeggen om niets te verklappen.

    31-10-2017 om 21:21 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanpakken
    Boek 223: Aanpakken
    Auteur: Sophie Kinsella
    Aantal blz.: 351
    Eerste druk: 2005
    Leestijd: 14/02/2017-03/03/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Sophie Kinsella is eigenlijk weeral een primeur op deze blog. Ik kende haar al van de verfilming van het bekende "Confession of a shopoholic".
    "Aanpakken"  heb ik direct in mijn winkelmandje gelegd. Toen ik  de korte inhoud las, sprak het mij onmiddellijk aan.
    Samantha Sweeting is een top juriste, die enkel en alleen leeft voor haar job. Ze staat op het punt vennoot te worden in haar bedrijf, maar precies op de dag dat ze deze promotie waar ze jarenlang naar uitkeek, hoopt binnen te rijven, maakt ze een cruciale fout. Compleet ontredderd verlaat ze Londen, springt op een trein en komt terecht op het Engelse platteland. Wanneer ze aan een groot landhuis aanbelt voor een overnachting, denken de eigenaars dat de nieuwe huishoudster is. Samantha die nog van slag is, heeft niet door dat ze opeens aangenomen wordt als de nieuwe huishoudster. Ze zit met de handen in het haar want ze heeft nog nooit iets gedaan in het huishouden. De knappe tuinman Nathaniel kijkt met argusogen toe welke kooknachtmerries Samantha allemaal aanricht in de keuken tot hij besluit haar te helpen. 
    Kan Samantha haar ware identiteit verborgen houden en heeft ze haar leven als jurist voorgoed vaarwel gezegd?
    Heel tof, ontspannend en humoristisch boek. Zou ik aan iedereen aanraden die houdt van een goede chicklit. Heb echt een paar keer goed moeten lachen, wat ik niet zo snel doe met een boek. 

    16-10-2017 om 20:42 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wereld aan haar voeten
    Boek 222: De wereld aan haar voeten.
    Auteur: Barbara Taylor Bradford
    Aantal blz.: 366
    Eerste druk: 2001
    Leestijd: 07/01/2017-13/02/2017
    Algemene beoordeling: ***

    Het boek "De wereld aan haar voeten"  is er nog eentje uit de boekenkast van mijn moeder. 
    Denise, Carly en Katie zijn zeventien en drie hartsvriendinnen. Alle drie delen ze een passie voor theater en wanneer ze maar kunnen, repeteren ze samen in een schuur, dromend dat ze ooit op een dag op de planken in Broadway zullen staan. Aan hun dromen komt abrupt een einde wanneer Denise en Carly op een avond aangevallen worden. De tol is zwaar. Denise sterft en Carly komt in een coma terecht. Katie blijft alleen achter. Van de dader ontbreekt elk spoor. 
    Tien jaar later heeft Katie haar droom bereikt en is ze een actrice geworden. Ze staat op het punt om haar eerste grote rol te spelen in een Broadwayproductie. De horror van tien jaar geleden is ze nog steeds niet vergeten. Maar Katie besluit voor haar vriendinnen door te zetten en probeert haar leven verder te zetten, maar de moordenaar loopt nog steeds vrij rond.
    Het verhaal begint ijzersterk, de betere thriller zou ik zelfs durven zeggen. De eerste honderd pagina's vliegen erdoor, maar wanneer het verhaal een sprong van tien jaar maakt, valt voor mij het verhaal wat in elkaar. Barbara taylor Bradford is dan ook geen schrijfster van thrillers maar één van romans. Het plot, wie dan de uiteindelijke moordenaar is, is dan ook teleurstellend. Maar het boek eindigt mooi en ik moest zelf een traantje wegpinken. Al bij al vond ik het toch de moeite.

    16-10-2017 om 20:39 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een handvol hemel
    Boek 224: Een handvol hemel
    Auteur: Kristin Hannah
    Aantal blz.: 319
    Eerste druk: 1996
    Leestijd: 04/03/2017-31/03/2017
    Algemene beoordeling: ****

    Angel DeMarco heeft het allemaal. Hij is een superster in Hollywood en vrouwen liggen aan zijn voeten, het motto drank, sex en rock and roll is volledig op hem van toepassing. Maar zijn zware leven eist zijn tol, en na een avond feesten zakt hij in elkaar. Het verdict is niet mals,  het hart van DeMarco is volledig op en enkel een transplantatie kan zijn leven redden. Wanneer de bekende hartchirurg Madeleine Hillyard erbij geroepen wordt die de transplantatie zal leiden, schrikt ze zich een ongeluk. Angel is geen onbekende voor haar, hij is niemand minder dan haar jeugdliefde. Spijtig genoeg werd haar hart gebroken door Angel en bleef ze alleen achter, hoewel ..., negen maanden na het vertrek van Angel werd Lina geboren. Gelukkig was er Angel's broer Francis die Madeleine steunde en er nu nog altijd voor haar is. Lina is nu een zestienjarige puber die wil weten wie haar vader is, iets wat Madelaine al die tijd verborgen wist te houden. Dus nu zeventien jaar later staan Angel en Madeleine weer oog in oog  met elkaar. Beiden niet echt gelukkig, maar beiden nu wel volwassen geworden. Zal het lukken om alle plooien glad te strijken en vooral zal er tijdig een nieuw hart gevonden worden?
    Heel mooi verhaal, misschien wel voorspelbaar, maar er komt toch een serieuze twist in die ik niet zag aankomen. Die twist zorgt voor een zeer mooi verhaal waar je op het einde toch een traantje bij wegpinkt. Een aanrader!

    16-10-2017 om 00:00 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ijstweeling
    Boek 221: De ijstweeling
    Auteur: S.K. Tremayne
    Aantal blz.: 318
    Eerste druk: 2015
    Leestijd: 19/12/2016-06/01/2017
    Algemene beoordeling: ***

    Wanneer je dit boek voor de eerste keer ziet, verraadt de cover van dit boek onmiddellijk dat dit om een thriller gaat. De korte inhoud zet mensen wel aan om dit boek te kopen. 
    Angus en Sarah Moorcroft proberen hun leven weer op het juiste spoor te krijgen nadat hun dochter Lydia veertien maanden geleden is overleden. Ze besluiten Londen te verlaten en trekken naar een Schots verlaten eiland waar ooit de grootmoeder van Angus woonde. Hun dochter Kirstie gaat met hen mee. Kirstie, die de tweelingzus is van Lydia, vertoont echter bizar gedrag op het eiland. Ze beweert dat zij Lydia is en dat veertien maanden geleden, Kirstie de dodelijke val van het balkon heeft gemaakt. Sarah begint haar dochter wat nauwer in het oog te houden en ze moet toegeven dat het gedrag van Kirstie inderdaad veranderd is sinds de dood van haar zus. Ze besluit haar man hiervan op de hoogte te brengen, maar deze reageert niet echt hoe Sarah verwacht had. Op school raakt Kirstie niet ingewerkt en Sarah doet tevergeefse pogingen om haar dochter zich thuis te doen voelen op het eiland. Sarah is ten einde raad, ze kan het vreemde gedrag van haar dochter maar niet doorgronden en ze blijft maar zitten met de vraag wat er op die fatale dag veertien maanden precies gebeurd is.
    Zoals zo vaak, een perfect begin, goede sfeersetting, het boek valt zeer vlot te lezen maar voor mij was het plot te dun. Een goede thriller schrijven van A tot Z is blijkbaar een moeilijk iets.  

    09-10-2017 om 20:21 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het land van de koraalboom
    Boek 220: In het land van de koraalboom
    Auteur: Sofie Caspari
    Aantal blz.: 480 (E-book)
    Eerste druk: 2011
    Leestijd: 11/11/2016-18/12/2016
    Algemene beoordeling: ***

    Tijd voor een serieuze klepper "In het land van de koraalboom" is het eerste deel van een trilogie. Het is in het genre van Sarah Lark, die de prachtige saga schreef over twee vrouwen die in Nieuw-Zeeland een nieuw leven beginnen. (Ook terug te vinden op mijn blog). 
    In deze trilogie volgen we ook twee vrouwen, Anna en Victoria, die een nieuw leven willen starten in Argentinië. De twee leren elkaar kennen tijdens de lange overtocht van Duitsland naar Buenos Aires in 1863. Aan boord maken ze eveneens kennis met de knappe en charismatische Julius. Deze kennismaking maakt de overtocht voor Anna een stuk aangenamer. Ze is gecharmeerd door Julius en voelt zelf een zekere aantrekking, maar Anna is getrouwd en haar man wacht al op haar in Buenos Aires. 
    Eens aangekomen, blijkt het leven niet makkelijk te zijn. Anna vindt een baan in een stoeterij maar heeft moeite om haar familie te onderhouden. Bovendien wordt haar man ziek en ten einde raad besluit ze haar vriendin Victoria op te zoeken om haar om hulp te vragen. Maar ook Victoria kampt met haar eigen problemen. 
    Dit is het begin van een lang verhaal, waar voor mij iets meer in mocht gebeuren. Het nam mij niet echt mee. Het verhaal is bijna een copycat van Sarah Lark, dus als je zin hebt in een prachtige familie saga zou ik eerder die aan raden dan die van Caspari. Ben wel benieuwd naar de twee andere delen.

    09-10-2017 om 20:20 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een perfect leven
    Boek 219: Een perfect leven
    Auteur: Danielle Steel
    Aantal blz.: 233 (E-book)
    Eerste druk: 2014
    Leestijd: 23/10/2016-10/11/2016
    Algemene beoordeling: ****

    Degene die mijn blog regelmatig lezen, zullen kunnen beamen dat ik zeker tot de fans van Danielle steel  behoor. In "Een perfect leven" speelt Blaise samen met haar dochter Salima de hoofdrol. Blaise is een bekende tv-ster, die haar carrière boven alles stelt. Haar blinde dochter, Salima, woont niet bij haar moeder, maar is op internaat waar ze bijgestaan wordt door een persoonlijke begeleidster. Wanneer de begeleidster komt te overlijden aan hersenvliesontsteking zijn ze verplicht het internaat voor onbepaalde tijd te sluiten. Blaise zit met de handen in het haar. Maar het internaat biedt haar een oplossing onder de vorm van Simon Ward, die bereid is om samen met Salima en Blaise naar New York te verhuizen. Salima is doodongelukkig. Niet alleen mist ze haar begeleidster die haar vertroetelde als een kind, Sam is een complete tegenpool, die de zelfstandigheid van Salima alleen maar wil stimuleren. Maar naarmate de tijd vordert, komen Salima en ook Blaise tot het besef dat zijn aanpak positief blijkt te zijn. Ook Blaise gaat het gezelschap van Simon meer en meer appreciëren, en hoewel er een leeftijdsverschil van vijftien jaar is, kunnen ze hun gevoelens voor elkaar niet langer ontkennen. 
    Simon, Blaise en Salima genieten van hun nieuwe leven, maar is er een toekomst  weggelegd voor hen allen?
    Mooi ontspannend boek. Elke keer opnieuw vindt ze toch een ander thema om over te schrijven. Dat maakt dat ik elke keer terug naar haar boeken grijp, ik ben en blijf dus een fan.

    09-10-2017 om 20:18 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Love, Rosie
    Boek 218: Love, Rosie
    Auteur: Cecilia Ahern
    Aantal blz.: 425
    Eerste druk: 2004
    Leestijd: 24/09/2016-22/10/2016
    Algemene beoordeling: ****

    Love, Rosie is een boek waarop de film "Love, Rosie" gebaseerd is. In de film speelt de Britse acteur Sam Claflin (acteur van het prachtige "Me before you") mee en daarom kocht ik meteen de film en het boek. De schrijfster van het boek kennen we van "P.S.: I love you". Ik besloot eerst het boek te lezen en dan pas de film te gaan kijken. 
    Rosie en Alex zijn vrienden sinds de kindertijd. Ze groeien op en genieten van elkaars vriendschap. Alles verandert wanneer de ouders van Alex besluiten naar Boston, Amerika te verhuizen. Hij vraagt Rosie om met hem mee te gaan maar haar ouders zijn tegen het idee. Ze hopen elkaar terug te zien tijdens het schoolbal, maar door een samenloop van omstandigheden geraakt Alex niet in Engeland. Hierdoor gaat Rosie noodgedwongen met iemand anders naar het bal. Door deze avond verandert het leven van Rosie compleet want negen maanden later kan ze Katie in haar armen houden. Dit is het eerste van talloze obstakels die zich Alex en Rosie op hun weg aantreffen. Het lijkt maar nooit te lukken dat ze een koppel worden. 
    Het boek is op zich zeer uniek, want het complete boek is namelijk in briefvorm geschreven. Je denkt bij jezelf gaat dit na een volledig boek niet vervelen, maar neen, de auteur slaagt erin om het verhaal van Alex en Rosie zeer boeiend neer te schrijven. Ik vond persoonlijk wel dat ze een zeer lange afstand moeten afleggen om samen te komen. Maar je krijgt toch je happy-ending. Boek verschilt wel van de film, heb ik ondertussen ook gezien, het boek gaat dieper en verder in de levens van de twee en is toch wat zwarter dan de mooie feelgood film.

    09-10-2017 om 20:17 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat verborgen is
    Boek 217: Wat verborgen is
    Auteur: Hjorth Rosenfeldt
    Aantal blz.: 335 (e-book)
    Eerste druk: 2010
    Leestijd: 08/09/2016-23/09/2016
    Algemene beoordeling: ****

    Hjorth Rosenfeldt is eigenlijk een samenvoeging van de achternamen van Hans Rosenfeldt en Michael Hjorth. Ze hebben de Zweedse nationaliteit en schrijven samen thrillers. "Wat verborgen is" is het eerste deel van de Bergmankronieken. Stefaan Bergman is de psycholoog die in dit boek één van de hoofdrollen op zich neemt. 
    Roger, een zestienjarige jongen wordt vermoord teruggevonden in een moeras. Hij werd om het leven gebracht met verschillende messteken. Wanneer het lichaam nader onderzocht wordt, is er echter meer aan de hand dan men eerst denkt. Roger liep school ging in het exclusieve Pamlöv college, een elitaire school waar de jongen eigenlijk niet thuishoorde. Daar begint de zoektocht om de moordenaar van de jongen te vinden. Ze worden bijgestaan door de psycholoog Stefaan Bergman die het team vroeger al bijstond maar na de dood van zijn vrouw en dochter onstlag nam. Bergman heeft zijn eigen redenen om zich bij het onderzoek te voegen en niet iedereen is tevreden met zijn terugkeer. Maar wat primeert is de moordenaar zo snel mogelijk te vinden.
    Toffe thriller, ik denk dat dit eerste deel nog een beetje een kennismaking is met alle personages. Maar het leest lekker weg. Voor Bergman had ik een zekere sympathie, ook al is hij niet meteen een lieverdje maar dat maakt hem in het boek natuurlijk extra interessant.

    09-10-2017 om 20:16 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De geheime brief
    Boek 216: De geheime brief
    Auteur: Barbara Taylor Bradford
    Aantal blz.: 380 (e-book)
    Eerste druk: 2012
    Leestijd: 05/09/2016-07/09/2016
    Algemene beoordeling: ***

    Door het prachtige "De dochters van Cavendon Hall" had ik besloten om meer van deze schrijfster te gaan lezen. Mijn oog viel op "De geheime brief".
    Justine wil wat ontstressen van het dagelijkse leven en besluit een tijdje te vertoeven op het prachtige buitenverblijf van de familie, Indian Ridge. Daar aangekomen, ontdekt ze bij de post een mysterieuze brief. Op de achterkant staat er geen afzender vermeld. Justine is zeer nieuwsgierig naar de inhoud ervan. Blijkbaar is de brief afkomstig van een vriendin van haar overleden grootmoeder. Justine is geschokt door wat er te lezen staat, want blijkbaar is haar oma, die ze al tien jaar dood waande, nog springlevend. Ze besluit dit verder te gaan onderzoeken en reist naar Istanboel af. Door de afwezigheid van de afzender staat Justine voor een moeilijke opdracht om haar grootmoeder terug te vinden. Maar het geluk blijkt aan haar zijde te staan en de twee vinden elkaar terug. Het weerzien is zeer hartelijk en beetje bij beetje komt Justine te weten waarom haar moeder destijds beweerde dat haar oma gestorven was.
    Mooi boek, goede research als je haar bibliografie bekijkt, en daardoor onderscheidt ze zich ook van bijvoorbeeld een Danielle Steel, die soms niet diep genoeg op een onderwerp ingaat. Toch maar drie sterren, ik miste iets, verwachtte er misschien te veel van. Toch aangename lectuur.

    18-09-2016 om 17:40 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Welkom op Anja's boekblog! Volg mij op instagram Anjasboektips!!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Goedemiddag blogvrienden u bent van harte welkom (tricibemoedigendewoorden)
        op Gebroken
  • In seizoenen (Anja willems)
        op Vreemden in de nacht
  • nieuwe weg (alice dee)
        op Vreemden in de nacht
  • charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • de gouden tulp (van belle marie-jeanne)
        op De gouden tulp
  • Blog als favoriet !

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog als favoriet !


    Categorieën

    Startpagina !

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs