Vorige week ben ik in contakt gekomen met iemand die een en ander in z'n schuur staan heeft. De man was zo goed om me die wagens te tonen en ik was overdonderd wat er nog allemaal onder doeken ligt her en der. Het zijn "schatten op zolder" Zie hier het resultaat. Ik ben begonnen met buiten op de parking waar een oud (nog goed van carroserie) alfa sud sprint veloce 1.5 stond .Hij had kleine schade aan linkerkant maar de rest zag er nog goed uit .Ik heb mog de motor niet horen draaien.Binnen in de schuur stond een alfa sud sprint met rolkooi De eigenaar wil de rode sud als donor gebruiken om de witte volledig in orde te stellen .Dit vind ik jammer want behalve het kleine euvel achteraan is hij redelijk roestvrij.
Alle Italiaanse merken, alle modellen, van alle jaren SpaItalia is in de eerste plaats een feest van Italiaanse autos. Of u nu
eigenaar bent van de nieuwste Ferrari 458 spider of van een Fiat 500 uit 1960,
SpaItalia is hét Evenement dat u niet mag missen. Iedereen is er welkom,
van de gewone bezoeker tot degene die het asfalt van de F1-piste van Spa
Francorchamps wil gebruiken. De activiteiten zullen zoals altijd op voorhand of
ter plekke kunnen geboekt worden.
We houden u via onze mededelingen en op
onze website regelmatig op de hoogte van ander nieuws.
Maar vergeet ondertussen niet om het weekend van 28 en 29 april in uw
agenda te noteren voor de grootste Europese bijeenkomst van tifosi van alle
merken !We waren zaterdag van de partij en heb mijn hartje opgehaald. zowel Fiat,Lancia,Ferrari,Lamborgini,Alfa...kortom alle italiaanse merken waren aanwezig.De alfaclub belgio hadden ook hun standje waar ik mijn sudje tussen al het ander geweld mocht plaatsen.
Na lang wachten was het weer zover.....De 35e Clacciccars te Antwerpen.Je kon er dit weekend in de expo op vrijdag tot en met zondag terecht om er een honderdtal Olttimers te bekijken en even weg te dromen hoe het zou zijn om achter het stuur te zitten van deze prachtexemplaren.Wij gingen er heen met de Alfa Sud,het was zaterdag prachtig weer om er heen te cruizen.Eenmaal aangekomen gaven wij onze ogen de kost.Aan het standje van de Alfa Romeo Belgio kwamen we in kontact met Jan Wintein die wat uitleg gaf over de club en rondritten en beurzen in het verschiet.Jan vroeg me ook of ik ooit al in Milaan(Arese) in het Alfa museum was geweest.ik vertelde hem dat ik dit jaar in september gepland had om dat de doen en gaf me tips voor mijn trip naar Italia.Het was een heel open geprek en hebben afgesproken om eens samen te komen in bredene om naar m'n Alfa te kijken.Doordat Jan binnen op de beurs was heeft hij deze dus niet kunnen bewonderen.Bedankt Jan voor de informatie en we zien elkaar zeker terug.
In het passeren heb ik in snellegem een nog in redelijk goeie staat ,een oude open rekord langs de weg zien staan . Hij leek daar al een tijdje te staan gezien het mos dat erop stond .
Dit jaar (2012)terug naar Maastricht,een van de mooiste beurzen vind ik. Vorig jaar thema alfa romeo , dit jaar was porsche aan de beurt .We gingen nie voor dat merk maar uiteraard keken we uit naar de alfa's die tentoongesteld werden en dat was de moeite zeker als je weet wat alfa allemaal heeft gewonnen in de vroegere periode (jaren 30/40/50/60/70) er was ook een volledig tentoonstelling over de 1000 mijl ,de mile miglia en da was de moeite waard om eens naar nederland af te zakken .
Een vriend ,(ex collega) heb ik zover kunnen krijgen om een van de mooiste alfa's te kopen naast z'n guila 1300 ti met een 1600 motor van 67' heeft hij nog een porsche 911 en een ovaalkevertje ,een oldtinerzotje dus.
Ik heb 3jaar geleden een sprint trofeo gekocht twv 900 met de bedoeling om hem volledig te restoreren . Nadat ik de auto van wat dichter ben beginnen te bekijken leek het een onbegonnen en een geldverslindend project en heb besloten om de sud sprint te slopen.Jammer want het is een collecters-item +-400 stuks van gemaakt .De meeste stukken heb ik bewaart voor mijn groene sud omdat de motor en alle meters hetzelfde zijn .Het volledige originele interieur staat op zolder en wacht op een nieuwe eigenaar.Zie hier wat foto's van hoe ik eraan ben begonnen zonder brug met het alledaagse werkmateriaal .De oude auto's zijn simpel van mekaniek en makkelijk te demonteren.