Alexander zijn blog
lectuurblog
26-01-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn leeservaringsverslag
Ik vond Hondert uur nacht van Anna Woltz een prachtig boek. Dit was een boek dat ik echt naar uit keek om uit te lezen. Ik las elke avond voor een week of twee een aantal hoofdstukken en elke dag keek ik uit om verder te lezen. Zo tof vond ik dit boek, want normaal lees ik niet graag nederlands talige boeken, maar dit boek was anders. 

Het boek gaat over het tiener meisje Emilia die haar vader haat. Haar vader maakt haar leven zeer moeilijk, want hij is de directeur op haar school en hij heeft afgesproken met een meisje van haar school. Iedereen weet hiervan en Emilia kan er niet meer tegen en besluit te vluchten naar New York. Ze maakt haar ouders wijs dat ze naar Duitsland gaat waar een vriendin van de familie woont, maar alles gaat niet zo simpel als ze had verwacht. Wanneer ze toekomt in New York blijkt het dat ze is opgelicht, ze had namelijk via het internet een appartement gehuurd voor en goeie prijs, maar het blijkt verhuurd te zijn door Seth en zijn zusje Abby. Wat later komt ze een dronken jonge man tegen en blijft ze bij hem slapen. Emilia verblijft dan de komende dagen bij Seth en Abby, want nu de orkaan er bijna aankomt moeten ze zich voorbereiden op het slechtse. Jim verblijft ook bij Seth en Abby. De vier kinderen moeten nu proberen de orkaan te overleven.

Natuurlijk zijn er ook een aantal zij verhalen, waaronder Emila die gevoelens heeft voor beide Seth en Jim, Jim die een rebel is en weigert terug te keren naar huis, Abby die Emilia ziet als haar grote zus en nog veel meer. Deze zij verhalen maken dit boek nog eens zoveel beter.

Het thema vond ik interessant. Ik lees altijd graag boeken en kijk ook het liefst series die gaan over mensen die naar de middelbare school gaan. Of het nu gaat over school of niet, dit is mijn favoriet thema in boeken. Ik kon gemakkelijk meeleven met Emilia (Emilia is de protagonist) en haar moeilijke relatie met haar ouders en haar avontuur in New York. Natuurlijk zou ik zelf nooit naar New York vertrekken zonder iemand het te laten weten, maar toch kon ik mij in Emilia haar schoenen zetten.
Ik lees wel vaker boeken met dit thema, het opgroeien in een moeilijk senario. Liefst lees ik wel Engelse boeken dat op school afspelen en een romantisch snuifje bevatten, maar toch las ik dit boek met plezier.

Ik had wel goede verwachtingen voor dit boek en dat komt omdat het thema mij interesseert. Het boek voldeed aan de verwachtingen. Alles van het boek vond ik goed daarom voldeed het aan mijn verwachtingen. Het hoofdverhaal was goed, de zij verhalen (zoals de gevoelens van Emilia en Seth voor elkaar) waren ook zeer interessant, de personages waren magnifiek, de structuur en taalgebruik waren ook perfect voor dit boek. Het boek mocht van mij wel iets langer zijn, want ik zou met plezier nog honderden paginas lezen.

In elk thema gebeurde er wel iets, dus dit boek boeide mij van begin tot eind. De personages waren ook zo goed geschreven en hun karakter evolueerde ook tijdens het verhaal. Jim gaat van rebel en jongen die helemaal alleen in New York is komen wonen om weg te zijn van zijn familie naar iemand die beseft hoe belangerijk familie is. Seth was iemand die moeite had met dingen los te laten en sprak ook moeilijk over zichzelf, maar op het einde van het boek kan hij toch eindelijk accepteren dat zijn vader dood is en word steeds betere vrienden met Emilia. De ouders van Emilia gaan ook door een evolutie, want op het einde van het boek maken ze een beslissing dat ze nooit zouden maken in het begin van het boek.

Dus samngevat heb ik dit boek met plezier gelezen en ik zal zeker nog eens een boek lezen van Anna Woltz



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs