Amina 's kruidentuintje
Inhoud blog
  • Welkom

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    In deze blog houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in mijn kruidentuintje. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit zo'n tuinier geweest ben. Maar mijn fascinatie voor kruiden (culinair of andere) heeft er voor gezorgd dat ik tegenwoordig toch regelmatig mijn handen vuil maak. Op dit moment heb ik een soort van 'kruidentuintje voor beginners'. Ik heb een aantal voor de hand liggende kruiden, maar ondertussen ook al wat andere plantjes in potten op een zonnig plekje naast mijn huis staan. In potten omdat ik nog niet zo veel ervaring heb, en zo heb ik het gevoel dat ik er allemaal wat meer controle over heb. Als een plantje het namelijk niet overleeft, is het op die manier nog vrij snel vervangen. 
    Uiteraard is het de bedoeling dat mijn plantjes het net wél overleven. Voorlopig lijkt dat al aardig te lukken. Sinds vorig jaar had ik namelijk al tijm, citroentijm, bieslook, een curryplant en salie, die de winter allemaal overleefd hebben. Salie was op dat moment iets nieuws voor mij, maar ondertussen gebruik ik het bijna dagelijks bij het koken.
    Dit voorjaar heb ik de plantjes die de winter niét overleefd hebben vervangen (zoals rozemarijn en marjolein). Pepermunt werd er aan toegevoegd. 
    Ook heb ik mijn tuintje dit voorjaar een beetje uitgebreid met een aardbeiplantje, frambozen, blauwbessen, physalis en een vijgenboom. De physalis is geweldig: het ziet er redelijk leuk uit, draagt erg veel vruchtjes, en ze zijn nog lekker ook. Op dit moment worstel ik een beetje met het vijgenboompje. Elke keer lijkt het stilaan op gang to komen, maar dan beginnen plots de blaadjes er weer af te vallen. Er zaten heel wat vruchtjes aan toen ik het boompje pas kocht, maar die zijn nu allemaal aan het verschrompelen. Tips zijn altijd welkom.

    De bedoeling is dat ik regelmatig foto's en informatie post van hoe mijn tuintje er bij staat. Ik hou jullie op de hoogte dus.

    06-08-2009, 15:25 geschreven door Amina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Hoofdpunten blog Amina_amina
  • Welkom

    Hoofdpunten blog Amina_loopt
  • Amina loopt momenteel niet
  • Start to run
  • Les 8

    Hoofdpunten blog Amina_buikdans
  • Workshops
  • Welkom

    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs