Aniway op reis 2018
Archief per week
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
    Inhoud blog
  • Dag 129 - Woensdag 19-09-2018 – Bocholt – Bryac
  • Dag 128 - Dinsdag 18-09-2018 – S15 – Nederweert – Bocholt
  • Dag 127 - Maandag 17-09-2018 – Pas Hav Maasbracht – S15 - Nederweert
  • Dag 126 - Zondag 16-09-2018 – Asselse Plassen – PH Maasbracht
  • Dag 125 - Zaterdag 15-09-2018 – Asselse Plassen
  • Dag 124 - Vrijdag 14-09-2018 – Arcen – Asselse Plassen
  • Dag 123 - Donderdag 13-09-2018 – YH Boxmeer - Arcen
  • Dag 122 - Woensdag 12-09-2018 – YH Nijmegen - YH Boxmeer
  • Dag 121 - Dinsdag 11-09-2018 – YH Emmerik – Nijmegen
  • Dag 120 - Maandag 10-09-2018 - Wesel – YH Emmerik
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Frankrijk - Maas - Moezel - Saar
    19-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 129 - Woensdag 19-09-2018 – Bocholt – Bryac

    Blijkbaar is de staking gisteren al afgebroken gezien er nog laat enkele vrachtboten door de sluis gegaan zijn en er nog enkele uit de richting van Maastricht naar Herentals zijn gevaren.  In elk geval, wij moeten geen sluizen meer doen we kunnen vertrekken wanneer we willen. Na het ontbijt is Annie met de auto naar huis vertrokken en ben ik met de boot weg gegaan.  Onderweg twee vrachtschepen en twee jachten, waaronder de Quidam, tegen gekomen tot aan de Blauwe Kei. Op het kanaal Bocholt-Herentals zijn oeverwerken aan de gang.  Er worden platen geheid en de oude betonnen oeverwand wordt afgebroken.  Tegen de metalen damwandplanken worden hardhouten balken geplaatst. Aan de Blauwe Kei een half uurtje vast gemaakt om iets te eten en dan verder getrokken.  Op het stuk tot aan Umicore nog één jacht gepasseerd. De brug Umicore werd onmiddellijk bediend en te 13:35 uur lag ik vast op ons vertrouwde plaatsje in Kerkhoven.  Het zit er dus weer op voor deze reis.  We hebben een serieuze omweg moeten maken via Moezel, Rijn en Maas in Nederland maar het was weer leuk.  We hebben weer 1737 km gevaren waarbij we 199 sluizen passeerden (die op de Moezel tussen Pompey en Trier twee maal) en deden hierover 282 uren. De motor heeft nu 3057,1 uur gedraaid en heeft zich heel goed gehouden. Een maal een klein mankement, namelijk een losgekomen waterslang waardoor er water onderin kwam staan maar dat was vlug verholpen met een nieuwe slangklem.  Nu kunnen we weer onderhoud doen en beginnen plannen voor volgend jaar.

    19-09-2018, 20:03 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    18-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 128 - Dinsdag 18-09-2018 – S15 – Nederweert – Bocholt

    Gisteren avond is er nog een vrachtschip uit de sluis gekomen en heeft zich aan de overkant gelegd. Deze morgen vertrok die net toen wij gingen ontbijten.  Wanneer wij na het ontbijt te 08:30 uur de sluis opriepen werd die onmiddellijk voor ons klaar gezet en een kwartier later waren we boven en buiten.  Het is weer lekker weer, nogal wat wind maar goed te doen. 

        

    Stadsbrug Weert. Laatste NL Sluis 16-Weert. Zandzuiger op zandput.  Ligplaats boven sluis S18-Bocholt.

    We moesten  door twee ophaalbruggen in Weert en aan de eerste kruisten we een ander jacht waar we zeven moesten op wachten. Dan volgde sluis S16-Weert.  Toen we aan de voorlaatste sluis die we dit jaar moeten passeren kwamen, S17-Lozen, kwam daar juist van boven af een jacht ingevaren.  Wanneer deze buiten was konden wij binnen. De sassenier vroeg ons waar we naar toe wilden en zei dat er vanaf 14:00 uur gestaakt ging worden naar aanleiding van een dispuut over de hun statuten met minister Homans.  We konden nog wel door deze sluis en sluis S18-Bocholt maar door de sluizen van Lommel zouden we niet meer geraken.  Aan de sassenier van sluis S18-Bocholt vroegen we of we boven de sluis mochten aanleggen tot morgen vroeg.  Dat was geen bezwaar als we maar goed aanschoven aan het binnenschip dat er al lag want hij verwachtte nog enkele schepen die voor de sluis zouden blijven liggen. We hebben dan na sluis Bocholt de boot aan de kant gelegd en zijn dan de auto gaan ophalen.  We fietsten via het fietsknooppunten netwerk Noord- en Midden-Limburg (NL) terug naar Nederweert en gingen nadien winkelen om morgen iets in huis te hebben.  Annie gaat morgen vroeg met de auto alvast naar huis om ’s middags op te passen bij Lenn en Nout en dan kan ze ondertussen aan de was beginnen terwijl ik met de boot achterna kom.  We hebben vandaag 26 km gefietst. Hier liggen rond Weert ook veel zandputten.  Het lijkt hier wel een gatenkaas en onderweg zagen we verschillende percelen die klaargemaakt werden om uit te breiden.  De bovenlaag aarde werd namelijk al verwijderd tot op de witte laag zand.  Op een put langs het domein “De Ijzeren Man” werd een strand aangelegd.

    18-09-2018, 18:06 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    17-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 127 - Maandag 17-09-2018 – Pas Hav Maasbracht – S15 - Nederweert

    Deze morgen na het ontbijt de boot een box binnen gevaren om de water voorraad bij te vullen.  Op de plaats waar wij lagen stond geen tappunt kort genoeg bij. Daarna te 09:55 uur vertrokken en een kwartier later lagen we voor sluis Panheel.  Hier lag een jacht in en een vrachtschip lag te wachten.  Toen wij de sluis opriepen kregen we te horen dat we voor het vrachtschip binnen moesten en dat we zo ver mogelijk tegen het andere jacht moesten aanschuiven.  Later bleek dat er twee vrachtschepen achter ons naar binnen gekomen waren.  Het voorste jacht lag aan de tweede glij-buis plaats van door te schuiven naar de eerste en er meer plaats zou zijn. 

      

    Hier liep het bijna mis ! De watermolen van Graethem. Met een oudje door het dorp.

    Het sluispersoneel riep het jacht meerdere malen op om door te schuiven maar die schipper negeerde dat gewoon en bleef liggen waar hij lag.  Hierdoor moesten wij om vast te kunnen maken met de boeg naast de achterzijde van het jacht doorschuiven tot op een halve meter en dwars in de sluis gaan liggen om achteraan aan de andere zijde vast te kunnen maken.  Het vrachtschip lag op één meter achter ons. Het was een krappe bedoening met dank aan de schipper van het eerste jacht !. Toen we boven en buiten waren maakte het eerste (diep geladen) vrachtschip, de Zuidenwind, zulke vaart dat toen hij ons voorbij ging, een zo grote zuiging veroorzaakte dat onze boot naar zijn achtersteven getrokken werd en ik alle moeite had om daar vandaan te geraken.  Nadien voer het tweede, lege vrachtschip, ons zonder probleem voorbij maar kon hij vervolgens de Zuidenwind nauwelijks voorbij.  Er volgde een scheldpartij over de radio waarbij de schipper van het tweede vrachtschip die van de Zuidenwind erop wees dat een schipper die opgelopen wordt de andere plaats moet geven en even vaart moet inhouden om het maneuver veilig en snel te kunnen uitvoeren. Op het laatst van het maneuver kwam de Zuidenwind door zijn eigen fout dwars in het kanaal gestopt te liggen.  Toen wij rond 12:50 uur aan sluis 15 Nederweert arriveerden hoorden wij dat er een panne was en dat de deuren niet meer open of dicht gingen.  Hebben dan maar onder de sluis vastgemaakt en zijn met de fiets de auto gaan halen.  Toen we later rond 17:00 uur terug aan de sluis kwamen waren ze aan het proefdraaien maar het werkte nog niet zoals het moest. We zullen hier vannacht maar blijven liggen dan.

    17-09-2018, 21:04 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 126 - Zondag 16-09-2018 – Asselse Plassen – PH Maasbracht

    Vertrokken te 10:00 uur. De andere boot die hier gisteren avond komen liggen is vertrok ook maar dan in de andere richting. Enkele km verder  kwamen we aan de splitsing waar je moet beslissen of je rechtdoor naar sluis Heel via het lateraal kanaal gaat of je via sluis Roermond de Maas blijft volgen.  Wij kozen de laatste en gingen door de openstaande sluis Roermond.  Enkele minuten nadien ging de deur dicht of even later weer open te gaan om een zandschip erbij te laten.  Daardoor was het 11:00 uur eer de sluis dicht ging en we begonnen te stijgen. Toen we boven waren lagen er al 5 jachten te wachten op de sluis.

       

    Roermond. De ene jachthaven naast de andere. Er het is zondag, iedereen op het water.

    Op het stuk tussen de deze sluis en sluis Linne was het heel druk met jachten. Hier liggen dan ook een groot aantal watersport verenigingen en het is zondagmiddag.  Aan het voetveer tussen de Zuidplas en de Oolderplas kwam het bijna tot een aanvaring tussen het veerbootje en een Duitse snelle motorboot die daar nog snel voorlangs wilde. Aan de sluis van Linne moesten we met een tiental jachten en motorbootjes naar omhoog en moesten we op een lading afdalers wachten.  Eenmaal boven en buiten stoven de jachten langs beide kanten voorbij, wat hebben die toch allemaal een haast zeg ! Wij gingen verder tot de passantenhaven van Maasbracht.  Toen we net vast lagen belde Danny of ze langs konden komen. Namiddag bezoek gehad van Kris Danny, Wietse en Rho.

    16-09-2018, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 125 - Zaterdag 15-09-2018 – Asselse Plassen

    Het is hier een rustig plaatsje. Vandaag gaan we hier nog een nacht blijven liggen. Na het ontbijt zijn we te 09:30 uur vertrokken voor onze dagelijkse fietstocht. We reden via mooie landelijke wegjes langs de Maas en de Swalm langs de gehuchten Einde, Wieler en Rijkel richting Beesel. Dan langs de Maas naar Reuver en verder naar Belfeld. Hier stonden overal seingevers op de kruispunten en aan een ervan vroegen we of er hier misschien een troep fietsers van een fietsdriedaagse langs ging komen maar het bleek een andere toer te zijn. 

        

    Hier hebben ze iets met draken en met kunst. En ze hebben hier een lokale wielerheld a la Merckx.

    Toen we in Belfeld van de dijk aan de sluis naar de provinciale weg reden hoorden we op de grote weg een geluidswagen die de koers aankondigde en even later zagen we de motards van de politie aankomen. Het bleek geen koers te zijn maar een rondrit van wat wij bij ons kennen als de Motorrun of Truckrun met mindervaliden.  Het waren een paar honderd motards (allemaal met nummer) en 214 motoren met zijspan. Het duurde een tiental minuten voor ze allemaal gepasseerd waren. Er waren er wel een paar bij niet niet goed opgelet hadden want net achter ons hoorden we twee keer het gieren van de banden toen er enkele een noodstop dienden te maken om niet op mekaar te rijden.  Van hieruit ging het verder via Steyl en Tegelen naar Venlo en dan van Genooi, Het Vorst, Velden, Voort en Lomm naar Arcen.  Hier zijn we in de 25 jaar geleden gerestaureerde nog werkende watermolen iets gaan drinken.  Hier is een jenever en likeurstokerij in gevestigd.

        

    Kunstig miniatuurstadje met kastelen.  De “Mallemaandagvierder” Waterrad watermolen Arcen.

    De molen is in de winter gesloten gezien bijna elke winter de Maas hoger komt te staan dan het gebouw waardoor er telkens 0,5 tot 1,5 m water komt in te staan.  Met kerstmis 1993 en later nog een ergens in 1995 was het  nog erger.  De eerste keer stond er 4 meter water in het gebouw waardoor de stookinstallatie ernstig beschadigd werd.  We hadden 41 km gefietst.  ’S Namiddags hebben we nog een kleine ronde (7 km) door Swalmen en de onmiddellijke buurt gemaakt.

    15-09-2018, 18:37 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    14-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 124 - Vrijdag 14-09-2018 – Arcen – Asselse Plassen

    Het viel hier nog goed mee met het schommelen deze nacht, ik ben in elk geval niet wakker geworden en deze morgen toen ik wakker was, zijn er enkele boten gepasseerd zonder dat we uit bed vielen. Deze morgen na het ontbijt eerst inkopen gedaan.

    Het is een gezellig dorp met veel souvenirwinkeltjes, er is een warme bakker, enkele cafés met mooie terassen en een Spar-supermarkt.  Het was vroeger een versterkt dorp met een schanstoren waarvan nu nog de ruïne te zien is aan het haventje. We vertrokken dan te 10:15 uur net na een passage van een vrachtschip in de afvaart. 

       

    Passantenhaven Arcen. Autentiek kanon aan de schans.  Gezellig marktpleintje van Arcen.  

    De passantenhaven in Venlo was maar 17 km verder en toen we daar arriveerden bleek het geen vrije ligplaats te zijn maar beheerd te worden door een yachtclub iets verderop en na 14:00 uur moest je hier ook liggeld betalen.  We zijn dan verder gevaren tot de Asseltse Plassen. We kwamen daar aan te 15,15 uur aan.  We vonden een vrij steigertje waar maar een bootje lag.  Hier gaan we aanleggen en dan we morgen de auto maar halen. We zijn vandaag wel enkele jachten tegen gekomen en met de beroepsvaart viel het heel hard mee.

       

    Kessel.  Molen de Grauwe Beer.  Badje nemen of grote dorst ? Steigertje in Asseltse Plassen.


    14-09-2018, 20:14 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 123 - Donderdag 13-09-2018 – YH Boxmeer - Arcen

    We vertrokken in Boxmeer met nogal wat wind en frisse themperatuur. Er was niet zo veel verkeer vandaag. Een half uurtje na het vertrek passeerden we sluis Sambeek.  Het complex telt drie sluizen naast mekaar, dus hier moet je niet wachten en we mochten alleen door de sluis. We passeerden nadien enkele veerponten want bruggen over de Maas zijn er hier namelijk niet zo veel. We wilden aan het Leukermeer aan een van de ligplaatsjes die op de kaart staan gaan liggen maar dat blijken geen pontons te zijn en er staat niets om de boot aan vast te leggen.  We zijn dan maar door gevaren tot aan het passantenhaventje van Arcen.  Hier lagen al twee boten en we hebben ons aan de dwarskade gelegd. De schipper van een van de boten vertelde dat die anderen hier hadden aangelegd om te gaan winkelen en dat die nadien zouden door varen. 

       

    YH Boxmeer.  Brouwerij Hertog Jan in Arcen.  De heide staat bijna in bloei.  Het Leukermeer.

    Gezien we de auto wilden gaan halen hebben we daar niet op gewacht.  We reden door de heuvelrug (een paar meter hoog maar hoor) Het Nationaal park de Maasduinen een langgerekt natuurgebied met bos en heide waar geiten en schapen lopen.  We zijn iets te vroeg, de heide staat nog niet goed in bloei maar je ziet toch al kleur.  We reden via het fietsknooppunten netwerk door dorpjes als Wellerlooi, Knikkerdorp, Het Leuken , Bergen, Heukelom, Genning en Afferden waar we de veerpont naar Boxmeer namen. We hadden wij aankomst aan de auto 36 km bij op de teller.  Toen we terug aan de boot kwamen kwam er net een groot vrachtschip aan grote snelheid voorbij gevaren. De boot rolde erg heen en weer omdat we de golven langs de zijkant kregen dat we ze op de plaats gelegd hebben waar die andere vertrokken was. Hier komen de golven de haven binnen op een manier dat we ze op kop hebben en de boot veel rustiger ligt. Nadien hebben we geen extreme schommelingen meer gehad. Vandaag de fietskettingen nog eens gesmeerd gezien die de laatste dagen nogal kraakten van de droogte.

    13-09-2018, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    12-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 122 - Woensdag 12-09-2018 – YH Nijmegen - YH Boxmeer

    Deze morgen eerst een nieuw parkeerticket in de auto gestopt en dan met de fiets een gratis  parkeerplaats gaan zoeken. Wanneer ik iemand aansprak zei die dat in de hele stad geen enkele parkeerplaats voorhanden zijn waar je gratis kan parkeren.  Dan na het ontbijt de auto maar 10 km verder in Malden aan de sportvelden gaan zetten.  We zullen wel zien wanneer we hem ophalen.  Gezien ons parkeerticket (je moet hier voor de boot inderdaad een parkeerticket nemen aan een speciale parkeerautomaat) verliep te 12:32 uur  zijn we dan na het middageten vertrokken. 

       

    Verkeerspost Nijmegen. Sluis Heumen. Een pleintje in Nijmegen.Fontein met mosaïek Gennep.

    Voor het buitenvaren van de Lindenberghaven de verkeerspost Nijmegen opgeroepen om deze op de hoogte te brengen. We kregen hierbij de informatie dat er op dat ogenblik geen op- of afvarend verkeer in de onmiddellijke buurt was, enkel enkele schepen op meer dan een kilometer afstand. We moesten echter in de haven nog keren en toen we aan het eind van de havengeul kwamen waren die boten toch al vlakbij.  We konden er nog wel tussen maar het was wel zeer woelig met boeg- en hekgolven van meer dan 1 meter !.  Gelukkig waren er geen boten toen we aan de ingang van het Maas-Waal-kanaal kwamen en was het daar kalmer.  Er kwamen wel net twee jachten uit sluis Weurt maar daar hebben we geen last van. Sluis Weurt stond open en we mochten dadelijk binnen.  Na het sluiten van de deur duurde het nog wel een kwartier eer het water begon te stijgen maar toen het begon ging het ook snel en woelig.  Eenmaal boven lagen er drie vrachtschepen te wachten doch die moesten door de andere sluis. De drempel van de oude sluis lag met de huidige lage stand van het water op de Rijn maar 1,34 cm diep zodat de vrachtschepen hier niet in mochten. Het is op dit kanaal heel wat rustiger dan op de Rijn en Waal.  Tot aan de aansluiting met de Maas, net voorbij sluis Heumen (die open staat nu) hadden we geen enkele boot meer gezien.  Op de Maas was het dan weer terug iets drukker. Rond 16:15 uur arriveerden we ter hoogte van YH Boxmeer en hielden we het voor vandaag voor bekeken en gingen daar binnen. Onze fietstocht terug (21 km) ging langs paadjes door de uiterwaarden van de Maas, over de dijken en door de dorpjes die hier liggen. 

    12-09-2018, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 121 - Dinsdag 11-09-2018 – YH Emmerik – Nijmegen

    Goed geslapen vannacht. Deze morgen de broodjes gebakken en na het ontbijt vertrokken te 09:15 uur.  Bij het buiten varen van de haven geen probleem met de stroming gezien er geen andere boten waren. Het was onderweg weer druk.  Het drukste moment was toen we aan de “Gelderse Poort” waren daar waar de Rijn Nederland binnen komt en de splitsing is met Waal en Pannerdens kanaal.  Daar was het echt goed uitkijken want daar kwamen ze van twee kanten vooraan en het afgaand verkeer splitste zich hier ook. Er stond ook een strakke wind en na de bocht in de Waal hadden we die pal op kop tegen de stroming in en daar waren serieuze golven van de boeg- en hek- golven van de passerende schepen. 

       

    Autotransport per boot.  Lindenberghaven in Nijmegen. Langs de Waaldijk.  Konicpaarden.

    Het bleef zeer druk tot we net voor de Waalbrug in Nijmegen waren waar we de Lindenberghaven in wilden. We hadden geluk dat er net geen enkele boot passeerde. We legden aan aan de lange steiger aan de kant van de Waal.  Hier moet je een parkeerticket voor de boot nemen. (14,60€/dag) Elektriciteit en water zijn hier bij inbegrepen dus dat is schappelijk. Na het eten vertrokken we weer voor onze fietstocht.  We fietsten door paadjes door de uiterwaarden, dan weer over de dijk en door kleine dorpjes langs de Waal tot we in Griethausen op de grote weg kwamen die naar de Rijnbrug in Emmerik leidde.  Toen we aan de brug kwamen was het daar een serieuze opstopping, het was ook net spitsuur, maar daar fietsten wij gelukkig gewoon voorbij.  We hadden weer 38 km op de teller toen we aan de auto kwamen.  Terug in de haven lagen er nog twee andere jachten bij aan de steiger en de boot van de brandweer lag ook binnen.

    11-09-2018, 22:31 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 120 - Maandag 10-09-2018 - Wesel – YH Emmerik

    We waren vanmorgen pas te 09:15 uur klaar met het ontbijt en klaar om te vertrekken. Toen we de vaargeul van de haven uit gingen waren er net twee vrachtschepen gepasseerd en was er onmiddellijk geen verkeer in de buurt dus hadden we alle plaats.  We moeten vandaag 38 km tot Emmerik. Omdat we ons al een maar keer afgevraagd hadden hoeveel boten we die dag gekruist waren of die ons voorbij gegaan waren ga ik vandaag eens streepjes trekken voor elke boot.

       

    Pegel Emmerik.  De oude kerncentrale in Kalkar, nu pretpark. En druk ! Zandtransport.

    Het was met momenten heel druk, andere tijden was het kalm maar we hebben vandaag bij aankomst in Emmerik rind 12:30 uur 64 schepen tegen gekomen waaronder 3 passagiersschepen en 2 jachten.  Er zijn ook 9 schepen die ons opgelopen hebben. Het zijn en enkele duwkonvooien met 4 duwbakken. We vonden een plaatse in de YH Emmerik. Goed uitgeruste haven, voor alle boten dezelfde ligprijs (12€), elektricitiet (1€/2Kw), douches (0,5€), heel wat anders dan een paar dagen geleden.  Namiddag een fietstocht van 41 km terug naar Wesel.

    10-09-2018, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs