Inhoud blog
  • één van de hoogtepunten van onze reis
  • zelfs een privé-tuinman
  • we trekken onze plan !
  • Plicht roept
  • Dinsdag: marktdag
  • Niet altijd aan de drank!
  • Uitgeteld!
  • Today "take it easy" day
  • Lancanster Central Market
  • Quilt Blossom Festival
  • Voor Maatje Stefaan
  • Foto van de dag
  • Bij de Thai
  • Amish straatbeeld
  • Lancaster Quilt Museum
  • Foto van de dag
  • Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Foto van de avond...
  • Wij leven mee...
  • Woensdag 14 maart: Quiltshow Lancaster
  • Enkele foto's van quilts op de tentoonstelling in Lancaster
  • Maria op het slechte pad!
  • Falling in love...
  • In de winkeltjes
  • Onze eerste Amishdag
  • Foto van de dag!
  • Onze huurauto heeft rare kuren!
  • Quiltshopping
  • Het Amish straatbeeld
  • Nog enkele foto's...
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    6 quiltvriendinnen ontdekken The Amish
    Voor de tweede keer...
    16-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij leven mee...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het tragische nieuws van het busongeval proberen we van hieruit op de voet te volgen. Ook wij leven mee met de getroffen families en schoolgemeenschap.

    16-03-2012 om 01:21 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 14 maart: Quiltshow Lancaster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de eerste dag van de AQS Quiltshow waren we al om 8u in het Lancaster County Convention Center. Nog ruim de tijd voor een kop koffie. Toen de deuren werden geopend, was er zeker geen sprake van een overrompeling van bezoekers. Dat gaf ons wel de kans om de bijna 180 quilts en al de quiltstandjes rustig te bekijken. Het viel ons op dat Amerikaanse quilters het eerder op de traditionele manier houden waardoor het voor ons weinig vernieuwend was.

    16-03-2012 om 01:16 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van quilts op de tentoonstelling in Lancaster









    15-03-2012 om 23:58 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maria op het slechte pad!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Kijk zelf maar...

    15-03-2012 om 02:13 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Falling in love...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een oud Amish-heertje zat vooraan op het houten terras, verscholen achter een mooie quilt die over de leuning hing van een quiltwinkel.
    Ons taaltje had zijn aandacht getrokken. Nog voor we de quiltwinkel binnen konden, kwam hij naar ons toe. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en begon spontaan te vertellen: over hoe zijn voorouders vanuit de Elzas in Amerika verzeild geraakten, over godsdienst en oorlogen, over hoe twee quilts aan de winkel werden gestolen.  Hij was ook wel geïnteresseerd  naar ons leven. Vol ongeloof keek hij ons aan toen hij hoorde dat onze vlucht acht uur duurde om Pensylvania te bereiken. Hij dacht dat een vliegtuig enkel motoren nodig had om op te stijgen en dat het verder vloog op de wind - like a bird in the sky - en leek opgelucht dat we aan boord van het vliegtuig toch ook eten en drinken kregen. Dat gesprek was zo hartelijk, zo spontaan dat we (Marina en Els) op slag smoorverliefd werden op "ons Amish-peetje".

    15-03-2012 om 02:11 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de winkeltjes







    13-03-2012 om 14:52 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze eerste Amishdag
    Door het "clip clap" geluid van de Amish buggy's werden we vroeg gewekt. Onze buren aan beide zijden van de vakantiewoning zijn Amishgezinnen. En toegegeven, ons bioritme is nog niet aan de "Amishtijd" aangepast.
    Na een deftig ontbijt vertrokken we vroeg om ons in de noodzakelijke levensmiddelen te voorzien. Voorbeeldig als we zijn, kochten we enkel "gezonde voeding". Naast het warenhuis vonden we een liquor store. We konden de verleiding niet weerstaan en stapten met een flesje rosé buiten.
    De dag was nog jong, dus tijd zat om enkele quiltwinkels aan te doen.
    Bij Zooks in Strasburg vonden we achteraan de winkel de (Amish)heer des huizes aan een trapnaaimachine. Hij was naarstig bezig een Bargelloquilt te maken. Hij wist ons te vertellen dat hij het jammer vond niet op jongere leeftijd gestart te zijn met het vervaardigen van quilts.

    Met een ijsje als verfrissing tussendoor stopten we bij Sylvia's Brydel. De quilts hangen daar te wapperen tussen de bomen in de grote tuin. Op weg naar huis deden we nog The Log Cabin aan.
    Hier is duidelijk te merken dat de Quiltshow in Lancaster er aankomt. De quiltshops zijn in volle voorbereiding om een groot aantal quilters te ontvangen.

    Françoise was kokkin van dienst voor de avond. Met wat tomaten, courgettes en een geheime kruidenmengeling serveerde ze een heerlijke pastaschotel! Daarbij kwam ons flesje rosé goed van pas! En Maria kreeg er maar niet genoeg van...





    13-03-2012 om 14:49 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto van de dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-03-2012 om 14:27 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze huurauto heeft rare kuren!
    Onze huurauto heeft zeer rare kuren! Telkens we door Strasburg rijden, valt de auto stil aan de Creamery. Een ijsje likken en we kunnen weer vooruit! Sorry dat we jullie laten watertanden...





    13-03-2012 om 14:25 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quiltshopping



















    13-03-2012 om 14:18 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Amish straatbeeld















    13-03-2012 om 14:12 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele foto's...

















    12-03-2012 om 12:16 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed geland!
    Net als een bende uitgelaten schoolschoolkinderen na een korte nacht, huppelden we enthousiast de luchthaven binnen. Niet te geloven! Ons vliegtuig stond ons op te wachten.
    Na een grondige ondervraging over wat er wel en wat er niet in onze bagage zat, werden onze valiezen afgegeven, in de hoop ze in Philadelphia terug te krijgen. In Zaventem heerste er een drukte van jewelste! Blijkbaar waren Kim Clijsters en Steve Stevaert ook van plan te reizen, want we liepen ze tegen het lijf.

    Onze piloot was blijkbaar in topconditie, want hij zette ons vliegtuig een uur vroeger dan gepland, veilig op Amerikaanse bodem.
    De huurauto stond ook te wachten en na enig puzzelwerk met valiezen en vrouwen, paste alles en iedereen in de auto en Marina gidste ons als een volwaardige GPS richting Amishland.!
    Algauw verschenen in het straatbeeld de zwarte Amishbuggy's door vlijtige paardjes getrokken. We waren er bijna!
    Vooraleer in te checken in ons "guesthouse" stopten we aan het ijssalon. Els had een ijsje als traktaat voor haar verjaardag beloofd en na zo'n lange reis was zo'n ijsje een welkome verfrissing!

    We werden door de huiseigenaar zeer hartelijk verwelkomd! Na een verkenning door onze vakantiewoning, gepaard met veel "hooo's" en "haa's" koos iedereen zijn bedje uit. Maria hebben we wijselijk in de slaapkamer beneden laten logeren, zodat wij 's nachts niet wakker "gesnurkt" worden.

    Eens gesetteld, vlug wat basisaankopen gedaan en nog een hapje gaan eten.
    Bij thuiskomst was het 2u30 Belgische tijd, 21u30 "Amishtijd". We leven met een tijdsverschil van 5u: eergisteren is hier de zomertijd ingetreden.

    Deze ochtend was iedereen al om 4u30 (Amishtijd) uit de veren. Ons lichaam moet zich nog aanpassen aan het tijdsverschil.

    Vandaag houden we het wat rustig: we blijven in de onmiddellijke omgeving van onze vakantiewoning: Bird-in-Hand en Intercouse.

    Vele Amishgroeten van ons allemaal!











    12-03-2012 om 12:09 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.48 hours
    Dag dames,

    echt waar : ik ben bloednerveus ! precies of het is mijn eerste keer dat ik op het vliegtuig stap richting amerika !

    gisteren was mijn laatste werkdag : oef, ze zien mij daar pas terug eind van de maand !

    vandaag moet ik boodschappen doen : broeken afhalen die ik heb laten inkorten, naar de apotheker, geheugenkaartje kopen voor in mijn fototoestel, batterijen voor in datzelfde toestel, douchegel en shampoo in reisformaat,....
    verder nog iets ? ik maak mij zorgen dat ik iets zal vergeten ! alsof er daar geen winkels zijn !

    over één ding maak ik mij alvast niet nerveus : mijn winterjas blijft thuis want ik heb (voor de zoveelste keer) het weerbericht gecheckt en ..... de hele eerste week 20° en meer (uitschieter op woensdag = 23° !) dus trek ik een fleece aan om te vertrekken (we zitten toch de hele tijd in de auto) en voor ginder hoop ik voldoende te hebben aan mijn regenjas !

    welke wegbeschrijvingen zitten in mijn mapje ? van de luchthaven naar onze bestemming, naar burkholders, naar weavers, naar sauders, naar de green dragon market, naar een natuurreservaat met sneeuwganzen, een rondrit met als klap op de vuurpijl een uitkijkpunt over een brede rivier,....
    geen wegbeschrijvingen nodig naar ons favoriet ijssalon, naar millers en dutchland quilt patch (vlak aan die molen, van de whoopie pie pies !), naar old country store en de andere quiltwinkels die in 'onze' straat zijn, naar kitchen kettle village (ook in 'onze' straat !)

    nog meer in mijn mapje : enkele patronen waarvoor ik stof wil aankopen ! ik heb weer grootse plannen ! zouden we daar ook een valies 'tijd' kunnen aankopen ?

    mag ik zeker niet vergeten : mijn 'rode boekje' : daar staan de openingsuren van de winkels in en ook nog enkele ideetjes om materiaal aan te kopen !

    morgen ga ik inpakken : het vervelendste klusje van het hele avontuur !

    groetjes, marina

    Hallo iedereen,
     
    Niet te geloven !!! Zelfs de weergoden zijn ons goedgezind. Onze reis kan niet meer stuk.
    Precies of ik had een voorgevoel : mijn valies (en ) staan in elkaar, kleinere in een grotere, geopend op de logeerkamer met... nog niets erin. Alles hangt of ligt netjes gestreken en geplooid te wachten om mee te mogen.
    Maar... met het mooie weer in 't vooruitzicht gaan straks een paar wisselingen plaatsvinden.
    Nog maar 2 keer slapen ( als we al kunnen slapen ) en dan is het zo ver.
    Het fotoboek van de vorige keer is al meerdere keren met veel oog voor details bekeken om straks ginder
    alle bekende plekjes meteen te herkennen.
    Mijn bloeddruk stijgt ... gelukkig heb ik daar een pilletje voor , de zenuwen heb ik onder controle ( tot nog toe )
    maar mijn hoofd loopt over van de gedachten aan alle dingen die ik nog moet doen.els
    Op 11 maart is onze kleine Ella 1 jaar maar aangezien oma dan ergens hoog in de lucht hangt
    vieren we dit op zaterdag.
    Alhoewel ik me op dit moment niets kan voorstellen van die 23° stop ik toch enkele T-shirts meer in m'n valies.
    Tot zondag
    Groetjes
    Jessie
     


    Goede morgen dametjes,

    Mijn stapeltjes "to do" lijstjes is sterk aan het minderen. Oef!!!
    Morgenavond kijk ik om mijn valies te maken. Ook een "Ekkus" werk. Onder het motto:" wat ik niet bij heb, koop ik ter plaatste" maak ik me niet veel zorgen om die allerlaatste klus van de voorbereidingen te klaren.

    Ik heb voor wat Belgische chocolade en koekjes gezorgd om aan onze huisbaas te schenken. Die brave kerel neemt tenslotte onze bestelling in ontvangst.

    Zou ik een pulleke bruinen zonder zon meenemen? Met de voorspellingen van het weer wil ik wel eens een rokje dragen, maar met twee melkflessen zal dat wel geen zicht zijn. Mijn zonnebril ligt in ieder geval al klaar. En voor een hoed: daar kijken we in Lititz wel voor zeker? Ik wil me nu wel een kopen van de Red Hat Society! Heb Stef al gezegd dat ik land in Zaventem met ne rooie hoed op mijne kop!

    Zondagochtend neem ik de trein om 5u32 in Oudenaarde. Met een overstap in Brussel Noord om 6u32 moet ik op de luchthaven aankomen om 6u43. Spreken we af aan Starbuckscoffee?

    Groetjes en tot heel gauw!!!!
    Els

    09-03-2012 om 20:12 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschenk
    Goeie morgen lieve quilt-vriendinnen,
     
    Volgende week deze tijd zijn we ... ???  Ik denk dat alleen Marina dit al kan weten want zij is immers onze ROUTEPLANNER.
    Maar ,we zijn daar 6 uur vroeger en dan weet ik het ook wel : nog in bed natuurlijk . Of zou Maria al druk in de weer zijn op dit uur ???
     
    Wat is onze reis ineens heel erg dichtbij en wat is er nog een hoop te doen.
     
    In het weer maak ik me nu eens geen zorgen. Dat we niet het stralende zonnetje zullen hebben als de vorige keer
    met de indian summer dat wisten we vooraf. Dat onze zomerbroeken en topjes nu vervangen worden door jeans en fleeces of truien, dat zal alleen in gewicht een verschil maken en daarvoor kunnen we toch geen kou lijden. Voor onze tweede valies moet zo wie zo bijbetaald worden. Toch hoop ik dat het niet sneeuwt ( zoals het hier nu bezig is ) want dat is minder leuk voor de chauffeur .
     
    Ooooh wat heb ik er zin in en wat hoop ik dat alles vlekkeloos verloopt.
    Aan de voorbereidingen zal het niet liggen ( bedankt Els en Marina ) en ook niet aan ieders goeie wil.
    Met 6 quiltvriendinnen zo'n prachtig avontuur mogen beleven dat is een GESCHENK waar denk ik velen jaloers op zijn.
    We maken er samen iets onvergetelijks van.
    Tot zondag.
    Groetjes
    Jessie

    05-03-2012 om 21:06 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed weer voorspeld!
    dag dames,

     het weerbericht: zondag 17°, maandag 18° en dinsdag 17° en niks van regen meer !

    Laat ons hopen dat ze daar nu niet meer van gedacht veranderen !

    En nog een nieuwtje : de 'old country store' is de vrijdag (speciaal voor de beurs) open tot ....... middernacht ! daar moeten we bij zijn é !
    en vanaf 8 uur 's avonds telkens om het half uur een loterij waarbij 1 iemand 100$ kan winnen !

    o,o,o, ik kan bijna niet meer wachten ! 18° is een lekker weertje voor een ijsje (want daar gingen we zondag toch eerst naar toe é !)

    Wat verdwijnt er zo allemaal in mijn valies : t-shirts (al of niet met lange mouwen !), 2 à 3 gilets, een warme fleece (met een toch wel speciaal logo !), 2 à 3 jeans, ... ik ben er nog niet uit of ik nu mijn warme winterjas meesleur of niet : misschien wordt het mijn 'moto-vestje' ! Aangezien we ginder over een wasmachine en droogkast beschikken, hoeven we niet al te veel mee te nemen, we kunnen ginder als volleerde huisvrouwen nog wel eens een 'wastje' slaan !
    Verder in de valies : breinaalden en wol om verder aan de sokken te breien ! En een 3-tal civil war-blokjes die ik al geknipt heb !

    In de handbagage : mapje met wegbeschrijvingen (de eerste beschrijving gaan we al nodig hebben als we weg rijden aan de luchthaven !), naaietuitje met blokjes om te naaien in het vliegtuig (een project dat ik de vorige keer aankocht bij burkholders), mijn mini-laptopje (om contact te kunnen houden met het thuisfront via skype !), .....

    goed nieuws van 'old country store' in intercourse : ze hebben een stand op de beurs en in het beurskrantje staat een bon voor een gratis fat quarter ! Niet te missen dus !

    Dus nu nog een klein weekje met de gewone dagelijkse bezigheden : huishouden, werken, handwerkles op maandag, breiles op dinsdag, bee op woensdag,...

    Daarna gaan we ons 2 hele weken onderdompelen in de amish-sferen !


    groetjes, Marina

    05-03-2012 om 21:04 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog twee weken: Els levert een gevecht...
    Nog twee weken... Amai, dat komt voor mij bijna als angstvallig zeer dichtbij.
    Heb nog vlug het laatste financiële luik van de reis geregeld: dollars voor onze "pot" besteld, kredietkaart laten optrekken en bankkaart voor de USA open laten stellen. Tja, in 3 jaar kan er wel wat veranderen.
    De komende twee weken moet ik nog een gevecht leveren tegen mijn "to do" lijstje(s) en ik hoop dat ik die strijd zal winnen.

    Ondertussen heb ik regelmatig contact met Daryl, de huiseigenaar en dé persoon die ons hartelijk zal verwelkomen. Daar twijfel ik niet aan.
    Wij staan nog met beide voeten op Belgische bodem, maar online hebben we toch al wat Amerikaanse Dollars verspild en die bestellingen in ons "guesthouse" laten aankomen. Daryl houdt alles goed in de gaten en houdt de leveringen bij. Volgens hem: "Sounds like things are getting organized; you must be excited about coming". Volgens mij zelfs iets te zacht uitgedrukt...

    Arme Daryl, hij heeft ons nog niet eens gezien en heeft al een hoop werk aan ons gezelschap!
    Nu, we gaan hem lekker vergoeden met Belgian Chocolate! Daar is ie dol op...

    Groetjes,
    Els

    26-02-2012 om 17:35 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Gr
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog twee weken: voor Fanou wordt het haar eerste Amishreis
    Hallo,

    Ik zie dat jullie allemaal met de kriebels zitten. Wel ik ook! Als ik in mijn bed lig ben ik altijd bezig met mijn valies te maken...
    Nu is het echt nog juist twee weken en dan is het zo ver. Ik ga doen zo als Mariatje en mij extra met mijn ventje bezig houden.
    We zijn wel drie zondagen weg !!!!!
    Jullie weten min of meer wat jullie te wachten staat, maar voor mij is dat allemaal nieuw.
    Mijn naaiwerkje ligt ook klaar voor de vlucht. Marina, jij maakt het nog spannender met alles wat je opzoekt.
    Dat is wel tof je kunt je nog ergens aanmelden voor gids. Je doet dat uitstekend!
    Nog een mooie dag dametjes!

    Françoise

    26-02-2012 om 17:17 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog twee weken: Maria krijgt de kriebels....
    Hallo iedereen
     
    Ik heb al kriebels in mijn buik en ik begin stilaan mijn valies klaar te maken en mijn fotoapparaat te controleren of alles in orde is.
    Ik heb ook al naaiwerk klaar voor de lange vlucht. Dat deze rap voorbij is want dan pas begint ons avontuur!
    Ja die valies... dat vind ik nog het moeilijkste van allemaal: wat moet er allemaal mee?
    Het lijstje voor wat ik allemaal wil meebrengen maak ik vandaag en dinsdag mag ik de dollars afhalen!
    Nu ga ik nog twee weken veel rond Jontje draaien en ik leer hem nog enkele dingen op de pc. Eenmaal we daar zijn dat we kunnen skypen naar elkaar.
    Onze blog heb ik terug doorgestuurd naar familie en vrienden dat ze ons kunnen volgen en bekijken.
    En anders laat ik mij helemaal leiden door Marina. Zij is onze super gids! Een betere kan je niet vinden en dan nog Nederlandstalig!
    Zij is niet enkel onze gids zij is ook onze weervrouw.
    En ik verwacht iedereen op tijd zondag 11 maart!
    Groetjes Maria

    26-02-2012 om 17:10 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog twee weken: Jessie antwoordt...

    Hallo iedereen,

    Zo stilaan is de Amerika-koorts ook bij mij toegeslagen. In gedachten ben ik m'n valies reeds aan 't maken

    met vooral veel aandacht voor wat er NIET ingaat ( kwestie van gewicht he ! )

    De dollars zijn besteld en ik krijg ze maandag maar weet nog niet hoe duur ze zullen zijn.

    Eenmaal ginder trek ik me dat ook niet meer aan want van dat becijferen krijg ik een warhoofd.

    Maria liet ons ook al weten wanneer de taxi uit Torhout vertrekt om ons naar de vlieghaven te brengen

    en eenmaal daar vertrokken begint ons Amerika avontuur eigenlijk al. Niet te geloven dat dit nu zooo dichtbij komt.

    Ik vond het eigenlijk best leuk ,toen onze quiltvriendinnen uit The Samplers weggingen en ons een goeie reis wensten

    dat we, als we mekaar terug zien dit avontuur al achter de rug hebben.

    Voor de 8 uur durende vliegreis heb ik al naaiwerk in voorbereiding. Ik maak een grote quilt met die bladeren

    die we vorige keer op verschillende plaatsen zagen en ook op foto hebben. Ik heb er nu een kleine 30 en wil er nog meer.

    De stof voor de sashings en de boord breng ik van ginder mee ; zo wordt hij een beetje Amerikaans toch ?

    Marina vraagt ons waar we nog graag naartoe willen . Ik ben heel tevreden met wat zij reeds voor ons uitstippelde

    maar ... we gaan toch ook naar JO-ANN ???  Ik denk aan messen, naalden, quiltgaren , een roterende snij mat en

    hebbedingen waar we nu nog geen weet van hebben. Als we dan ook nog een krantje met korting bon kunnen

    bemachtigen zijn we achteraf super gelukkig met onze aankopen daar.

    Je leest het : ik ben al helemaal in de ban van wat ons te wachten staat.

    Els gaat dinsdag de tickets ophalen en dan is er geen weg terug meer.

    Lieve quiltvriendinnen hou jullie voor de komende 14 dagen gedeisd , doe geen roekeloze dingen, pas op voor

    virussen en bacteriën, betuttel de ventjes een beetje extra ( ze moeten ons dan een tijdje missen ) en kijk

    vooral uit naar onze mooie reis .

     

    Groetjes

    Jessie

    25-02-2012 om 22:06 geschreven door 6 quilters  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008

    Gastenboek
  • Ik ben "overnieuwsgierig"
  • Hallo daar!
  • Marktdag
  • Dag Oma
  • genieten

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Laatste commentaren
  • amusement (Kris Sinnaeve)
        op Quilt Blossom Festival
  • Test (Fanou)
        op Quilt Blossom Festival
  • goeie thuiskomst (greta)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Veilige terugreis (Carine Vdv)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Velige thuiskomst . (Marijke)
        op één van de hoogtepunten van onze reis
  • Shoppen (Marijke)
        op zelfs een privé-tuinman
  • Gelukkig veilig en wel thuis (Feys Nancy)
        op Plicht roept
  • jammer (christine)
        op we trekken onze plan !
  • Hallo (Marijke)
        op we trekken onze plan !
  • Fijn te horen... (Els)
        op we trekken onze plan !
  • vakantie (Doris)
        op Plicht roept
  • Kom veilig thuis (christine)
        op Plicht roept
  • Heel dichtbij. (Marijke)
        op Plicht roept
  • Mooie foto's (Marijke )
        op Dinsdag: marktdag
  • Goed zo . (Marijke)
        op Niet altijd aan de drank!
  • Slaap wel! (Lieve en Cyriel)
        op Uitgeteld!
  • Amish (vero)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • uitgeteld (greta)
        op Uitgeteld!
  • Maria vermoeid?? Dat kan niet!! Mijn tekst plakt weer niet! (christine)
        op Uitgeteld!
  • ??????????? (christine)
        op Uitgeteld!
  • Oei Oei (Marijke)
        op Uitgeteld!
  • Dag Nina (nathalie coulier)
        op Today "take it easy" day
  • om jaloers op te worden (christine)
        op Today "take it easy" day
  • een rustige dag (verkouille conny)
        op Today "take it easy" day
  • Goeiemorgen (Marijke)
        op Today "take it easy" day
  • Hallo Maria en co (Lieve en Cyriel)
        op Maria op het slechte pad!
  • Help Maria in nood (Lieve en Cyriel)
        op Maria op het slechte pad!
  • foto's (greta)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • quilts (greta)
        op Quilt Blossom Festival
  • Groetjes (Nancy)
        op Lancanster Central Market
  • Groetjes (Marijke)
        op Voor Maatje Stefaan
  • Goed hé (Marijke)
        op Foto van de dag
  • quilts (Marijke)
        op Quilt Blossom Festival
  • Winkel. (Marijke)
        op Lancanster Central Market
  • Schitterend . (Marijke)
        op Lancaster Quilt Museum
  • Wat een drukte . (Marijke)
        op Amish straatbeeld
  • Hmmm... (Marijke)
        op Bij de Thai
  • VOOR DE TWEEDE KEER (verkouille conny)
        op Foto van de dag
  • Groetjes (Marijke)
        op Foto van de dag
  • sorry, mijn tekst wil niet plakken (3e probeersel) (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • bedankt (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • bedankt (christine)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Quilts. (Marijke)
        op Enkele foto's van quilts op de tentoonstelling in Lancaster
  • Prachtige foto's. (Marijke)
        op Donderdag 15 maart: doorheen het landschap
  • Quiltshow (Marijke)
        op Woensdag 14 maart: Quiltshow Lancaster
  • Droevig . (Marijke)
        op Wij leven mee...
  • Mooie foto (Marijke)
        op Foto van de avond...
  • dag amerikoantjes (Linda en Eddy)
        op Falling in love...
  • wat zien mij ogen daar (linda)
        op Maria op het slechte pad!
  • oei (christine)
        op Maria op het slechte pad!
  • onze favoriete sites
  • Onze Amish reisfoto's
  • Welk weer krijgen we er?
  • The Samplers, de quiltvereniging waar het allemaal begon...
  • Nuttige info over The Amish
  • Onze vakantiewoning
  • Onze reisagent

  • Blog als favoriet !

    Startpagina !

    ELS, MARINA, JESSIE, NINA, MARIA EN FANOU ZIJN VOLOP AAN HET GENIETEN!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs