Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • 2009-2010: een overzicht!
  • Moon op se AWE-cross
  • Noah op de AWE-cross
  • Beelden Leest
    Goud op de 800m bij de M50 op het WK in Lahti op 2 augustus 2009: 2.00.99
    Foto
    Foto
    Foto
    Rondvraag / Poll
    Wie is de grootste Belgische atleet aller tijden?
    Miel Puttemans
    Gaston Roelants
    Ivo Van Damme
    Roger Moens
    Ronald Desruelles
    Cédric Van Branteghem
    Patrick Stevens
    Mohammed Mourhit
    William Van Dijck
    Eddy Annys
    Alfons Brijdenbach
    Jacques Borlée
    Christophe Impens
    Vincent Rousseau
    Alex Hagelsteens
    Leon Schots
    Karel Lismont
    Jo Van Daele
    Bekijk resultaat

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    My favourites 

    Ziyi Zhang, Arno, Frank Sinatra, Kristin Scott Thomas, de maan, Carly Simon, Marlo Brando, Halle Berry, Peter Pan, Miles Davis, Catherine Deneuve, konfituur, Emma De Caunes, Massive Attack, Maria Callas, de Smurfen, Edith Piaf, Burt Bacharach, Sarah Vaughan, Johan en Pirrewiet, Duffy, VDB, Gong Li, The Doors, Baudelaire, Kerstmis, Hubert Lampo, Kreta, Max Ernst, Martini Bianco, Parijs, Killing Joke, pasta, Diana Krall, bananen, Four Roses, Joan Chen, Charles Trenet, Selah Sue, Juan Lozano, Magda Ilands,  Montgomery Clift, Deadwood, Puccini, Citroën, Gary Numan,  INXS, Fad Gadget, Memoirs of a geisha, meiklokjes, Melody Gardot, druiven, Retsina, Astrud Gilberto, Napoleon, Julie London, Bob Dylan, Sinterklaas, Freddy Maertens, AA-drank, Boris Vian, The curious case of Benjamin Button, Picasso, Bryan Ferry,  Dusty Springfield, The Stooges, Grace Jones, Chocolat (de film), The Searchers, Jeanne Moreau, Nikon, Vivien Leigh, Moby, Le grand Meaulnes, Natalie Portman, Père Lachaise, Norah Jones, Colnago, Jeff Buckley, de zomer, Françoise Hardy, de zee, The House of Pain, Sting, Expo ’58, de Panton Chair, de mus, Jamie Cullum, (they long to be) close to you, Sebastian Coe, Johnny Depp, Veerle Dejaeghere, Crazy Horse, zwart, de F-4 Phantom, Asics, Queen Padmé, Folegandros, Iggy Pop, Audrey Tautou, de roodborst, Oostduinkerke, Peyo, Pierre Alechinsky, Serge Gainsbourg, Toots Thielemans, Cate Blanchett, George Harrison, I only have eyes for you, The Cotton Club, Ava Gardner, Juliette Binoche, Louis De Funès, Pearl Jam, Trijntje Oosterhuis, La promesse de l’aube, Kim Gevaert, Riuichi Sakamoto, Pierrot La Lune, Robin Wright Penn, Het Leugenpaleis,  The USS Entreprise, Buck Danny, Gene Vincent, Lena Horne, Westerns, The Stooges, Sophie Marceau, Les Invalides, Georges Brassens, Austerlitz, Ernesto Che Guevara, Marilyn Monroe, Clint Eastwood, Audrey Hepburn, Robert Redford, Michelle Pfeiffer, Sean Penn, Oglala Sioux, Subcomandante Marcos, de zang van een merel, seringen, Polo van Ralph Lauren, groene olijven, L’armée des ombres, La légion, de geur van lijnolie, Compeed, Sven Nys, The last emperor, Anderlecht, Kate Blanchet, Bobby Kennedy, Japan(the band), bananen, Tinkelbel...

    Foto
    Foto
    Foto
    NO PAIN NO GAIN
    Believe in yourself!
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roland!
    We schrijven 1991. Als groot fan van Arno trek ik die avond naar de 'Vooruit' in Gent om er zijn nieuwste project te zien: Charles et les lulus. (http://houbi.com/belpop/groepen/charles.htm) Ik was er heel vroeg bij en kon me héél dicht bij het podium nestelen. Reeds bij de eerste klanken van het ondertussen (bij de fans) legendarische 'Ants in my tea' was ik verkocht. De band bestond uit Arno die naast de 'vocals' ook voor fantastische harmonicasolo's zorgde. Naast Arno zat op een mooie 'vintagestoel' Belgische Blueslegende Roland Van Campenhout die flamenco, rock, jazz, blues en folk probleemloos in elkaar liet overvloeien. Verder had je ook de accordeon van Ad Cominotto en drummer Piet Jorens. Het is bij die ene plaat en toernee gebleven. Die zomer heb ik ze nog een viertal keer aan het werk gezien. Optredens om nooit te vergeten. Roland ben ik ietwat uit het oog verloren tot ik onlangs een nummer hoorde op 'radio 1'. Een ietwat donker nummer met een geweldige trage beat, zweverige gitaren en een zware wat bezopen stem die halfweg ook hoger ging klinken. Gefascineerd bleef ik luisteren. Wie zong dit prachtige nummer? Roland Van Campenhout! Het nummer heette 'Hissing O' The Heath' en staat op zijn nieuwste CD. Opgewonden kroop ik thuis meteen achter mijn computer, zette mijn iTunes op, connecteerde me met de iTunes Store en kocht de CD, Never Enough genaamd. (Lang leve Apple!) Een uitstekende titel want ik krijg er niet genoeg van. Samen met de laatste van Diana Krall staat het altijd op in mijn wagen. Moon en Noah vragen af en toe om iets anders...



    23-05-2009 om 23:50 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pajulahti!
    Pajulahti! (http://www.pajulahti.com/sivu.php?kieli=2 ) - Hier ga ik zes dagen en nachten logeren tijdens het WK in Finland. Een sportcentrum met Hotels en alle mogelijke accommodaties en faciliteiten, een eigen piste, sauna's, restaurants, gelegen in het groen en net als elke Finse nederzetting aan een meer. Het ligt op een half uurtje rijden van het stadium van Lahti waar de competities plaatsvinden. Een shuttle zorgt voor een permanente verbinding. Naast de talrijke sauna's valt me de 'fire places' op aan de oevers van het meer. Op de foto's zie je plekken om gezellig rond het kampvuur te zitten. Misschien waag ik me daar op 2 augustus wel aan een Finse Vodka. Om te vieren of om mijn ontgoocheling weeg te spoelen. De piste van Lahti is met het oog op het WK masters trouwens volledig vernieuwd en in een mooi blauw kleedje gestoken. Dat zie je op de fotos' die recentelijk zijn toegevoegd op de site van het WK. Nog een dikke twee maanden te gaan. Het aftellen is ook op deze blog begonnen.











    23-05-2009 om 23:01 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Friday speedday!
    Net als bijna iedere vrijdag was het weerj snelheidstraining op de Nekker. Er stond vandaag trouwens opnieuw een fikse wind. Woensdag hebben we verdorie veel geluk gehad want het waait daar op de Nekker bijna altijd. Vermits de volgende wedstrijd van Kjell een 1500m is mocht hij met Sarah, Ewoud en ik 150en doen. Dat was niet helemaal naar zijn zin (snelheid is niet zijn lievelingsvak) maar als een goede volgeling gehoorzaamt hij Magda, net als ik trouwens, zonder morren. (Tenminste niet als ze het kan horen, hahaha...) Door de braderij in de binnenstad en het verlengde WE was er minder volk dan op een gewone vrijdag maar dat weerhield alle aanwezigen niet om er voluit tegenaan te gaan. Ik had, ondanks een vermoeid gevoel, veel betere benen dan gisteren. Al mijn 150en waren dan ook van een behoorlijk niveau. De traagste was nog steeds onder de 21 seconden en de snelste, mijn laatste, net boven de 19. Morgen is het mijn rustdag en zondag volgt nog een heel zware training. Ik verwacht wat langere afstanden. Dinsdag worden het wellicht 200en of 300en en dan moet ik klaar zijn voor mijn race van zondag. Noah trainde vandaag weer met zijn vriendjes onder de hoede van Kenneth. Sinds enkele weken geeft mijn peetzoon training aan de allerkleinsten. Hij doet dat zo graag dat hij zelfs bereid is om daar de nodige opleidingen voor te volgen. Noah was in zijn nopjes met zijn grote neef als coach. samen met zijn maten Lotfi en Jari jumpte hij als een jonge gazelle over de lage horden. Er werd veel gevallen en nog meer gelachen. Moon zat bij de groten in een soort roulatiesysteem waardoor hij zowel kon hoogspringen (met Loni als coach) als discuswerpen (Bruno). Een andere groep was met coach Dirk aan het speerwerpen en aan het spurten. Waar is de tijd dat er maar één jeugdtrainer was voor de hele bende. Sinds de komst van Bruno gaat het steeds beter met onze jeugd. Ik kan dat alleen maar toejuichen want de jeugd is toch de toekomst van onze club.

    22-05-2009 om 23:32 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze week in GVA.
    Na de interclub van Duffel en mijn BR op de 800m en na onze eigen meeting van Mechelen en het BR op de 1000m verschenen drie kleine artikels in de Gazet van Antwerpen.





    22-05-2009 om 10:56 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    21-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samen loslopen...
    Vanavond om acht uur werd er in het Vrijbroekpark losgelopen. Ewoud, Kjell en ik hadden er afgesproken om dat samen te doen. Na een wedstrijd is het altijd leuk om nog wat na te kaarten en dat deden we ook. Ik voelde me al de hele dag moe en was enkele keren half ingedommeld. Drie wedstrijden op vier dagen tijd, het is vermoeiend maar het blijft een goeie oefening met het oog op Lahti in augustus. Het is nog iets meer dan twee maanden voor ik vertrek. Ik voelde ook wat stramheid maar ook dat is normaal. Morgen zal ik hoogstwaarschijnlijk wat snelheid moeten trainen en Magda heeft me wel een zware training voorspeld voor zondagochtend. Ook dinsdag zal het nog menens zijn en daarna is het weer uitbollen naar zondag toe. Dan loop ik op het Belgisch Kampioenschap bij de masters de 800m. De wedstrijd staat geprogrammeerd rond drie uur in de namiddag. Ik ga nog wel proberen om mijn RAM-collega's aan het werk te zien op de 100 en op de 200m. De week daarna loop ik met een nationale selectie een aflossing 4x800m in Zwevegem. Remember vorig jaar toen we op de 4x400 slechts 2 tienden te kort schoten voor het Belgisch record. (Zie blog van 1 en 2 juni 2008) Daarna volgt nog acht dagen later de interclub bij de masters waar ik net als vorig jaar de 1500 en de 4x400 zal lopen. Daarna zal ik een weekje rusten (wel lopen maar geen zware trainingen) om daarna fris en monter terug op te bouwen naar het WK. Tenzij ik word opgeroepen voor de Mastersinterland maar als vijftigjarige maak je niet veel kans meer en dus hou ik daar niet echt rekening mee. Ik sprokkelde links en rechts nog wat foto's van gisteren. (Met dank aan de twee Jossen!)















    21-05-2009 om 23:08 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch record voor eigen publikek, heerlijk!
    Dinsdagavond op de Nekkertraining werd de trainingsarbeid beperkt tot een half uurtje loslopen, vier versnellingen en een 300m lekker soepel rollen. De meeste atleten zaten duidelijk al met de wedstrijden van vandaag in hun hoofd. Onze jaarlijkse meeting ging vandaag door in ideale omstandigheden: 22 graden warm en nagenoeg geen wind. Terwijl ik gisteren nog stramme en vermoeide spieren had voelden de benen vandaag super. Toch was ik er niet gerust in. Ik had outdoor nog nooit een duizend gelopen. Zou ik de tijd van 2.40.12, het Belgisch record van Lucien Heyde op die afstand, kunnen kloppen? Magda had een tijd voor ogen en pas net voor de start kwam ze er mee naar buiten. Haar richttijd: 2.35. Met Kjell als haas zou dat moeten lukken. We liepen echter niet alleen en ei zo na liep het fout. We stonden, Kjell en ik allebei aan de koord bij de start en natuurlijk werden we bijna weggedrumd. Een loper van Vlierzele Sportief vertrok als een raket, kjell er achter en toen moest ik al een eerste keer vechten om in zijn spoor te geraken. Het ging snoeihard. Overal werden onze namen gescandeerd. Heerlijk om voor eigen publiek te lopen. We kwamen veel sneller door dan de vooropgestelde tussentijden. De tijd om na te denken was echter voorbij... Lopen, hard lopen was het enige dat door mijn hoofd ging. Plots doemde een rode gestalte naast me op. De nieuwe Egyptische loper van Sparta Vilvoorde (Enkele jaren geleden en voor zijn enkelblessure nog goed voor 1.48 op de 800m) kwam me voorbijgelopen en hij dwong me om een plaatsje achteruit te zakken. Ook zijn clubmaat Lucas Morray, mijn dorpsgenoot, ging me voorbij. Op iets minder dan één ronde van het einde moest ik door een gekke beweging van Lucas zelfs een kattensprong uithalen om niet te vallen. Ik geraakte volledig uit mijn ritme, de verzuring sloeg toe en ik voelde plots de vermoeidheid van zondag in mijn benen én in mijn hoofd. De frisheid was volledig weg. Aan de 700m dacht ik zelfs: 'verdomme, nog 300m'. Ik dacht dat ik het niet meer zou halen. Bij het ingaan van de laatste 200 brulde Magda allerlei maar ik verstond door het lawaai van alle omstaanders alleen dat het er in zat. Ik heb nog alles gegeven, ging op 50m van de meet Lucas voorbij maar die putte daar duidelijk mentale kracht uit en hij remonteerde me op de meet. Kjell werd derde in 2.33 en ik haalde mijn buit binnen: een nieuw BR bij de M50 in 2.35.42. Ik moest wel even bekomen. Enkel voor de foto met Kjell kon ik een grote glimlach te voorschijn toveren. Zelfs mijn lachspieren waren verzuurd, hahaha. Vanaf dan was het echter genieten. Twee Belgische records op vier dagen, verdomme toch! Felicitaties regenden van overal. Sarah gaf me wat water zodat ik sneller weer bij mijn positieven kwam. Daarna jogden Kjell en ik naar de start van de duizend meter waar onze spullen lagen. De zon baadde de Nekker in een mooi avondlicht en ik dacht bij mezelf terwijl ik mijn spikes voor mijn pantoffels wisselde: 'wat is het hier toch mooi! De opkomst was trouwens door het mooie weer én de verlofdag van morgen groter dan de voorbije jaren. Sommigen waren zelfs van héél ver gekomen. Jan Vervaeke was helemaal vanuit Zwevegem gekomen voor de dubbele mijl. Maar liefst drie uur had hij er door de talrijke files op gezet. Dat je dan niet meer over je beste benen beschikt lijkt me logisch. De meeste RAM-atleten namen natuurlijk deel aan onze meeting. Van de Magda-groep waren dat nog Sarah en Tom die allebei ook voor de 1000m kozen. (Kim en Ewoud liepen vandaag niet!) Sarah slaagde met verve in haar opzet om haar richttijd van 3.35 te halen en Tom liep zich stevig in de jaarboeken van de RAM met een tijd van ongeveer 2.43. Er is echter nog werk aan de winkel want weer zat het tactisch niet goed. Als je nog een supersnelle laatste 200 kan lopen en een kloof van 50m kan dichten op de eerste (zelfde scenario dan op het PK 3000m) weet je dat er meer in zat! Jasper koos voor de 100 en de 300m. Op de 100m won hij zijn reeks maar echt spektakel kwam er in zijn reeks op de 300m, een ongewone aftand die, ik ondervond het twee jaar geleden aan den lijve, moeilijk is om in te delen. Jasper vertrok als een F1-bolide. 'Wauw', dacht ik, 'die gaat hard'. In de bocht kwam hij naast Dirk Bonte, onze super-spurtmaster en hij begon op kop aan de laatste rechte lijn. Je zag hem plots echter wat verkrampen. Dirk ging gewoon door, krachtig en soepel tegelijk en won uiteindelijk in een stevig clubrecord: 35 seconden en kruimels. Jasper had ook een uitstekende tijd maar was duidelijk ontgoocheld door zijn laatste rechte lijn. Maar door Dirk in bloedvorm geklopt worden is geen schande, hoor. Evenmin als op de 1000m door je 30 jaar jongere trainingspartner te worden gevloerd. Ondertussen waren de grote lichten van de Nekker (een eersteklasseploeg in het voetbal waardig) aangestoken en viel de nacht over Mechelen. We trokken nog naar de kantine bovenaan de tribune om wat na te kaarten. Daar waren Moon en Noah nog druk in de weer met het bedienen, afruimen, afwassen, enz... samen met Johan en Frank, onze kelners van dienst. Wat een zicht heb je vanuit die cafetaria wanneer de lichten op volle kracht branden. Op zo'n toplocatie hoort toch een topmeeting! Food for thought!



















    20-05-2009 om 00:00 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik heb er van gedroomd
    Voor de eerste keer vertel ik jullie op deze blog over het grote doel dat Magda en ik hadden vooropgesteld voor dit seizoen. Na mijn uitstekende resultaten van vorig jaar waren we gaan kijken wat dat betekende op wereldvlak. Bij de masters 45+ was dat ver van het WR maar bij de 50+ was mijn Belgisch record van 1.59.80 slechts een goede seconde verwijderd van het WR van de Amerikaan Nolan Shaheed, nl. 1.58.65 (gelopen in Eagle Rock, USA in 2000). Sinds eind september lag ons besluit vast maar ik moet eerlijk zijn: ik was verre van overtuigd dat ik nog snellere tijden in de benen had. Magda leek echter zeker van haar stuk. Ik vertrouw haar blindelings en dus ging ik er 200 % voor. Tijdens de winter werkte ik reeds keihard met twee Belgische records indoor tot gevolg. De stage in Aix blijkt nu de nodige basis te hebben gelegd voor de vormcurve van de laatste weken. Gisteren moest mijn dag geweest zijn ware het niet dat het hard waaide. Een dik Belgisch record bij de M50 én bij de M45 is een onvergetelijke ervaring, zeker wanneer je die loopt op de dag dat je uitgerekend vijftig bent geworden. Wetende dat ik echter op 88 honderdsten van het wereldrecord ben gestrand zal je begrijpen dat ik toch met een bittere nasmaak zit. Uitgesteld is misschien niet verloren maar ik besef vandaag wel dat ik het gisteren heb laten liggen.

    18-05-2009 om 16:23 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Net niet!
    Op de site van het WK Masters in Lahti zag ik plots een kleine link naar records. Daar vond ik o.a. een lijst met de Europese records bij de masters. Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat er naast nationale en wereldrecords ook nog eens Europese records bestaan. Snel ging ik naar de lijst met de 800m. Het record behoort toe aan ene Ronald Mercelina uit Nederland en staat al sinds 1996: 1.59.45. Ik kom voor dit record dus slechts 8 honderdsten te kort. Reactie van Moon: 'wat wil je, je moest je maar gooien op de meet!' Dat zeg ik hem altijd.... Vanavond ben ik nog met Kjell in het Vrijbroekpark gaan loslopen. Veertig minuten nakaarten over de interclub en zien dat we niet versnellen. Ik had wel behoorlijk pijnlijke en stramme benen. Niet zozeer mijn spieren maar vooral alle pezen en aanhechtingen deden pijn. Morgenavond beslis ik of ik in Mechelen op onze eigen meeting de 1000m loop. Het zou een goede oefening zijn met het oog op Finland want daar moet ik drie wedstrijden op vier dagen afwerken. Daarenboven heb je niet dikwijls de gelegenheid om voor eigen volk te lopen. Kjell zal woensdag mijn haas zijn. Wat een luxe, niet? (Op de site van Herentals vond ik nog enkele foto's van de Paletcomeeting van twee weken geleden.)









    18-05-2009 om 00:00 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meisjes aan de top
    Terwijl onze mannenploeg vandaag hemel en aarde heeft moeten bewegen om toch maar het behoud in de tweede landelijke te verzekeren is onze damesploeg er gisteren ei zo na in geslaagd om te promoveren naar de eredivisie van de VAL. Slechts enkele punten kwamen ze te kort om de fel begeerde tweede plaats te bemachtigen. Een prestatie om U tegen te zeggen. Onze ploeg was door een aantal kwetsuren niet op zijn sterkst en dat opent perspectieven naar volgend jaar toe. Ook mijn twee trainingsmaatjes, Sarah en Kim maakten deel uit van onze ploeg in Ninove. Sarah liep de 3000m en Kim de 1500m. Als ik haar tijd zie kan ik enkel betreuren dat ze deze zomer toch de voorkeur geeft aan het oriëntatielopen en niet kiest voor enkele knalprestaties op de piste. Bijna alle interclubs zijn nu achter de rug. Enkel de masters moeten in juni nog aan de bak. Tot nu toe hebben al onze ploegen het schitterend gedaan. Ik ben dan ook een trotse voorzitter.







    17-05-2009 om 23:28 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijftig jaar en een nieuw Belgisch record!
    Gisteren was ik gaan loslopen met Kjell rond de put van Weerde. De rugpijn was onveranderd aanwezig en het draaide niet lekker. Ik ben dat ondertussen wel gewoon maar het maakte me niet minder onrustig. Na een slechte en zenuwachtige nacht vol gewoel en waarbij ik reeds tien keer de wedstrijd van vandaag had gelopen werd ik vanochtend reeds om zeven uur gewekt door Noah, ons levend wekkertje. Een uurtje later was iedereen beneden en de jongens tracteerden me op een verjaardagsliedje en een kadootje. daarna gingen we aan tafel. Een ontbijt met pannenkoeken en een middagmaal bestaande uit bananen en sportdrank, meer had ik vandaag niet nodig. Na een tussenstop op de Nekker om enkele atleten op te pikken reden we richting Duffel voor de jaarlijkse interclub bij de seniors. Deze dag stond in het rood aangestipt op mijn jaarplanning. Mijn eerste doel: het BR pakken op mijn verjaardag! Ik was zelden zo zenuwachtig voor een wedstrijd want de laatste dagen had ik me belabberd gevoeld. De conditie is er wel maar die verdomde rug en mijn verkoudheid leken wel roet in het eten te willen gooien. Tijdens de opwarming had ik gehoord dat Mario Van Waeyenberghe ook de 800 zou lopen. Mijn eerste reactie was een gevloek. Zo van: 'verdomme, zo'n snelle gast!' Even later besefte ik echter dat zijn aanwezigheid misschien wel een voordeel zou kunnen betekenen. Er stond veel wind en zonder een topper die er meteen voor gaat zou iedereen wel eens een afwachtende houding kunnen aannemen. Neen, met Mario erbij zou het wel lukken. Voor de start zei ik hem dat ik in geval van een Belgisch record absoluut met hem op de foto wilde. 'Afgesproken', lachtte hij. Ik startte in baan één, niet de beste baan want na de bocht loop je het risico te worden ingesloten. Daarom startte ik snel en zo kon ik me meteen goed plaatsen in vierde positie. Zoals altijd stond Magda aan de 200m. 'Zevenentwintig,' riep ze, 'héél goed'. Het ging wel snel maar ik was mee. Na vierhonderd meter kwamen we door in 57 seconden, na een eerste keer met de neus in de wind (de koploper alleszins) de laatste rechte lijn te hebben gelopen. Na vijfhonderdvijftig meter kreeg ik het moeilijk en ik keek achterom. Tot mijn verbazing volgde niemand in mijn spoor. De anderen waren onherroepelijk gelost. Tien meter verder was het met mij echter ook gedaan en ik begon meter bij meter prijs te geven. De laatste rechte lijn was een verschrikking en ik dacht dat ik het BR niet zou halen. Tot ik de klok zag stoppen bij 1.55. Ik telde mee maar het werd wat zwart voor mijn ogen. Die verdomde wind toch! Na de meet kreeg ik echter bemoedigende berichten. Ik zat rond de twee minuten. 'Er onder', zei Moon met grote zekerheid. Hij had zitten meetellen, net als Kjell en co trouwens. Het werd even spannend tot een dame die lid is van Duffel me kwam vertellen dat mijn tijd 1.59.53 was. Euforie alom. Met die tijd verbeterde ik tegelijk twee Belgische records, nl. die bij de M50 maar ook nog eens die bij de M45. Ik wist met mijn geluk geen blijf en ging op zoek naar Magda. Toen het even later al wat was bezonken hoorden we de omroeper mijn record bevestigen en mijn verjaardag afroepen met applaus in de tribune tot resultaat. Dankzij de prestaties van onze hele ploeg, enkele seniors maar vooral veel jeugd en veteranen slaagden we in ons gemeenschappelijk doel: het behoud in de tweede landelijke. Een opmerkelijke bezoeker vandaag was peter, mijn 'wonderdokter', kiné, osteopaat, rugspecialist. Hij zag voor het eerst een deel van zijn patiënten aan het werk: Jasper op de 400m, Dirk op de 200m, Kjell op de 5000m en ikzelf op de 800m. Na de laatste wedstrijd van de dag, de 4x400m (met Ewoud, Kjell, Jasper en ik) trok ik mijn frigobox open en dronken we allemaal champagne. Het was een fantastische dag! Dank aan alle meegereisde supporters (Sarah, Kim, Joost en nog vele anderen...) die me hebben vooruitgeschreeuwd en aan Patrick, onze fotograaf voor één dag.























































    17-05-2009 om 22:41 geschreven door André  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben André Lafère, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Drettiboy.
    Ik ben een man en woon in Eppegem (België) en mijn beroep is Hoofdredacteur bij Feeling Wonen.
    Ik ben geboren op 17/05/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Geschiedenis (Eerste imperium), Tekenen, Lopen, muziek, westerns, fotografie, tuinieren....
    Coach: Magda Ilands Kiné:Peter Derijck en Steven Gillisjans Sportdokter:Renaat Huysmans Dokter:Paul Tassenoy

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Volgende wedstrijd: zondag 14 februari - BK Indoor 4x200m met RAM-mastersteam.
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Eline Van Den Brande
  • Regionale atletiekverenigingen Mechelen
  • Vlaamse Atletiekliga
  • Atletiekmasters
  • Kjell De Hondt
  • Mijn palmares
  • Els Lens
  • Mijn fotoalbum
  • Moon

    Foto

    Archief per week
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    Laatste commentaren
  • TGKV (clarisonic promotional code)
        op WK-dag 4-31 juli-
  • aan magda (Tamara)
        op NO PAIN NO GAIN
  • Wat een seizoen! (Corinne DEbaets)
        op 2009-2010: een overzicht!
  • typisch (els lens)
        op 2009-2010: een overzicht!
  • Nou moe ! (els lens)
        op 2009-2010: een overzicht!
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    André wordt wereldkampioen in Lahti Finland op 2 augustus 2009
  • Klik hier voor het filmpje van de finale!

  • Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs