• hasta luego!

Andalusia
    hablar espagnol y mas
    06-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hasta luego!
    Over enkele uren moet ik het vliegtuig nemen, terug naar Belgie. Daar heb ik eerlijk gezegd echt geen zin in. Sevilla was echt nog geweldig. Veel lekkere tapas gegeten, flamenco gekeken. Gisteren heb ik de hele dag aan het zwembad gezeten en savonds zijn we naar een superlokale wijk geweest en een Spaans koppel heeft ons nog mee uitgenomen. Nu nog een klein wandelingetje en dan op naar de luchthaven...

06-08-2010 om 13:54 geschreven door Lien

04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ondertussen in Sevilla
    Sevilla is geweldig. Hoewel het een grote stad lijkt, heb je dat gevoel helemaal niet als je er in rondloopt.
    Zondag was een rustig avond. We hebben een superlokale bar ontdekt, met belachelijk goedkope tapas. Dat was fijn. We waren bijna een attractie daar. Maandag heb ik de tour van het hostel gedaan, heel leuk. savonds was het dan paella in het hostel, heel fijn. We hebben de hele avond op het dakterras gezeten met wat tinto de verano. Gisteren ben ik de kathedraal en Alcazar gaan bezoeken, echt prachtig. Het is absoluut warm is Sevilla, maar niet echt dodelijk, zo rond de 40 graden. Savonds zijn we dan tapas gaan eten met het hostel, echt lekkere calamares. Ik ga al dat lekkere eten echt missen denk ik. Nadien was er dan gratis flamenco. Deze voormiddag ben ik plaza de espana gaan bekijken, echt ongelooflijk mooi, ook was  het natuurlijk 'under construction' zoals ongeveer alles wat je kan bezoeken. Spanje en timing is niet echt de beste combinatie. Nu is het natuurlijk tijd voor siesta en nadien ga ik het zwembadje is uitproberen...

04-08-2010 om 13:50 geschreven door Lien

01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alles went
    Zo meteen neem ik de bus naar Seville, laatste stad die ik ga bezoeken. Cordoba was heel fijn. Een kleine maar mooie stad. Het is hier ongelooflijk warm, maar ik ben het gewend nu. Met een grote fles water bij de hand lukt alles. Vrijdag ben ik in de namiddag naar de mediana A Zahara geweest. We moesten daarvoor even de bus nemen, maar het was het echt wel waard. Het was een soort ruine van een paleis, met prachtig uitzichten. S'avonds heb ik dan zelf gambas klaargemaakt  en lekker gezellig op het terras gegeten. Gisteren ben ik naar het punto Romano gaan kijken en naar El Alcazar de los Reyes Cristianos.
    Na de siesta heb ik dan wat in het oude stadscentrum rondgewandeld en s'avonds rustig op het terras gezeten. Dit hostels was een fijne verademing van het behoorlijk grote, actieve Oasis hostel in Grandada. In Seville ga ik ook in een Oasis hostel zitten, hopelijk wordt dat even fijn. Hoewel het op dit moment weer behoorlijke temperaturen zijn in Cordoba, gaat dat eigenlijk wonderbaarlijk goed. Nu op naar Seville, benieuwd wat dat gaat brengen...

01-08-2010 om 13:59 geschreven door Lien

30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aangekomen in Cordoba
    ondertussen alweer in een nieuwe stad aangekomen. Ik moet toegeven dat ik eerst geen zin had om Granada achter te laten. Zo'n mooie stad, zo'n fijne mensen. Eergisteren waren we in een oude wijk gaan rondwandelen, allemaal oude witte huisjes, en regelmatig een mooi uitzicht op het Al Hambra. We zijn ook 2 keer op het dezelfde plaats gestrand om een sangria-break te nemen, dat was echt een heel relaxte namiddag. We hebben een halfuur naar het Al Hambra gekeken vanop de de beste mirador.
    s'avonds zijn we naar een flamenco show gaan kijken, heel fijn. De dag daarvoor waren we dan weer iets gaan eten in een Marokaans restaurant, en nadien naar een teteria, geweldig. Gisteren aangekomen in Cordoba, Het is hier zelfs nog warmer dan in Granada. Heel gezellig hostel. We zijn savonds tapas gaan eten, en opnieuw lekker natuurlijk. Deze morgen ben ik de moskee/kathedraal gaan bezoeken. Dat was echt mooi. Nu is het even wat kalmer aan en dan straks nog enkele uurtjes door de stad wandelen. Cordoba is behoorlijk klein, maar wat ik er al van gezien heb is echt mooi.

Ik heb mijn laatste week ingezet in Spanje, en ik kan het echt niet geloven...

30-07-2010 om 00:00 geschreven door Lien

27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE Al Hambra
    Morgen alweer mijn laatste dag in Granada. Zondag hadden we een tapastour met het hostels,
    waarna we nog naar een flamencoshow zijn gaan kijken. Echt heel fijn in een superklein authentiek cafe.
    Gisteren ook weer een beetje rondgewandeld in Granada, maar na 13u is dat echt ongmogelijk. Savonds was er ook paella in het hosteld, heel lekkker. Ik zit echt in een geweldig hostel. Vandaag dan naar het Al Hambra, wat echt heel mooi was. Ik heb er dik 4 uur rondgelopen, en het was geweldig. Nu heb ik een kleine siesta achter de rug en een verfrissende douche wacht... Morgen nog een rustig dagje in Granada en donderdagmorgen  op naar Cordoba.

27-07-2010 om 17:35 geschreven door Lien

25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aangekomen in Granada
    Gisteren aangekomen in Granada. Het was echt aanpassen aan de hitte. De laatste week was het echt een
    heel aangename temperatuur in Cadiz. Nog veel playa en lekker eten en natuurlijk nog wat meer de bars verkend.
    Ik ben ook naar de dokter geweest, er is een probleempje met mijn teen. Helemaal in het Spaans, geweldig.

Gisteren om 12u vetrokken naar Granada en hoewel de bus echt confortabel is, was 5 uur toch behoorlijk lang. Het busstation was ook niet echt in het centrum van Granada en ik had aleen het adres van het hostel, dus dat was even niet zo simpel. Iets na 6 was ik ingechekt. Echt een geweldig hostel. Keuken, bar, teras, .... Echt heel leuk. We zijn ook nog uitgeweest, waardoor ik nu wel een siesta kan gebruiken. Deze morgend al een klein tourtje door Granada gemaakt, maar tegen 12u moest ik het al opgeven door de warmte.
    Dinsdag ga ik het Al Hambra bezoeken, ben benieuwd!

25-07-2010 om 13:51 geschreven door Lien

19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.calamares, gambas y mas
    Vandaag aan de laatste week Cadiz begonnen. Zaterdag neem ik de bus naar Granada. Zaterdag zijn we pescado gaan eten.
    Echt allerlei heerlijk dingen zoals haai (verrassend lekker), calamares, gefrituurde gambas, ... heerlijk Daarna moesten we weer de tijd zien te vullen tot 4 uur, wanneer er eindelijk mensen naar de clubs beginnen gaan. Zondag bijna de hele dag siesta gehouden. TEgen de avond ook nog wat gewassen en gestudeerd. Vandaag is het een warme dag, waarschijnlijk ga ik aleen maar op het strand geraken. Ondertussen vordert mijn Spaans echt geweldig. Hoewel het gebruik van de tijden in het verleden nog steeds moeilijk is, gaat het toch steeds beter.
    Voorlopig weinig te vertellen, want hoewel Cadiz ongeloofijk mooi is, is het ook enorm klein. Begin echt al uit te kijken naar Granada.

19-07-2010 om 14:45 geschreven door Lien

16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.complete rust
    Halo,

alles nog steeds geweldig.  Ik kan ondertussen rustig zonder kaart rondlopen en
    ik zie er blijkbaar uit alsof ik hier woon, want heel wat mensen vragen zelfs de weg aan mij
    Mijn Spaans blijft enorme vorderingen maken, al blijft de woordenschat wel een beetje achter.
    De dagen lijken allemaal een beetje op elkaar hier. Tot half twee naar de les, iets eten en dan siesta tot 4 uur.
    Dan een beetje door de stad wandelen of naar het strand, om dan rond een uur of 9 opnieuw iets te eten en
    dan af en toe nog iets te gaan drinken. In de week proberen van het niet te laat te maken natuurlijk. Eergisteren zijn
    we op het strand iets gaan drinken, echt supergezellig, echt boteleon. Vandaag zal de boteleon gevolgd worden door een bezoek aan de clubs,
    maar dat is pas tegen een uur of 4 natuurlijk.

Cadiz blijft z'n charmante zelf, echt een heel gemoedelijk havenstadje, waar alles op een zeer rustig tempo verloopt.
    Nog een weekje kan ik van deze rust genieten, en dan komt het meer culturele gedeelte.

Lien

16-07-2010 om 19:36 geschreven door Lien

12-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.el pulpo le ha predijo

Ondertussen heb ik er al een week opzitten in cadiz. De spaanse levenswijze wordt met plezier overgenomen.
    Rustig naar de les, iets eten dan een noodzakelijke siesta. Rond een uur of 4 naar het strand of een wandelingetje maken.
    Dit weekend zijn we veel uitgeweest. En ook hier gelden duidelijk de Spaanse uren om uit te gaan. Voor 4 uur is er echt
    amper iemand in de clubs, maar vanaf dan komt iedereen en is het feesten tot de zon opkomt. Behoorlijk vermoeiend maar het heeft iets.
    Overdag kom je dan natuurlijk niet tot veel meer dan slapen en douchen, waarna je dan weer rustig opnieuw kan beginnen.

Gisteren zijn we naar de match gaan kijken. De sfeer was echt ongelooflijk. Toen Spanje eindelijk het doelpunt maakte was dat echt
    zo'n opluchting. Iedereen begon te zingen en door de straten te lopen met vlaggen. Het was dan een soort groot feest op de straat, waarbij iedereen in de fonteinen sprong en men ook volop met water in het rondspoot. Het was echt een ongelooflijke sfeer.

Vandaag echter was het terug les en dat deed wel even pijn. De preterito perfecto en de preterito indefinido moesten van ver komen.
    Na de les ben ik  meteen tot de siesta overgegaan. Zo meteen even studeren in het park, zodat we morgen iets vlotter meekunnen

Vandaag is weer een onglooflijk warme dag, en er hangt echt geen wolk in de lucht. Er zijn vandaag ook nieuwe mensen aangekomen die vertelden dat het binneland echt nog veel warmer is, dat wordt nog afzien binnen 2 weken.

12-07-2010 om 16:57 geschreven door Lien

09-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yo soy espanol espanol espanol ....
    ¡Hola!

spanje gaat naar de finale en dat hebben we wel geweten. We zijn naar de match gaan kijken op een plein met scherm. De sfeer was echt
    ongelooflijk. Elke keer geklap en geroep, en geweldig. Toen Spanje dan won barste echt een feest los. Er werd water gespoten iedereen was zo vrolijk. We hebben even hard geroepen als de Spanjaarden...

Gisteren was het bewolkt. Na de les even een korte siesta. Nadien hebe ik rond het oude stadsgedeelte gewandeld. Echt heel mooi.
    Dan terug korte siesta. Nadien zijn we echt geweldig tapas gaan eten. Het leven kan mooi zijn. Vandaag schijnt de zon weer volop en dus gaan we zo meteen naar het strand.