• Nabeschouwing

MEER ALPINE-RUN FOTO'S EN FILMPJE www.transalpine-run.com
    GORE-TEX TRANSALPINE-RUN
    TEAM NEVEREST: Sanne Augusteyns & Rudy Augusteyns
    230,8KM, 13800 HOOGTEMETERS, 13000 DAALMETERS IN 8 DAGEN... START:OBERSTDORF (D) AANKOMST:LATSCH (I)
    17-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.START: etappe 1 Oberstdorf (D) - Steeg (A)
    Een kleine 28,90km, 1496 hoogtemeters en 1185 daalmeters Een mooi moment was de START. Groots opgezet met HELIKOPTER in de lucht, FOTOGRAFEN EN FILMPLOEG. ZENUWEN, kriebels, alles was aanwezig om een topprestatie te leveren . Een massa toeschouwers en 165 teams in strakke outfit met rugzakje en sticks stonden klaar om de mighty alps te bedwingen. Een presentator dweepte ons nog een beetje open memorabele foto's werden genomen..........de laatste 5 min gingen in. Tina Turner had het laatste woord met titelsong: "A HIGHWAY TO HELL" HET AFTELLEN BEGON: 3 2 1........START! Plots waren we weg door de straatjes van Oberstdorf.......wat een mooi gevoel gaf dat. Applaus van de toeschouwers en de prachtige maar meedogeloze natuur tegemoet. We volgden de rivier en liepen richting bos,de HELI filmde elk moment van de race. Na 10 km hadden we CHECKPOINT1 bereikt en waren we meteen onder de indruk van de energiedranken en- repen die we aangeboden kregen. Onze eerste BEKLIMMING begon in snel tempo, maar al vlug had ik door dat het fysiek enorm zwaar zou zijn. We minderden snelheid en met 600 hoogtemeters per uur maakten we onze eerste beklimming af. Sanne had nog wat overschot. Mijn longen begaven het zowat. Hier waren we niet op getraind.......de hoogte en ijle lucht maakte deze race hard voor iedereen. Eindelijk boven........naar beneden ging ons heel wat beter. Maar in het begin was het toch heel technisch en gingen we niet voluit. We kwamen op bredere steile wegen en begonnen andere teams in te halen. We passeerden een mooie waterval en een boel toeristen. Eindelijk checkpoint 2. Sanne wou echter zijn eerste blijnen verzorgen, maar ik raadde hem aan dit na de finish te doen....het zou ons teveel tijd kosten. Nu nog een steile kleine heuvelrug en een zachte afdaling en onze eerste etappe zat er op. Onze benen hadden niet de kracht meer.....maar we wisten op voorhand dat we karakter moesten tonen. De muziek aan de finish konden we op een afstand van 5 KM al horen en we persten er nog een laatste tempoversnelling uit waardoor we Team Anger achter ons konden laten. De presentator noemde ons THE BELGIAN TEAM en we liepen op de 30 é v/d 43 mannenteams de streep over. Binnen de tijd. 4u 07 min en STIKKAPOT.....maar wel genieten. WE DID IT met de nodige verzuring in de spieren. Gelukkig was onze apotheek goed uitgerust: "ISOSTAR PRO BCAA+GLUTAMINE", "MAGNESIUMTABLETTEN DEFATYL" , "VITAMINENPREPARAAT VITAGLOBAL", "ISOSTAR PRO LONG ENERGIE", "POWERBARS", "FANTA" en de nodige zalfjes zoals: ALGIPAN, REFLEXSPRAY en MASSAGECREME Wat kon er ons overkomen S'avonds was er pasta en nog eens pasta + de winnaars werden in de bloemetjes gezet , foto's en film v/d dag werden geprojecteerd en het parcours van volgende dag werd ons uitgelegd. Nu nog slapen en op tijd opstaan (5u45min). Tot morgen.

Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow