neem ook een een kijkje op:

http://www.bloggen.be/kleuterwesleysdagboek/

 

 

Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen. mijn e-mail adress is andy-janssens@hotmail.com

Zoeken met Google


Rondvraag / Poll
wat vind ge van mijn blog
prima
goed
mindergoed
slecht
moet er iets bijkomen of veranderen
heelgoed
Bekijk resultaat

Inhoud blog
  • maki!!!
  • neem is een kijkje
  • doodshoodaapje
  • olifant vis
  • ( favoriet van vele die ik ken) witte haai
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    geert_frickelo
    www.bloggen.be/geert_f
    Mijn favorieten
  • wikipedia
  • youtube ppp
  • coole blog (van mij en mijn vriend)
  • iemand idee voor blog schrijf dat dan in mn gastenboek ik stuur dan wel terug of het erop of nie op komt

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Een interessant adres?
    Categorieën
  • andere blog berichten( berichten wedde schappen...) (0)
  • andere dieren ( beren varkens...) (10)
  • hondachtigen (2)
  • huisdieren (11)
  • katachtigen (6)
  • planten en bloemen (3)
  • vissen (5)
  • vogels (1)
  • Foto
    Inhoud blog
  • maki!!!
  • neem is een kijkje
  • doodshoodaapje
  • olifant vis
  • ( favoriet van vele die ik ken) witte haai
  • drieband anemoonvis ,alias clownvis
  • zwartvoet kat
  • chinese bergkat
  • woestijn kat
  • moeraskat
  • de hamster ( mijn heet muncher)
  • de Teckel
  • ijsberen
  • border collie
  • papegaai
  • mopshonden
  • zwarte wolf
  • labrador retriever
  • golden retriever
  • siberische husky
  • engelse coccer spaniel
  • jack russel
  • amaryllis
  • mexicaanse opossum
  • bulldogmier
  • koala
  • blauwe vinvis
  • mestkever
  • zalm
  • jachtluipaard
  • hortensia
  • komodo varanen
  • stinkdieren
  • poesies
  • lavendel
  • eekhoorns
  • fretten
  • otters
  • hermelijntjes
  • wezels
  • zonnebloemen
  • margays
  • dassen
  • stokstaarten
  • vingerhoedskruid(heel giftig)
  • gouden regen
  • blauwe regen
  • orchideeen
  • poolvossen
  • vossen
    vul mijn polls in!!
    Foto
    web of animals
    im the tiger what are you?
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chinese bergkat

    De Gobikat of Chinese woestijnkat (Felis bieti), vaak ook Chinese bergkat of rotskat genoemd, is een wilde katachtige uit Chinese berggebieden. De soort komt echter waarschijnlijk niet voor in woestijnen als de Gobiwoestijn. Over deze soort is slechts weinig bekend.

    De Chinese woestijnkat is een vrij stevige katachtige, die 68 tot 85 centimeter lang kan worden en tot negen kilogram zwaar. De staart is echter vrij kort en dik, 30 tot 35 centimeter lang. De dichte vacht is grijzig tot bruinig geel van kleur aan de bovenzijde, met een rode glans. 's Winters is de vacht rossiger van kleur, zomers donkerder. Aan de onderzijde is deze vuilwit. Over de zijden en op de poten lopen enkele vage strepen. Over de staart lopen vijf à zes donkere ringen en heeft een zwarte punt. De schedel is breed en de oren groot, met kleine pluimpjes. De poten zijn vrij kort, met behaarde zolen.

    De Chinese woestijnkat komt voor in de lösssteppen, alpenweiden, struikgebieden en bosranden van het Tibetaans Hoogland, in Qinghai, zuidelijk Gansu en het noorden van Sichuan, op een hoogte van 3000 meter. Vermeldingen dat de soort ook noordelijker voorkomt zijn waarschijnlijk vals. Het is waarschijnlijker dat het in deze gevallen gaat om een Aziatische wilde kat (Felis silvestris ornata) of een grote verwilderde huiskat, die voor een Chinese woestijnkat wordt aangezien.

    De Chinese woestijnkat is voornamelijk 's nachts en in de schemering actief. Overdag slapen ze in holen in zuidelijke berghellingen. Bergkatten jagen voornamelijk op bamboeratten, fluithazen en woelmuizen, maar ook op vogels als fazanten. Ondergrondse prooien worden opgegraven.   

     

        



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    een echte dierensite!!! voor dieren liefhebbers
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben anthony
    Ik ben een man en woon in adjudantekeyserstraat 97 (belgie) en mijn beroep is geen ben een kind.
    Ik ben geboren op 14/11/1998 en ben nu dus 25 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: buiten spelen.
    mijn interesses zijn draken mijn vrienden en mijn huisdieren (5katten)komt door mijn zus mijn favorieten beesten zijn de
    Zoeken met Google



    Rondvraag / Poll
    wat is jouw favoriete dier
    kat
    hond
    paard
    reptielen
    vogels
    ander
    Bekijk resultaat


    Archief per week
  • 30/08-05/09 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009

    vertel deze blog voort




    Foto

    Zoeken in blog


    Zoeken met Google



    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    Categorieën
  • andere blog berichten( berichten wedde schappen...) (0)
  • andere dieren ( beren varkens...) (10)
  • hondachtigen (2)
  • huisdieren (11)
  • katachtigen (6)
  • planten en bloemen (3)
  • vissen (5)
  • vogels (1)

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs