Mijn Greyhound Aika
geboren 20 maart 2009
Inhoud blog
  • Aika, inmiddels alweer 2 1/2 jaar oud
  • Aika nu een jaar oud
  • De wond van de sterilisatie na zes dagen
  • Eindelijk Aika is Zindelijk! 11 maanden, heeft lang geduurd maar het is gelukt.!
  • Aika is vrijdag 18-09-2009 Gesteriliseerd.
  • Aika heeft een echte Greyhoundenriem gekregen, gemaakt door May
  • Nero op de tweezitter
  • Aika luistert nu super goed sinds haar
  • Aika speelt graag met autotjes
  • Je doet het geweldig, je kan weer iets nieuws!
  • Nieuwste foto
  • Lekker rennen en spelen
  • Blauw oog de volgende dag
  • Aika kopt mij een blauw oog
  • Ik moet de opvoeding anders aan gaan pakken
  • Eindelijk weer nieuws over Aika
  • Nieuwe foto's van Aika en Nero
  • Mijn oppas kindje Toon bijna 2 jr samen met Aika
  • Je bent vandaag precies een week bij mij!
  • Samen spelen met Toon mijn oppaskindje van 2 jaar,
  • Je bent pas 4 dagen bij mij, maar nooit wil ik je meer kwijt!
  • Onverwachts een half uur alleen thuis,
  • Wat is een Greyhound?
  • Wat betekend de naam Aika?
  • Derde dag dat je bij mij bent,
  • Je tweede dag bij mij
  • Aika's eerste dag!
  • Droom van de nacht voor dat je komt
  • Morgen is het zover dan komt de pup
  • Hoe het begon...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aika's eerste dag!

    Dan komt de pup, ze is 5 maandjes oud, en ik ga zo van haar genieten!
    Het spannendste is toch wel hoe gaan de dieren, mijn kruising Labrador/Herder, mijn 2 katten op haar, en zij op hun reageren.
    Hoe is haar karakter, wat kan ze al wel en wat nog niet.
    Nu heet ze nog Woody Woodpecker maar vanaf morgen gaat ze Aika heten!
    Maar hoe gaat ze daar op reageren…
    Beloningen en lieve woordjes, veel kroelen en dan komt alles goed haar.

    Wow, wat was het spannend.
    Maar eindelijk ben je er dan.
    Jeetje, het was echt liefde op het eerste gezicht!
    Wat ben je mooi, wat ben je een hartenbreker, wat ben je al groot en mooi!
    Nero is heel lief met je en jij bent heel lief tegen Queenie en zij tegen jou.
    Snowy houdt jou van grote hoogte in de gaten.
    Het is nu acht uur in de avond en je bent met mij al vijf keer naar buiten geweest.
    Het is nog aftasten hoe vaak je echt moet.
    Nu spring ik meteen in de start blokken als je gespeeld hebt, gegeten of geslapen hebt.
    Je bent dan wel vijf maanden oud maar ik weet nog niet goed hoe vaak en wanneer je naar buiten moet.

    Je bent ontzettend komisch, je hebt net met Nero het huis door gesjeesd.
    Dan had Nero de kluif, pikte jij hem af, enz.

    Als je loopt, hoor je echt, plof, plof van je grote zachte voeten.
    Je bent trouwens helemaal zo zacht, net fluweel.

    Grote poten


    Zijn rechter zijkant

    Zijn Linker kant

    Als ik scherpere foto's heb zie je ze snel!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Mijn honden Aika en Nero
    28-03-2009, 00:00 geschreven door angeliquevdn  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom van de nacht voor dat je komt

    Dan komt de pup, ze is 5 maandjes oud, en ik ga zo van haar genieten!
    Het spannendste is toch wel hoe gaan de dieren, mijn kruising Labrador/Herder, mijn 2 katten op haar, en zij op hun reageren.
    Hoe is haar karakter, wat kan ze al wel en wat nog niet.
    Nu heet ze nog Woody Woodpecker maar vanaf morgen gaat ze Aika heten!
    Maar hoe gaat ze daar op reageren…
    Beloningen en lieve woordjes, veel kroelen en dan komt alles goed haar.

    Het is echt ontzettend spannend, maar het kan alleen maar mee gaan vallen, want wat een droom heb ik tegen het wakker worden gehad zeg.
    Ze kwamen de pup brengen, en de kleur was totaal anders, het had een poedel hoofd…(Maar ja misschien waren de foto’s  op hun site wel heel erg oud en veranderd dit nog….)
    Mijn huis liep vol met visite en de fokker was er nog steeds, toen durfde ik het aan  te geven dat ik dacht dat het de verkeerde hond was. Zij zeiden dat dit klopte omdat ze de andere up net konden verkopen aan iemand anders. Ik huilen, zegt de man van het stel, had je er ook even over moeten bellen dat je haar graag wilde hebben. Verontwaardig kijk hem aan en zeg hem, ik heb wel 17 e-mails in een week gestuurd en een keer gebeld, als dat nog niet duidelijk genoeg is. Ik vertel hem huilend dat ik wel 5000 keer naar haar foto heb gekeken en dat ze vanaf de eerste blik al helemaal in mijn hart zit.

    En zo ging de droom nog een tijdje vol emoties door en had ik uiteindelijk geen hond.

    Lezers dit was een droom hè, ga nu niet raar denken over de fokker!

    Nu is het half twaalf en strakjes komt ze dan. Ik vind het zo ontzettend spannend.
    Hoe groot ze zal zijn, daar ben ik nog het meest nieuwsgierig naar.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Mijn honden Aika en Nero
    28-03-2009, 00:00 geschreven door angeliquevdn  
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen is het zover dan komt de pup

    Dan komt de pup, ze is 5 maandjes oud, en ik ga zo van haar genieten!
    Het spannendste is toch wel hoe gaan de dieren, mijn kruising Labrador/Herder, mijn 2 katten op haar, en zij op hun reageren.
    Hoe is haar karakter, wat kan ze al wel en wat nog niet.
    Nu heet ze nog Woody Woodpecker maar vanaf morgen gaat ze Aika heten!
    Maar hoe gaat ze daar op reageren…
    Beloningen en lieve woordjes, veel kroelen en dan komt alles goed haar.

    Dan komt de pup, ze is 5 maandjes oud, en ik ga zo van haar genieten!
    Het spannendste is toch wel hoe gaan de dieren, mijn kruising Labrador/Herder, mijn 2 katten op haar, en zij op hun reageren.
    Hoe is haar karakter, wat kan ze al wel en wat nog niet.
    Nu heet ze nog Woody Woodpecker maar vanaf morgen gaat ze Aika heten!
    Maar hoe gaat ze daar op reageren…
    Beloningen en lieve woordjes, veel kroelen en dan komt alles goed haar.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Mijn honden Aika en Nero
    Tags:Aika, 1 nachtje slapen
    27-03-2009, 00:00 geschreven door angeliquevdn  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het begon...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Plots loopt over 17 weken het oppassen op mijn kleine lieve schat Toon.
    Traantjes liepen over mijn wangen.
    Maar meteen dacht ik, wat ga je daarna doen?
    Ik zat vorige week al te denken aan een pup aan te schaffen over een jaar.
    Maar wat voor Ras?
    Op kleine kinderen wil ik wel blijven passen dus het moet een kindvriendelijk ras zijn.
    Nu, dacht ik, is het de uitgelezen kans om aan een pup te beginnen omdat ik dan geen
    zorg voor kinderen heb.
    Oké, over 17 weken begin ik aan een pup!
    Zo kwartier verder, en a’klaar!
    Nieuw doel.

    ’s Middags dook ik de bieb in met een paar bakken chocolademelk en veel hondenboeken
    op de bank.
    Drie uur lang, ras na ras doorgelezen.
    Eerst de Labrador, leuk, maar het boek eindigde met zes bladzijdes over de erfelijke kwalen.
    Toen de Duitse Dog, deze was zeer gevoelig voor heup en elleboog Dysplasie.
    Wetende dat dit dan buiten de honden zorgverzekering valt, dat de prijs 
    van een operatie af hangt van het gewicht van de hond zo’n 70 kilo voor dit ras, viel ook deze
    buiten wat ik wilde.
    Rhodesian Ridgeback
    dan, Bar zei al dat dit echt geen ras is voor mij, en inderdaad kan ik het
    helemaal niet vinden in zijn aard.
    Even naar buiten, Bar (Mijn vriendin en dierenfreak en dan vooral honden en katten deskundige)
    bellen, toen ik vertelde dat ik een Greyhound nog altijd erg gaaf vind.
    Zei ze tot mijn verbazing dat ze dat niet eens zo’n slechte keus vind.
    Dit ras vind ik al mooi sinds haar ex vriend Roland zijn Greyhound had, Lando.
    En als ik foto’s zie van die honden op een renbaan gaat mijn hart sneller kloppen.
    Afijn ik naar huis, ik wist waar naar ik ging zoeken, een fokker met Greyhounds uit een showlijn
    en niet uit renlijnen, omdat ik hoop dat ze dan makkelijker los kunnen en omdat ik hun bouw erg mooi vind.

    Een hele dag op internet en ik kom alleen maar fokkers van renlijnen tegen, hoe kan dit nu?
    Uiteindelijk kom ik een fokker tegen “Vaya Con Dios” en ik heb hun maar gemailt of ze mij konden
    vertellen wie de fokkers zijn van show Greyhounden en of ze wisten wie puppies had of kreeg.
    Wat bleek, zij zijn de enigste fokker in Nederland en een van hun leden, uit België, heeft door middel van hun
    dekreu net een nestje en die moeten ongeveer 900 euro gaan kosten.
    Zij zijn weer de enigste in België….
    Ik naar die website, o wat gaaf, een heel egaal blauwe of egaal rode of zwart met een wit befje.
    Helemaal schattig, want een gestroomde kleur vind ik echt lelijk en veel wit wil ik ook echt niet.
    Dus ik vragen wanneer deze puppies dan weg gingen…
    half April dus al.
    Oeps.

    Het moment van mailen met koos van Vaya Con Dios begon, donderdag 19 maart 2009, moest ik nog
    beginnen met sparen en pas over 17 weken is Toon weg en dan wil ik pas een pup…
    Nou, dat gaat niet lukken dus.
    Afijn, ik ben eens niet impulsief en vraag Koos van Vaya Con Dios en degene uit België  via de mail
    wanneer  zij nog een nestje verwachten te krijgen.
    Nou België niet binnen 2 jaar en Vaya Con Dios ook voorlopig niet.

    Wel, en nu….
    Het is dus of nu aan een hond beginnen of nog jaren moeten wachten.
    De Fokker van Vaya Con Dios, Koos is op zoek naar een baasje voor hun hondje van vijf maanden.
    Deze is over gebleven uit hun nestje omdat hij een knikje in zijn staart heeft dus voor de show niet geschikt.
    Tja, dat maakt mij natuurlijk niets uit, ik denk, een super gezonde hond, voor minder geld dan een pup…
    Ik wil hem hebben!
    Ik naar de site waar Woody (de pup) met zijn vader, uit Oostenrijk, en zijn moeder te zien zijn.
    Woody is aan een kant geheel wit…..(wilde ik toch niet?)
    En op zijn hoofd en andere zijkant gestroomde bruine platen (Gestroomd, wilde ik toch ook niet…)
    Ja hij heeft wel een leuk koppie…
    En meteen was ik verliefd op de bouw van zijn vader, wouw wat een pracht hond.
    Dus, ja deze hond heb ik mijn zinnen op gezet en al meteen in mijn hart gesloten.
    En uh, het is ook een teefje, wilde ik ook niet.
    En het is ook een kleine teef, uhum…
    Toch bestookte ik de fokker vol met mails, bekeek de zusjes, vader en site wel 1000 keer op een dag.
    Ik wil hem, Ik wil hem!
    De laptop stond 24 uur per dag open geklapt op de salon tafel om ieder binnen gekomen mail meteen te
    kunnen onderscheppen.
    Zaterdag 28 maart komt hij!
    Hij gaat 550 euro kosten, toch niet gek hè, binnen een week 0 euro hebben en dan opeens 550…
    Tja, broer lief heeft me dan wel 250 tot 14 april geleend, maar de rest heb ik toch zelf uit de lucht getoverd.
    Tja en 2 weken oppassen op Toon levert me 200 euro op.
    Dus alle rekeningen worden gewoon betaald, en kijk daar ook een nieuw, lief vriendje!

    Inmiddels is het woensdag en heb ik Bar al plat gebeld, en alle bekende bedolven onder, puppy, puppy, puppy…

    Nou hyper de hyper, gisteren nieuwe naam proberen te vinden…

    Aika, Bikkel, Bolle (omdat het een magere hond is), Buddy, Demcy, Dizzy, Djee Djee, Django,  Gaya,

    Vandaag, bezig met een bench, waar haal ik die zo goedkoop mogelijk vandaan, Waar moet ik allemaal op
    letten om mijn huis puppy proef te maken…
    Nou geen schoenen laten  slingeren, Toon’s deurknop omzetten, zodat zijn speelgoed veilig is daar.
    Geen houten puzzels rond laten slingeren.
    Riem…Katten eten een veilige plaats….Snoeren weg werken, plaats maken voor de bench,  Alle beddengoed
    gewassen hebben voor die tijd want hij gaat slapen in mijn bed en een ongelukje sluit ik niet uit met een pup,
    bleh smerig hè!

    Waar hou ik me morgen weer mee bezig, Grof vuil bellen, zodat mijn balkon leeg is zodat wanneer Toon ligt
    te slapen hij een plek heeft om zijn plasje te doen, grote konijnenbak er neer zetten, kranten erin, en dan komt
    het vast goed.

    Plots loopt over 17 weken het oppassen op mijn kleine lieve schat Toon.
    Traantjes liepen over mijn wangen.
    Maar meteen dacht ik, wat ga je daarna doen?
    Ik zat vorige week al te denken aan een pup aan te schaffen over een jaar.
    Maar wat voor Ras?
    Op kleine kinderen wil ik wel blijven passen dus het moet een kindvriendelijk ras zijn.
    Nu, dacht ik, is het de uitgelezen kans om aan een pup te beginnen omdat ik dan geen zorg voor kinderen heb.
    Oké, over 17 weken begin ik aan een pup!
    Zo kwartier verder, en a’klaar!
    Nieuw doel.

    ’s Middags dook ik de bieb in met een paar bakken chocolademelk en veel hondenboeken op de bank. Drie uur lang, ras na ras doorgelezen.
    Eerst de Labrador, leuk, maar het boek eindigde met zes bladzijdes over de erfelijke kwalen.
    Toen de Duitse Dog, deze was zeer gevoelig voor heup en elleboog Dysplasie.
    Wetende dat dit dan buiten de honden zorgverzekering valt, dat de prijs  van een operatie af hangt van het gewicht van de hond zo’n 70 kilo voor dit ras, viel ook deze buiten wat ik wilde.
    Rhodesian Ridgeback
    dan, Bar zei al dat dit echt geen ras is voor mij, en inderdaad kan ik het helemaal niet vinden in zijn aard.
    Even naar buiten, Bar (Mijn vriendin en dierenfreak en dan vooral honden en katten deskundige) bellen, toen ik vertelde dat ik een Greyhound nog altijd erg gaaf vind.
    Zei ze tot mijn verbazing dat ze dat niet eens zo’n slechte keus vind.
    Dit ras vind ik al mooi sinds haar ex vriend Roland zijn Greyhound had, Lando.
    En als ik foto’s zie van die honden op een renbaan gaat mijn hart sneller kloppen.
    Afijn ik naar huis, ik wist waar naar ik ging zoeken, een fokker met Greyhounds uit een showlijn en niet uit renlijnen, omdat ik hoop dat ze dan makkelijker los kunnen en omdat ik hun bouw erg mooi vind.

    Een hele dag op internet en ik kom alleen maar fokkers van renlijnen tegen, hoe kan dit nu?
    Uiteindelijk kom ik een fokker tegen “Vaya Con Dios” en ik heb hun maar gemailt of ze mij konden vertellen wie de fokkers zijn van show Greyhounden en of ze wisten wie puppies had of kreeg.
    Wat bleek, zij zijn de enigste fokker in Nederland en een van hun leden, uit België, heeft door middel van hun dekreu net een nestje en die moeten ongeveer 900 euro gaan kosten.
    Zij zijn weer de enigste in België….
    Ik naar die website, o wat gaaf, een heel egaal blauwe of egaal rode of zwart met een wit befje.
    Helemaal schattig, want een gestroomde kleur vind ik echt lelijk en veel wit wil ik ook echt niet.
    Dus ik vragen wanneer deze puppies dan weg gingen…
    half April dus al.
    Oeps.

    Het moment van mailen met koos van Vaya Con Dios begon, donderdag 19 maart 2009, moest ik nog beginnen met sparen en pas over 17 weken is Toon weg en dan wil ik pas een pup…
    Nou, dat gaat niet lukken dus.
    Afijn, ik ben eens niet impulsief en vraag Koos van Vaya Con Dios en degene uit België  via de mail wanneer  zij nog een nestje verwachten te krijgen.
    Nou België niet binnen 2 jaar en Vaya Con Dios ook voorlopig niet.

    Wel, en nu….
    Het is dus of nu aan een hond beginnen of nog jaren moeten wachten.
    De Fokker van Vaya Con Dios, Koos is op zoek naar een baasje voor hun hondje van vijf maanden.
    Deze is over gebleven uit hun nestje omdat hij een knikje in zijn staart heeft dus voor de show niet geschikt.
    Tja, dat maakt mij natuurlijk niets uit, ik denk, een super gezonde hond, voor minder geld dan een pup…
    Ik wil hem hebben!
    Ik naar de site waar Woody (de pup) met zijn vader, uit Oostenrijk, en zijn moeder te zien zijn.
    Woody is aan een kant geheel wit…..(wilde ik toch niet?)
    En op zijn hoofd en andere zijkant gestroomde bruine platen (Gestroomd, wilde ik toch ook niet…)
    Ja hij heeft wel een leuk koppie…
    En meteen was ik verliefd op de bouw van zijn vader, wouw wat een pracht hond.
    Dus, ja deze hond heb ik mijn zinnen op gezet en al meteen in mijn hart gesloten.
    En uh, het is ook een teefje, wilde ik ook niet.
    En het is ook een kleine teef, uhum…
    Toch bestookte ik de fokker vol met mails, bekeek de zusjes, vader en site wel 1000 keer op een dag.
    Ik wil hem, Ik wil hem!
    De laptop stond 24 uur per dag open geklapt op de salon tafel om ieder binnen gekomen mail meteen te kunnen onderscheppen.
    Zaterdag 28 maart komt hij!
    Hij gaat 550 euro kosten, toch niet gek hè, binnen een week 0 euro hebben en dan opeens 550…
    Tja, broer lief heeft me dan wel 250 tot 14 april geleend, maar de rest heb ik toch zelf uit de lucht getoverd. Tja en 2 weken oppassen op Toon levert me 200 euro op.
    Dus alle rekeningen worden gewoon betaald, en kijk daar ook een nieuw, lief vriendje!

    Inmiddels is het woensdag en heb ik Bar al plat gebeld, en alle bekende bedolven onder, puppy, puppy, puppy…

    Nou hyper de hyper, gisteren nieuwe naam proberen te vinden…

    Aika, Bikkel, Bolle (omdat het een magere hond is), Buddy, Demcy, Dizzy, Djee Djee, Django,  Gaya,

    Vandaag, bezig met een bench, waar haal ik die zo goedkoop mogelijk vandaan, Waar moet ik allemaal op letten om mijn huis puppy proef te maken…
    Nou geen schoenen laten  slingeren, Toon’s deurknop omzetten, zodat zijn speelgoed veilig is daar.
    Geen houten puzzels rond laten slingeren.
    Riem…Katten eten een veilige plaats….Snoeren weg werken, plaats maken voor de bench,  Alle beddengoed gewassen hebben voor die tijd want hij gaat slapen in mijn bed en een ongelukje sluit ik niet uit met een pup, bleh smerig hè!

    Waar hou ik me morgen weer mee bezig, Grof vuil bellen, zodat mijn balkon leeg is zodat wanneer Toon ligt te slapen hij een plek heeft om zijn plasje te doen, grote konijnenbak er neer zetten, kranten erin, en dan komt het vast goed.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    Tags:Woody, Greyhound, Vaya Con Dios, Dahmrak's Hangover, ras, overwging, aanschaf, pup
    27-03-2009, 00:00 geschreven door angeliquevdn  
    Archief per week
  • 28/02-06/03 2011
  • 02/11-08/11 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs