Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Nineteen steps
  • De jachtpartij
  • Het zijden huis
  • Costa Brava
  • De mol
  • Melkmeisje
  • Twee kleine visjes
  • De verloren zus
  • De kers op de taart
  • Atlas
  • Kwelling
  • Moord in het vliegtuig
  • De stormroos
  • Fallen
  • Het kleine straatje met het grote hart
  • De zeven zussen - De zevende zus
  • De zeven zussen - Zon
  • De charmante cadeauwinkel
  • De zeven zussen - Maan
  • Het wonderbaarlijke wolparadijs
  • De betoverende antiekzaak
  • De chocolaterie van je dromen
  • De theewinkel vol geluk
  • De zeven zussen - Parel
  • Liefde op het strand
  • Zwaar verliefd
  • Het mysterie van Chalk Hill
  • Een dichtbij verleden
  • De zeven zussen - Schaduw
  • Lessen in chemie
  • Storm
  • Mademoiselle Coco en het parfum van de liefde
  • De zeven zussen
  • Lentevuur
  • Royal
  • Matilda's laatste dans
  • Het geheim van Raven Hall
  • Appels vallen niet
  • Carpe diem
  • Naar de overkant
  • Eindelijk zomer
  • Oktober
  • Tegen beter weten in
  • De nachtdienst
  • Dwaalspoor
  • Middernachtbibliotheek
  • Winter in de B&B
  • Het meisje in de brief
  • Net als in de film
  • Daar waar de rivierkreeften zingen
  • Enkeltje Ierland
  • De helaasheid der dingen
  • Unsinkable
  • Zomeravond
  • Het slot van de blauwe vogels
  • Chemie
  • De verdwenen brieven van Esther Durrant
  • De boekenjagers
  • Stiefzus
  • Rauwkost
  • Boekblog op instagram
  • Alles voor jou
  • Tot aan de zon en terug
  • De violist van Birkenau
  • Zomernacht
  • De stille patiënt
  • Door het sleutelgat
  • De lavendeltuin
  • Fifty fifty
  • Ijskoud
  • Thuis in Virgin River
  • Mara
  • Mrs.Degas
  • De verborgen apotheek
  • Waterland
  • Marilla
  • Alles tussen jou en mij
  • Kerstmis in het duincafé
  • Van de hemel in de hel
  • De vlinderkamer
  • Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder
  • Eenmaal andermaal verliefd
  • De stilte van de witte stad
  • Georges en Rita
  • Het begint met een kus
  • Souvenir
  • De kleine bakkerij aan het strand
  • Cécile
  • Het begint met een blik
  • Zes jaar
  • Ontvoering in Venetië
  • Nachtblauw
  • Het dorp
  • Doe en denk als een kat
  • Goede dochter
  • De sleutel
  • Schatje
  • After
  • De jongen in de sneeuw
  • De schoonmoeder
  • De naderende storm
  • Drie kleine leugens
  • Met fluwelen pootjes
  • De schaduwkant de nacht
  • Ik wil met je mee
  • Gebroken
  • De doden praten
  • De tragedie van Swerthout-Wittebeek
  • Alles of niets
  • De tabaksbruid
  • Tot op het bot
  • De ongetrouwde hertog
  • Achter de voordeur
  • De vrouwen van Cavendon Hall
  • Mijn zusje de seriemoordenaar
  • Het weesmeisje
  • De rozentuin
  • De doodsvogel
  • In een donker donker bos
  • Ik reis alleen
  • De laagte
  • Ule
  • De zwarte tulp
  • Iene miene mutte
  • Ik weet een geheim
  • Je bent geweldig
  • Zeven perfecte dagen
  • Dwars door het vuur
  • Gespleten
  • Onder de Italiaanse zon
  • Ragdoll
  • Het spel van de engel
  • Een vrouw van adel
  • Bijna echt gebeurd
  • Het smelt
  • Het meisje in het ijs
  • In seizoenen
  • De pier
  • Achter gesloten deuren
  • Het spoor van de amazones
  • 13 minuten
  • Sudoku
  • Pegasus
  • Oorsprong
  • Ik zie je op het strand
  • Wat jij niet ziet
  • Aanpakken
  • De wereld aan haar voeten
  • Een handvol hemel
  • De ijstweeling
  • In het land van de koraalboom
  • Een perfect leven
  • Love, Rosie
  • Wat verborgen is
  • De geheime brief
  • Vreemden in de nacht
  • De afstand tussen jou en mij
  • In wonderland
  • Verloren zoon
  • Veenbrand
  • De onbekende vrouw
  • Joyland
  • Gemengd dubbel
  • Ondersteboven
  • Versier me dan
  • Het mysterieuze manuscript
  • De bloemenjaren
  • Lieve mama
  • De dochters van Cavendon Hall
  • De man van mijn dromen
  • In haar naam
  • Incendio
  • De spiegel van het meer
  • Revival
  • Hals over kop
  • Verboden terrein
  • Sterf twee keer
  • Moord in de martelstoel
  • Het geheim van mijn man
  • Slaapwel
  • Pilaren van de aarde
  • Open huis
  • Momentopname
  • De geheime sleutel
  • Geen tweede kans
  • Het meisje op de trein
  • Water en vuur
  • Verdacht van moord
  • Bella Italia
  • Het land van belofte
  • Blue Curaçao
  • De labyrinth renner
  • Het lied van de wolken
  • Het middernachtspaleis
  • Winnaars
  • Buren
  • Cipressen in de storm
  • De vuurtoren van Connemara
  • Moord uit het verleden
  • De kraamhulp
    Blog als favoriet !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Anja's boekblog

    11-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troost en geluk

    Boek 87: Troost en geluk

    Auteur: Catherine Cookson

    Aantal blz.: 272

    Eerste druk: 1998

    Leestijd: 28/02/2012-05/03/2012

    Algemene beoordeling: ***

     

    De inmiddels overleden Catherine Cookson (1906-1998) heeft tientallen romantische boeken op haar palmares. Cookson is gekend voor haar zeemzoete romannetjes en ze zijn echt wel heel braaf meer dan een kus op de mond moet je niet verwachten.

    Constance Stapleton is meteen verliefd als ze Shekinah Hall ziet, een desolate cottage in de prachtige omgeving van Northumberland. Constance heeft een zoon Peter maar is niet gelukkig. Haar huwelijk stelt niets meer voor en wanneer ze het huis ziet besluit ze het te kopen. Zo leert ze in eerste instantie de teruggetrokken Vincent O’Connor kennen die haar het huis verkoopt maar ook maakt ze kennis met zijn toch wat exentrieke familie  die wat verderop woont. Gaandeweg vindt ze haar plaatsje en de hele familie is vriend aan huis. Op Vincent gaat ze meer en meer steunen en langzaam maar zeker worden ze verliefd. Regelmatig duikt echter haar man Jim nog op. Wanneer Constance achter een geheim van haar man komt moet ze beslissen met wie ze verder een toekomst wil, met Vincent die haar steun en toeverlaat is of met Jim de onbetrouwbare echtgenoot.

    Dit is een leuk tussendoortje, je weet wel hoe deze verhalen steeds eindigen maar desalniettemin wist dit boek mij behoorlijk te boeien.

     

     

    11-03-2012 om 18:39 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onaantastbaar
    Boek 86: Onaantastbaar
    Auteur: Karin Slaughter
    Eerste druk: 2007
    Aantal blz.: 427
    Leestijd: 15/01/2012-27/02/2012
    Algemene beoordeling: ***

    Met "Onaantastbaar" ben ik aan het laatste boek gekomen in de Linton-Tolliverreeks. Sara komt wel nog terug in andere boeken van Slaughter.
    Lena Adams, de compaan van Jeffrey, keert terug naar haar geboortedorp om te kijken wat er aan de hand is met haar oom Hank. De man die na de dood van haar moeder de zorg van Lena en haar zus op zich nam. Maar in dat dorp is een meedogenloze moordenaar aan het werk. Een jonge vrouw wordt levend verbrand in een wagen en alle beschuldigingen leiden naar Lena. Jeffrey en Sara zakken af naar het dorp om Lena te helpen. Maar Lena is helemaal niet blij met de komst van die twee. Ze lijkt haarzelf niet en is doodsbang. Uiteindelijk ontsnapt ze en probeert ze zelf haar onschuld te bewijzen. Ook Sara en Jeffrey gaan op onderzoek uit en botsen op een bende nazigezinde skinheads die eigenlijk over de stad heersen.
    Iedereen probeert er achter te komen wie er achter de misdaden zit en allemaal vrezen ze op een bepaald moment voor hun leven. Eén iemand overleeft het echter niet.
    Ik vond dit het minste boek van de zes. Ik vond het op momenten langdradig en de uiteindelijke ontknoping vond ik zeer teleurstellend en begrijp niet waarom deze reeks zo moet eindigen.

    28-02-2012 om 18:38 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trouweloos

    Boek 85: Trouweloos

    Auteur: Karin Slaughter

    Aantal blz.: 462

    Eerste druk: 2005

    Leestijd: 05/01/2012-14/01/2012

    Algemene beoordeling: ****

     

    “Trouweloos” is het vijfde boek alweer in de Sara Lintonreeks. Het is toch aangewezen om ze  na elkaar te lezen zodat je de zijdelingse verhalen van Sara, Lena en Jeffrey beter kan volgen.

    Sara en Jeffrey lopen op een dag langs het meer vlakbij Sara’s huis en doen een gruwelijke ontdekking. In de grond vinden ze een metalen staaf die verbonden is met een kist onder de grond. In de kist vinden ze het lichaam van een jong meisje met een gezicht dat als het ware doodsangsten uitstraalt. Lena, Jeffrey’s collega, en hijzelf beginnen aan het onderzoek. Al gauw botsen ze op een gesloten gemeenschap, een sekte als het ware. Zowel Lena als Jeffrey vinden dat de bewoners zich nog al raar gedragen. Al gauw vinden ze nog een kist . . .

    Ondertussen heeft Lena ook zelf haar problemen zo is ze als de dood voor haar gewelddadige vriend maar durft ze hem niet te verlaten. Een groot deel van het verhaal wordt ook hier aan gewijd.

    Dit was best een goed verhaal, de schrijfster schrijft ongelofelijk vlot en kan op die uitstekende Slaughterwijze, goede spanning in haar boeken verweven. Persoonlijk vond ik in haar vorige boek het verhaal iets sterker maar niet te min sta ik te popelen om aan het zesde deel te beginnen.

     

    15-01-2012 om 17:27 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onzichtbaar

    Boek 84: Onzichtbaar

    Auteur: Karin Slaughter

    Aantal blz.: 395

    Eerste druk: 2004

    Leestijd: 01/01/2012-04/01/2012

    Algemene beoordeling: *****

     

    Mijn eerste boek van het nieuwe jaar en ik deel al direct 5 sterren uit, misschien zit ik nog een beetje in de kerstsfeer. Maar ik vond dat het nog eens tijd was om een boek uit de Sara Lintonreeks te lezen (zie boek 8, 11 en 12) en dit boek heeft mij ook absoluut niet teleurgesteld.

    Het verhaal begint met een gijzeling in het politiebureau, Sara de anatoompatholoog en haar ex-man Jeffrey, politierechercheur, zijn beide slachtoffers van deze brutale gangsters. Ondertussen herbegint Lena met haar job bij de politie en moet ze zich meteen bewijzen om de gijzeling tot een goed einde te brengen.

    De schrijfster neemt ons ook mee naar de beginjaren van Sara en Jeffrey. Jeffrey neemt Sara mee naar zijn geboortedorp. Jeffrey die de naam van rokkenjager heeft is nog niet uit het geheugen van de bewoners verdwenen en hij wil Sara bewijzen dat hij wel degelijk een serieuze man is. Op het het ogenblik van hun aanwezigheid in het dorp gebeurt ook daar een misdrijf. Jeffrey wil kost wat kost de zaak oplossen maar wordt op zijn beurt geconfronteerd met demonen uit zijn verleden die hem nog steeds achtervolgen.

    Sara kan enkel op haar gevoel afgaan en zal ze Jeffrey vertrouwen? Heeft de gijzeling die nu plaatsvindt te maken met wat er toen gebeurd is?

    Dit boek heb ik met zeer veel plezier gelezen. Het is echt een heel boeiend en spannend verhaal. Vooral als de tweede verhaallijn begint wordt je in het verhaal gezogen en wil je maar één ding zo snel mogelijk weten hoe het nu allemaal in elkaar zit.

     

     

    15-01-2012 om 17:27 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wilde roos

    Boek 83: De wilde roos

    Auteur: Jennifer Donnely

    Aantal blz.: 726

    Eerste druk: 2011

    Leestijd: 02/12/2011-31/12/2011

    Algemene beoordeling: *****

     

    Mijn laatste boek van het jaar heeft een vijfsterrenbeoordeling gekregen. “De wilde roos” het laatste boek in de rozen triologie (zie “De theeroos” en  “De winterroos”) is zoals zijn voorgangers een pareltje. Ik kan dan ook iedereen aanraden zowel vrouw als man deze boeken te lezen. Zij verdienen naar mijn mening de betiteling van het perfecte boek.

    In dit boek staat Willa Alden en Seamus Finnegan centraal. De personages van in de andere boeken  komen ook allemaal terug en dat maakt deze boeken zo tof. Het boek start in 1913 en eindigt in 1919. Willa probeert een leven op te bouwen zonder haar grote liefde Seamus, die ze na haar ongeval niet meer wou zien. Seamus probeert Willa te vergeten in Londen door met Jennie te trouwen, de dochter van de dominee. Wanneer de vader van Willa sterft ontmoeten de twee elkaar terug en meteen is duidelijk dat de liefde tussen hen nog niet verdwenen is. Ze beseffen echter dat hun liefde geen kans maakt daar Seamus nog steeds gehuwd is. De eerste wereldoorlog breekt uit en beide worden het slachtoffer van al de gruwelijkheden die een oorlog met zich meebrengt. Komen ze er ongeschonden uit en vinden ze elkaar nog terug. Ja dat wordt lezen hé, 726 pagina’s lang en je weet het antwoord.

    Er gebeurt nog veel meer dan deze korte samenvatting die ik hier heb weergegeven maar ik kan niet verder gaan in mijn bespreking want dan verklap ik de spannende plotten. Ik heb op een bepaald moment op het puntje van mijn stoel gezeten, zo goed en spannend was het. Spijtig dat met “De wilde roos” er een einde komt aan deze prachtige trilogie. Hopelijk besluit de schrijfster snel aan een nieuwe reeks te beginnen!

     

    15-01-2012 om 17:27 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De reis om de wereld in tachtig dagen

    Boek 82: De reis om de wereld in tachtig dagen.

    Auteur: Jules Verne

    Aantal blz.: 223

    Eerste druk:

    Leestijd: 24/2011-01/12/2011

    Algemene beoordeling: ****

     

    Normaal gezien moet zeker iedereen van het volgende boek dat ik gelezen heb al gehoord hebben namelijk “De reis om de wereld in tachtig dagen” van niemand minder dan Jules Verne. Ik begrijp nog steeds niet waarom ik in mijn schooltijd oersaaie klassiekers heb moeten lezen terwijl er steengoede klassiekers bestaan zoals dit boek.

    Phileas Fogg is lid van de reformclub, een elitaire club in Londen die op een dag een nieuwe bediende, Passepartout genaamd, aanneemt. Fogg gaat dagelijks naar de reformclub. Op een dag gaat hij een weddenschap aan met de andere leden. Phileas Fogg moet in tachtig dagen de wereld rond. Hij neemt deze weddenschap maar al te graag aan en hij vertrekt samen met Passepartout op deze spannende tocht. Aangezien op datzelfde ogenblik de bank overvallen wordt, wordt hij op de hielen gezeten door inspecteur Fix. Fix is er rotsvast van overtuigd dat Fogg de dader is, aangezien bij de overval de dader een deftige heer zou geweest zijn. Fogg reist uiteindelijk de wereld rond en komt tal van obstakels tegen die de weddenschap alleen maar bemoeilijken. Zal Fogg erin slagen om in tachtig dagen op tijd terug in Londen te zijn?

    Dit is echt wel een heel mooi en op momenten wel spannend verhaal. Het leest supervlot en het feit dat dit bijna 200 jaar geleden geschreven is door die voorname man maakt dit boek eens zo bijzonder!

    15-01-2012 om 17:27 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een mooie nazomer

    Boek 81: Een mooie nazomer

    Auteur: Rosamunde Pilcher

    Aantal blz.: 156

    Eerste druk: 2006

    Leestijd: 07/11/2011-23/11/2011

    Algemene beoordeling: ***

     

    Rosamunde Pilcher is te vergelijken met de schrijfster Maeve Binchy. Ze schrijft steeds zeer mooie rustige verhalen met steeds een prachtig decor als achtergrond. Deze keer speelt het verhaal zich af in Schotland. Jane woont in Californië samen met haar vader. Haar roots liggen echter in Schotland waar ze samen met haar neef Sinclair opgroeide op het prachtige landgoed van haar grootmoeder. Op een dag besluit ze terug te keren naar haar grootmoeder en naar Sinclair, die ze als jong meisje adoreerde. Maar is Sinclair wel de perfecte man waar ze nog steeds van droomt? Gaandeweg leert ze hem beter en beter kennen en vindt ze toch  de ware liefde. Of dit bij hem is, dat is natuurlijk de vraag.

    Dit is een kort onderhoudend verhaal, persoonlijk vind ik dat er betere boeken zijn in dit genre maar het is een goed tussendoortje.

    15-01-2012 om 17:27 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ongeluk -de vallei deel 2

    Boek 80: Het ongeluk – de vallei deel 2

    Auteur: Krystyna Kuhn

    Aantal blz.: 302

    Eerste druk: 2010

    Leestijd: 26/10/2011-06/11/2011

    Algemene beoordeling: ****

     

    Wederom een boek vol spanning en mystiek. Ik ben helemaal verkocht. “De vallei” is super! Moest het derde deel al uit zijn begon ik er direct aan want dit is terug een verhaal met een open einde, ik ben dan ook benieuwd naar het vervolg.

    Deze keer speelt Katie West, één van de andere studenten op Grace college, de hoofdrol in dit boek. Katie is bezeten door de Mount Ghost, één van de prachtige bergen die de vallei omringt. Ze wil de berg beklimmen en heeft daar haar eigen redenen voor. Ze kan deze gevaarlijke tocht niet alleen ondernemen en daarom doet ze beroep op Ana Cree, een indiaase die het berggebied op haar duimpje kent. Ana wil echter niet alleen met Katie de tocht maken en ze staat er op dat er nog mensen met hen meegaan. Katies klasgenoten zien een dergelijke tocht wel zitten en samen vertrekken ze op pad. Meer ga ik niet onthullen om het mysterie te behouden. Het verhaal doet mij een beetje denken aan “Lost” de tv-serie, het ene onverklaarbare feit na het andere. Dit zijn echt zeer toffe boeken en ik hoop dat het derde deel snel uitkomt!

     

    15-01-2012 om 17:25 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekblog 2 jaar

     

    Boekblog 2 JAAR

    Mijn derde boekblogjaar breekt aan. Ik heb het voorbije jaar maar liefst 45 boeken gelezen. Ik weet niet of ik dit record dit jaar kan evenaren maar ik ga mijn best doen. Ik heb in ieder geval  een aantal fantastische boeken gelezen. Ik vind mijn blog nog altijd iets wat ik met veel plezier doe en ik hoop dat ik jullie aangezet heb of kan aanzetten om één van mijn boeken te lezen. Alle suggesties zijn nog steeds welkom. Ik begin vanavond al aan mijn tachtigste boek van deze blog.

     

    01-11-2011 om 15:07 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het spel

    Boek 79: Het spel – De vallei deel 1

    Auteur: Krystyna Kuhn

    Aantal blz.: 300

    Leestijd:23/10/2011-25/10/2011

    Eerste druk: 2010

    Algemene beoordeling: ****

     

    De vallei is een nieuwe succesvolle Duitse mysteriethrillerserie. Uit hoeveel delen de serie bestaat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat de schrijfster nu het vijfde deel aan het schrijven is. Hier in België zijn de twee eerste delen nog maar uit, te beginnen met “Het spel”.

    Het verhaal speelt zich af in de Canadese Rocky Mountains. Julia en haar broer Robert beginnen daar het nieuwe schooljaar aan de eliteschool Grace college. Het college is omgeven door mysteries. De school is niet terug te vinden op Google en 30 jaar geleden zijn 8 studenten vermist geraakt. Ook Julia en Robert gedragen zich vreemd. Vooral Robert zorgt voor de nodige opschudding in het college. Zo heeft hij last van visioenen en op een avond wanneer de studenten naar een feestje gaan, ziet hij een meisje in het meer springen. Het meisje wordt niet gevonden en daarom wordt Robert door niemand geloofd ook niet door zijn eigen zus. De volgende dag wordt hij bij de decaan geroepen: er is een meisje vermist.

    Ik vond dit een zeer aangenaam en spannend boek. Je weet niet wat je te wachten staat en waarover het verhaal gaat. Ik dacht aan vampieren of elfen, misschien las ik te veel Harry Potter en Twilight, maar gelukkig is dit eigenlijk een gewone thriller bestemd voor adolescenten. Maar ik, als drieëndertig jarige, was ook wel in de ban van de mysterieuze vallei…

     

    01-11-2011 om 15:07 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De trein naar Triëst

    Boek 78: De trein naar Triëst

    Auteur: Domnica Rãdulescu

    Aantal blz.: 334

    Eerste druk: 2008

    Leestijd: 07/10/2011-22/10/2011
    Algemene beoordeling: ***

     

    “De trein naar Triëst” ben ik beginnen lezen op vakantie in Madeira. Wat is er zaliger dan een goed boek, stralend weer, de heerlijke vakantiesfeer en daarboven op de prachtige oceaan als zicht uit je kamer, inderdaad niets.

    Mona Maria groeit op in Roemenië anno 1977, het land gaat gebukt onder de dictatuur van Ceauçescu. In die tijd wordt ze verliefd op Mihai. Samen genieten ze van hun verliefdheid. Toch heeft Mona ook een zekere angst want eigenlijk weet ze niet veel over hem. In het dorp wordt zelfs gefluisterd dat hij bij de geheime politie van Ceauçescu hoort. Haar vader is een verzetsstrijder en doet er alles aan om zijn land terug in glorie te herstellen en een eind te maken aan de dictatuur. Maar al wie tegen de regering is moet oppassen want er sterven toevallig tegenhangers van Ceauçescu. Ook de familie van Mona wordt in het vizier gehouden. Op een bepaald ogenblik is de situatie onhoudbaar en besluit ze te vluchten. Je zou denken dat ze naar Triëst vlucht maar eigenlijk is Triëst een tussenstop. Haar eindstation is uiteindelijk Chicago. Daar bouwt ze een volledig nieuw leven op en dat lijkt haar goed te lukken. Na twintig jaar echter besluit ze terug te gaan naar Roemenië want Mihai haar grote liefde zit nog steeds in haar hart. Ze wil duidelijkheid over hem en of ze hem terug vindt is natuurlijk de vraag.

    Dit was een heel mooi verhaal, dit is de iets serieuzere roman en het land waar het boek zich afspeelt is ook weer eens iets anders, iets waar we eigenlijk veel te weinig over weten.

     

    23-10-2011 om 17:30 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De leerling

    Boek 77: De leerling

    Auteur: Tess Gerritsen

    Aantal blz.: 320

    Eerste druk: 2002

    Leestijd: 27/09/2011-06/10/2011
    Algemene beoordeling: ***

     

    Jane Rizolli is terug en in dit boek komt Maura Isles, de anatoompatholoog, voor de eerste keer voor, zij het in een kleine rol.  Dit boek is een vervolg op mijn vorig boek dat ik gelezen heb, namelijk “De chirurg”.

    Een nieuwe seriemoordenaar is aan het werk in Boston. Rizolli wordt nog altijd achtervolgd door wat de chirurg haar allemaal heeft aangedaan. Gelukkig zit hij in de gevangenis. De nieuwe seriemoordenaar lijkt een copycat van de Chirurg. Rizolli wordt bij de zaak geroepen maar ook FBI agent Gabriel Dean en dit zeer tegen de zin van Rizolli. Ze vraagt zich af waarom de FBI bij de zaak betrokken is. Dan gebeurt het ergste wat er kan gebeuren: de Chirurg ontsnapt uit de gevangenis en de twee moordenaars besluiten samen te werken.

    Zoals het een klassieke thriller betaamt komt het tot een confrontatie tussen  politie en moordenaar, in dit geval moordenaars.

    Het boek was niet zo spannend als “De chirurg”. Het verhaal is tamelijk gelijklopend maar toch was het aangename lectuur. Het volgende in de reeks is “De zondares” die ik al gelezen heb (zie boek 5) maar ik ga hem toch nog eens herlezen.

     

    23-10-2011 om 17:28 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De chirurg

    Boek 76: De chirurg

    Auteur: Tess Gerritsen

    Aantal blz. : 314

    Eerste druk: 2001

    Leestijd: 25/09/2011-26/09/2011

    Algemene beoordeling: ****

     

    “De chirurg” van Tess Gerritsen is wederom een toppertje. Ik heb dit boek gelezen toen ik nacht had in het ziekenhuis en dit gaf dit boek toch nog een spannendere dimensie. Dit is de klassieke thriller en er is nu ook een tv-serie op gebaseerd namelijk “Rizolli and Isles”. Ik volg deze niet aangezien ik liever eerst de boeken lees.

    In Boston is een seriemoordenaar aan de gang. Een man dringt de huizen binnen van alleenstaande vrouwen, verkracht hen, verminkt hen op zeer brute wijze en vermoordt ze dan. Rizolli en Moore worden beiden op het onderzoek gezet. Ze ontdekken al vlug dat twee jaar geleden in Savannah gelijkaardige moorden plaatsgevonden hebben. Catherine Cordell een traumachirurg, was één van de slachtoffers maar heeft haar aanrander kunnen overmeesteren en doodgeschoten. Getekend door dit trauma probeert ze nu een leven op te bouwen in Boston. De moordenaar die in Boston aan het werk is zoekt echter contact met Catherine en ze beseft maar al te goed dat haar lijden nog niet achter de rug is. Maar wie is de dader en wat is zijn motief?

    Zeer ontspannend maar tegelijkertijd een spannend boek. Ik ga nu direct aan “De leerling” beginnen het volgende boek van Gerritsen want dit is een vervolg op “De chirurg”, ik ben benieuwd!

    27-09-2011 om 17:19 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de relieken van de dood

     

    Boek 75: Harry Potter en de relieken van de dood

    Auteur: J.K. Rowling

    Aantal blz.: 541

    Eerste druk: 2007

    Leestijd: 12/09/2011-24/09/2011
    Algemene beoordeling: ****

     


    Op 13 juli 2011 ben ik begonnen aan de zevendelige reeks van Harry Potter. Op 24 september neem ik na 3014 bladzijden afscheid met “Harry Potter en de relieken van de dood”.

    Dit is het zevende jaar van Harry op Zweinstein. Hij besluit echter na zijn vakantie  niet terug te keren naar de tovenaarsschool. Hij is vastberaden om samen met Ron en Hermelien de opgelegde taak van Perkamentus uit te voeren. Hij moet trachten de gruzielelementen op te sporen en ze te vernietigen zodat de onsterfelijkheid van Voldermort ongedaan gemaakt wordt. Dit blijkt een moeilijke opdracht want tijdens hun tocht worden ze nog altijd achterna gezeten door de volgelingen van Voldermort. Gelukkig kan Harry ook rekenen op de steun van zijn trouwe vrienden. Helemaal op het einde komt het dan eindelijk tot de ultieme confrontatie tussen Harry en Voldermort. Wie zal de strijd winnen, wie is uiteindelijk de machtigste tovenaar?

    Dit boek is zeker een mooie afsluiter toch moet Harry ook hier weer afscheid nemen van bepaalde vrienden wat dit boek toch tamelijk hard maakt. Het boek doet zich voor als “and they lived happily ever after” maar door de ontelbare verliezen die Harry doormaakt vind ik dit niet.

    Maar ik heb genoten zeker en vast van zowel de films als de boeken. Ik denk dat ik nu samen met mijn vriend, die mij overtuigde om met Harry kennis  te maken, nog eens, maar nu als echte “Dreuzels”, naar alle films ga kijken. Alle Potterfans zullen mij wel begrijpen.

    25-09-2011 om 18:24 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de halfbloed prins

    Boek 74: Harry Potter en de halfbloed prins

    Auteur: J.K. Rowling

    Aantal blz. : 490

    Eerste druk: 2005

    Leestijd: 30/08/2011-11/09/2011

    Algemene beoordeling: ****

     

    Dit is wederom een topper. Dit is terug het niveau van de eerste vier boeken. Harry wordt dit jaar persoonlijk opgehaald door Perkamentus om zijn jaar op Zweinstein te beginnen. Harry is zeer nieuwsgierig om te weten waaraan hij deze grote eer te danken heeft; maar dat  wordt hem al snel duidelijk. Hij wil samen met Harry professor Slakhoorn overtuigen om terug te keren als leraar naar Zweinstein. Het blijkt hopeloos maar uiteindelijk lukt het dan toch en wordt Slakhoorn de nieuwe leraar toverdranken. Harry komt in het bezit van een boek die toebehoorde aan de halfbloed prins waardoor hij een kei wordt in toverdranken. Ondertussen besluit Perkamentus ook persoonlijke lessen te geven aan Harry waar Perkamentus een duidelijker beeld geeft aan Harry hoe Voldermort was in zijn jonge jaren en hoe voldermort erin geslaagd is om onsterfelijk te worden namelijk door de zogenaamde gruzielelementen. Op het einde van het boek neemt Perkamentus Harry mee op een tocht om één van de gruzielelementen (voorwerpen waar een deel van de ziel van Voldermort inzit en waardoor hij zo voort kan leven) op te sporen. De gruzielelementen gaan een centrale hoofdrol spelen in het laatste boek van de Potterreeks.

    Het einde is bijzonder spannend en voor mij is dit toch het meest tragische einde tot nu toe. Harry moet afscheid nemen van een trouwe vriend en is nu meer dan ooit vastbesloten de ultieme en laatste confrontatie aan te gaan met Voldermort.

    13-09-2011 om 18:17 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de orde van de feniks

    Boek 73: Harry Potter en de orde van de feniks

    Auteur: J.K. Rowling

    Aantal blz.: 668

    Eerste druk: 2003

    Leestijd: 14/08/2011-29/08/2011

    Algemene beoordeling: ***

     

    Met “Harry Potter en de orde van de feniks” ben ik terug met het vijfde boek in de zevendelige Harry Potter reeks. Met zijn 668 pagina’s is dit het dikste boek in de reeks.  Gelukkig zijn boek 6 en 7 niet zo volumineus want ik vind dit boek meer dan dik genoeg.

    Harry brengt zoals altijd de vakantiemaanden bij de Duffelingen door. Op een dag wordt zijn neef en hij aangevallen door de dementors, de bewakers van de gevangenis van Azkaban. Harry is verplicht een toverspreuk te gebruiken om zijn neef uit de handen van de dementors te redden. Aangezien de leerlingen geen toverspreuken in de gewone wereld mogen gebruiken moet Harry zich verantwoorden op het Ministerie van toverkunst. Het hangt aan een zijden draadje maar uiteindelijk mag Harry dankzij Perkamentus zijn vijfde jaar op Zweinstein beginnen. Harry komt er ook achter dat de leden van de orde van de feniks terug samenkomen. Een orde die is opgericht ter bestrijding van de heer van het duister, Voldermort die in “Harry Potter en de vuurbeker” terug als mens herrezen is. Ook op Zweinstein is niet meer alles zoals gewoonlijk. Dorothea Omber een lid van het Ministerie van toverkunst komt de school inspecteren. Alle leraars worden geëvalueerd en sommige worden zelfs ontslagen omdat ze niet voldoen aan Dorothea’s eisen. Ook  Perkamentus moet uiteindelijk wijken voor Omber. Harry heeft last van zeer geloofwaardige dromen. Voldermort krijgt meer aanhangers, de dooddoeners genaamd, en wordt zo machtiger en machtiger en is nu uit op iets dat verborgen is in het Ministerie van Toverkunst. Daar komt het verhaal ook tot het hoogtepunt.

    Ik vond dit boek persoonlijk iets minder dan de vorige misschien heb ik niet genoeg doorgelezen maar voor mij had Rowling dit verhaal toch wat mogen uitdunnen. Op naar het voorlaatste deel!

    13-09-2011 om 18:15 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eva's oog

    Boek 72: Eva’s oog

    Auteur: Karin Fossum

    Aantal blz.: 303

    Eerste druk: 1998

    Leestijd:  05/08/2011-13/08/2011

    Algemene beoordeling: **

     

    Dit is de debuutroman van Karin Fossum. Hoewel ik al veel boeken van haar gelezen heb kon ik dit boek nog niet op mijn palmares schrijven.

    Ik begon dan ook met zeer hoge verwachtingen aan dit boek, ze heeft er immers de Glazen Sleutel voor gekregen. Spijtig genoeg werden de verwachtingen niet ingelost. Ik zeg niet dat dit een slecht boek is maar ik vind persoonlijk dat ze als schrijfster gegroeid is.

    Eva Magnus is schilderes en wandelt samen met haar dochter langs de rivier. De wandeling zal het leven van Eva voorgoed veranderen want in de rivier treffen ze een lijk aan. Ze rapporteert dit echter niet aan de politie. Ook een jeugdvriendin van Eva, Maja een prostitué, wordt vermoord terug gevonden in haar appartement. Een van de sporen leidt naar Eva en door haar tegenstrijdige verklaringen begint commisaris Sejer steeds meer te geloven dat Eva iets met de moorden te maken heeft. Om daar achter te komen dient men het boek te lezen.

    Deze keer kon Fossum mij niet verrassen. Ze brengt altijd zo een leuke twist op het einde van het verhaal maar hier was dat niet het geval. Ik vond zelf dat het boek zeer traag op gang kwam maar vanaf pagina 100 komt er gelukkig toch wat spanning in het boek. In het geheel was het een teleurstelling ten opzichte van de andere boeken die ik reeds van haar gelezen heb!

     

    14-08-2011 om 16:40 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de vuurbeker
    Boek 71: Harry Potter en de vuurbeker
    Auteur: J.K. Rowling
    Aantal blz. : 546
    Eerste druk: 2000
    Leestijd: 27/07/2011-04/08/2011
    Algemene beoordeling: ****

    "Harry Potter and the goblet of fire" de vierde titel van Harry Potter klinkt zoveel beter in het Engels. Het boek begint weer in de zomervakantie wanneer Harry zijn vakantie doorbrengt bij de Duffelingen. De Wemels, de familie van zijn vriend Ron, komen Harry vervroegd ophalen om met hem naar het WK zwerkbal te gaan kijken. Zoals je al kan denken gebeurt er iets raars op dat WK. Het Duistere teken, het teken dat symbool staat voor Voldermort, wordt door iemand opgeroepen. Wanneer de schooltijd terug aanbreekt, vindt er op Zweinstein  het toverschooltoernooi plaats. Enkel personen die zeventien jaar zijn of ouder mogen deelnemen. Harry denkt er niet aan om mee te doen aangezien hij nog niet oud genoeg is. Iedereen die zich kandidaat wil stellen moet zijn naam in de vuurbeker doen. Die beslist dan wie er mag aantreden. Wonder boven wonder komt de naam van Harry Potter uit de vuurbeker en hij is nu verplicht om deel te nemen aan het toernooi met zijn drie levensgevaarlijke proeven. De grote vraag is nu wie heeft zijn naam in de vuurbeker gedaan en zal Harry het redden om ongeschonden uit de wedstrijd te komen.
    Dit is wederom pure klasse, bij de eerste pagina's zit je werkelijk op het puntje van je stoel. Ik heb bij elk verdacht geluid rondom mij gekeken want ik was één en al spanning. Dit is ook het boek waar de heer van het Duister Voldermort, de aardsvijand van Harry, erin slaagt om weder te keren in een "menselijk" persoon waardoor zijn macht alleen maar zal stijgen. Ik ga nu een kleine pauze nemen in de Harry Potter reeks met "Eva's oog" van Karin Fossum maar dan kom ik zeker en vast terug met de drie laatste Harry Potter boeken.

    04-08-2011 om 18:04 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de gevangene van Azkaban

    Boek 70: Harry Potter en de gevangene van Azkaban

    Auteur: J.K. Rowling

    Aantal bkz.: 326

    Eerste druk: 1999

    Leestijd: 20/07/2011-26/07/2011
    Algemene beoordeling: ****

     

    Met “Harry Potter en de gevangene van Azkaban”  komen we terecht in het derde jaar op Zweinstein. Naarmate we verder gaan in het Harry Potteravontuur worden de boeken alsmaar dikker. Dit boek valt met zijn 326 pagina’s nog mee maar vanaf het vierde boek worden het fameuze “kleppers”.

    Harry zijn vakantie was weer een tegenvaller en met de nodige amok vertrekt hij voor het nieuwe schooljaar op Zweinstein. Zweinstein is niet meer wat het geweest is want de school wordt omringd door “dementors” de zogenaamde bewakers van de gevangenis van Azkaban. Aangezien een gevaarlijke gangster Sirius Zwarts uit de gevangenis ontsnapt is, de man die de ouders van Harry Potter zou verraden hebben aan Voldermort, en het nu op Harry gemunt heeft, zijn de dementors er nu om te zorgen dat Harry niets overkomt.

    Een nieuwe leraar zwarte kunsten meldt zich aan en Remus Lupos valt enorm bij Harry en zijn vrienden in de smaak. Maar toch is er iets vreemd aan de hand met Lupos. Niet alleen gedraagt Lupos zich soms raar ook de rat van Ron Schurfie is niet in zijn normale doen.

    Of Sirius Zwarts Harry Potter kan te pakken krijgen is nog maar de vraag maar één ding is zeker dit is wederom een zeer aangenaam en spannend boek. De vuurbeker wacht op mij . . .

     

    27-07-2011 om 18:04 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harry Potter en de geheime kamer

    Boek 69: Harry Potter en de geheime kamer

    Auteur: J.K. Rowling

    Aantal blz.: 254

    Eerste druk: 1998

    Leestijd: 13/07/2011-19/07/2011

    Algemene beoordeling: ****

     

    Hier ben ik weer snel terug, het tweede boek in de Harry Potterreeks is een feit.  Na een verschrikkelijke vakantie bij zijn tante en oom, de Duffelingen genaamd. Harry begint met de nodige moeilijkheden om op Zweinstein te geraken, om daar zijn tweede jaar te beginnen. Harry is verheugd om zijn vrienden terug te zien. Wanneer Harry stemmen hoort die enkel hij kan horen en er op de muur in de school geschreven staat: “de geheime kamer is geopend” breekt er een nieuw avontuur aan. Hermelien, Harry en Ron doen er alles aan om het mysterie te ontrafelen. Wie heeft de geheime kamer geopend en wat is er te zien in de geheime kamer? Al gauw vindt men een aantal van de leerlingen “versteend” terug. De paniek slaat toe in Zweinstein, wie zit erachter en al gauw verdenkt iedereen aan iedereen. Naar het einde van het boek gaan we naar een mooie en spannende finale.

    “Harry Potter en de geheime kamer” kan samengevat worden als volgt: een vliegende auto, Dobby de elf, sisseltaal, jammerende Jenny, sprekende spinnen, een basilisk en natuurlijk niet te vergeten Voldermort. J.K. Rowling heeft alle ingrediënten in dit boek gezet waardoor ze een prachtig en boeiend werk afgeleverd heeft! Harry Potter heeft er een fan bij!

    27-07-2011 om 18:04 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Welkom op Anja's boekblog! Volg mij op instagram Anjasboektips!!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Goedemiddag blogvrienden u bent van harte welkom (tricibemoedigendewoorden)
        op Gebroken
  • In seizoenen (Anja willems)
        op Vreemden in de nacht
  • nieuwe weg (alice dee)
        op Vreemden in de nacht
  • charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • de gouden tulp (van belle marie-jeanne)
        op De gouden tulp
  • Blog als favoriet !

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog als favoriet !


    Categorieën

    Startpagina !

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs