Inhoud blog
  • één van de hoogtepunten van onze reis
  • zelfs een privé-tuinman
  • we trekken onze plan !
  • Plicht roept
  • Dinsdag: marktdag
  • Niet altijd aan de drank!
  • Uitgeteld!
  • Today "take it easy" day
  • Lancanster Central Market
  • Quilt Blossom Festival
  • Voor Maatje Stefaan
  • Foto van de dag
  • Bij de Thai
  • Amish straatbeeld
  • Lancaster Quilt Museum
  • Foto van de dag
  • Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Foto van de avond...
  • Wij leven mee...
  • Woensdag 14 maart: Quiltshow Lancaster
  • Enkele foto's van quilts op de tentoonstelling in Lancaster
  • Maria op het slechte pad!
  • Falling in love...
  • In de winkeltjes
  • Onze eerste Amishdag
  • Foto van de dag!
  • Onze huurauto heeft rare kuren!
  • Quiltshopping
  • Het Amish straatbeeld
  • Nog enkele foto's...
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    6 quiltvriendinnen ontdekken The Amish
    Voor de tweede keer...
    25-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog twee weken: Jessie antwoordt...

    Hallo iedereen,

    Zo stilaan is de Amerika-koorts ook bij mij toegeslagen. In gedachten ben ik m'n valies reeds aan 't maken

    met vooral veel aandacht voor wat er NIET ingaat ( kwestie van gewicht he ! )

    De dollars zijn besteld en ik krijg ze maandag maar weet nog niet hoe duur ze zullen zijn.

    Eenmaal ginder trek ik me dat ook niet meer aan want van dat becijferen krijg ik een warhoofd.

    Maria liet ons ook al weten wanneer de taxi uit Torhout vertrekt om ons naar de vlieghaven te brengen

    en eenmaal daar vertrokken begint ons Amerika avontuur eigenlijk al. Niet te geloven dat dit nu zooo dichtbij komt.

    Ik vond het eigenlijk best leuk ,toen onze quiltvriendinnen uit The Samplers weggingen en ons een goeie reis wensten

    dat we, als we mekaar terug zien dit avontuur al achter de rug hebben.

    Voor de 8 uur durende vliegreis heb ik al naaiwerk in voorbereiding. Ik maak een grote quilt met die bladeren

    die we vorige keer op verschillende plaatsen zagen en ook op foto hebben. Ik heb er nu een kleine 30 en wil er nog meer.

    De stof voor de sashings en de boord breng ik van ginder mee ; zo wordt hij een beetje Amerikaans toch ?

    Marina vraagt ons waar we nog graag naartoe willen . Ik ben heel tevreden met wat zij reeds voor ons uitstippelde

    maar ... we gaan toch ook naar JO-ANN ???  Ik denk aan messen, naalden, quiltgaren , een roterende snij mat en

    hebbedingen waar we nu nog geen weet van hebben. Als we dan ook nog een krantje met korting bon kunnen

    bemachtigen zijn we achteraf super gelukkig met onze aankopen daar.

    Je leest het : ik ben al helemaal in de ban van wat ons te wachten staat.

    Els gaat dinsdag de tickets ophalen en dan is er geen weg terug meer.

    Lieve quiltvriendinnen hou jullie voor de komende 14 dagen gedeisd , doe geen roekeloze dingen, pas op voor

    virussen en bacteriën, betuttel de ventjes een beetje extra ( ze moeten ons dan een tijdje missen ) en kijk

    vooral uit naar onze mooie reis .

     

    Groetjes

    Jessie

    25-02-2012 om 22:06 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons logement
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We logeren deze keer in Bird-In-Hand. Daar reserveerden we het Amish Stay Vakantiehuis. We hebben een stil vermoeden dat het er ons aan niks zal ontbreken...


    25-02-2012 om 21:46 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 2 weken: Antwoord van Nina
    Ik besef nog niet echt dat we binnen 14 dagen weg zijn.
    Ik ga wel proberen van mijn van alle slechte virussen uit de buurt te blijven en mijn ventje wat in de watten te leggen.
    't Is waar wat Jessie zegt dat ze ons toch een poosje zullen missen en misschien nog meer het lekker eten die elke
    dag op tafel staat als ze thuiskomen. Maar daar heb ik al een oplossing voor: er zitten al een paar portie in de diepvriezer
    zodat hij mij niet te veel zal missen. Ik ga dit weekend ook eens proberen van een lijstje maken van wat ik zeker wil meebrengen.
    En Maria, ik ga zeker op tijd zijn dop 11 maart om 5h30 bij u thuis. Groetjes en tot heel binnenkort!

     Nina 
     

    25-02-2012 om 21:22 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 2 weken
    We laten jullie meegenieten van het onderlinge emailverkeer...

    Dag dames,

    Eerst en vooral over het weer: eigenlijk ongeveer hetzelfde als hier, dus een voorzichtige lente misschien ?

    Mijn dollars zijn aangekocht , zo'n prijs als 3,5 jaar geleden zat er echt niet in !

    Mijn mapje zit vol wegbeschrijvingen naar de verschillende quiltwinkels ! Naar de beurs zal het niet moeilijk zijn: gewoon de meute volgen ?

    Nu het breivirus bij mij toegeslagen heeft, kijk ik er ook al naar uit om in Intercourse naar de breiwinkel te gaan (in dat leuk 'kitchen kettle village', je weet wel, met die kleine winkeltjes vlak bij die grote parking ! )

    Als er iemand nog een ideetje heeft voor één of ander uitstapje : alle ideetjes zijn welkom é !

    Op woensdag moeten we Els naar de luchthaven brengen: ik zoek deze week eens op of een bezoekje aan Philadelphia-stad eventueel te doen is !

    Groetjes, marina

    25-02-2012 om 20:42 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008

    Gastenboek
  • Ik ben "overnieuwsgierig"
  • Hallo daar!
  • Marktdag
  • Dag Oma
  • genieten

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Laatste commentaren
  • amusement (Kris Sinnaeve)
        op Quilt Blossom Festival
  • Test (Fanou)
        op Quilt Blossom Festival
  • goeie thuiskomst (greta)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Veilige terugreis (Carine Vdv)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Velige thuiskomst . (Marijke)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Shoppen (Marijke)
        op zelfs een privé-tuinman
  • Gelukkig veilig en wel thuis (Feys Nancy)
        op Plicht roept
  • jammer (christine)
        op we trekken onze plan !
  • Hallo (Marijke)
        op we trekken onze plan !
  • Fijn te horen... (Els)
        op we trekken onze plan !
  • vakantie (Doris)
        op Plicht roept
  • Kom veilig thuis (christine)
        op Plicht roept
  • Heel dichtbij. (Marijke)
        op Plicht roept
  • Mooie foto's (Marijke )
        op Dinsdag: marktdag
  • Goed zo . (Marijke)
        op Niet altijd aan de drank!
  • Slaap wel! (Lieve en Cyriel)
        op Uitgeteld!
  • Amish (vero)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • uitgeteld (greta)
        op Uitgeteld!
  • Maria vermoeid?? Dat kan niet!! Mijn tekst plakt weer niet! (christine)
        op Uitgeteld!
  • ??????????? (christine)
        op Uitgeteld!
  • Oei Oei (Marijke)
        op Uitgeteld!
  • Dag Nina (nathalie coulier)
        op Today "take it easy" day
  • om jaloers op te worden (christine)
        op Today "take it easy" day
  • een rustige dag (verkouille conny)
        op Today "take it easy" day
  • Goeiemorgen (Marijke)
        op Today "take it easy" day
  • Hallo Maria en co (Lieve en Cyriel)
        op Maria op het slechte pad!
  • Help Maria in nood (Lieve en Cyriel)
        op Maria op het slechte pad!
  • foto's (greta)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • quilts (greta)
        op Quilt Blossom Festival
  • Groetjes (Nancy)
        op Lancanster Central Market
  • Groetjes (Marijke)
        op Voor Maatje Stefaan
  • Goed hé (Marijke)
        op Foto van de dag
  • quilts (Marijke)
        op Quilt Blossom Festival
  • Winkel. (Marijke)
        op Lancanster Central Market
  • Schitterend . (Marijke)
        op Lancaster Quilt Museum
  • Wat een drukte . (Marijke)
        op Amish straatbeeld
  • Hmmm... (Marijke)
        op Bij de Thai
  • VOOR DE TWEEDE KEER (verkouille conny)
        op Foto van de dag
  • Groetjes (Marijke)
        op Foto van de dag
  • sorry, mijn tekst wil niet plakken (3e probeersel) (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • bedankt (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • bedankt (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Quilts. (Marijke)
        op Enkele foto's van quilts op de tentoonstelling in Lancaster
  • Prachtige foto's. (Marijke)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Quiltshow (Marijke)
        op Woensdag 14 maart: Quiltshow Lancaster
  • Droevig . (Marijke)
        op Wij leven mee...
  • Mooie foto (Marijke)
        op Foto van de avond...
  • dag amerikoantjes (Linda en Eddy)
        op Falling in love...
  • wat zien mij ogen daar (linda)
        op Maria op het slechte pad!
  • oei (christine)
        op Maria op het slechte pad!
  • onze favoriete sites
  • Onze Amish reisfoto's
  • Welk weer krijgen we er?
  • The Samplers, de quiltvereniging waar het allemaal begon...
  • Nuttige info over The Amish
  • Onze vakantiewoning
  • Onze reisagent

  • Blog als favoriet !

    Startpagina !

    ELS, MARINA, JESSIE, NINA, MARIA EN FANOU ZIJN VOLOP AAN HET GENIETEN!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs