Weegschaal-dagboek
Inhoud blog
  • Dag 19: gezondigd!
  • Dag 17: inspiratieloos
  • Dag 15: Houston, we have a problem!
  • Dag 12: bonuspunten tegoed: negatief!!!
  • Dag 11: vanavond niet schat!

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    we_it
    www.bloggen.be/we_it

    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2: start to run

    Start To Run
    Per week zijn er 3 trainingen. Op welke dag je traint is niet belangrijk, maar tussen 2 trainingen moet je wel altijd minstens één rustdag inlassen!
    De bedoeling is dat je op het einde van week 10 vijf kilometer kan lopen. Dat komt overeen met ongeveer een half uurtje joggen.

    Schema
    De cijfertjes stellen het aantal minuten voor dat je moet lopen. De cijfertjes tussen haakjes stellen het aantal minuten voor dat je daarna mag wandelen.
    Vb week 1, training 1: 1 minuut lopen, 1 minuut wandelen, 1 minuut lopen, 1 minuut wandelen, 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 3 minuten lopen, 3 minuten wandelen.

    Week 1
    Training 1: 1(1) 1(1) 2(2) 2(2) 3(3)
    Training 2: 1(1) 1(1) 2(2) 3(3) 3(3)
    Training 3: 1(1) 2(2) 2(2) 3(3) 3(3)

    Week 2
    Training 1: 1(1) 2(2) 2(2) 3(3) 3(3)
    Training 2: 2(2) 3(3) 3(3) 3(3)
    Training 3: 1(1) 2(2) 3(3) 3(3) 3(3)

    Week 3
    Training 1: 1(1) 2(2) 3(3) 3(3) 3(3)
    Training 2: 2(2) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1)
    Training 3: 1(1) 2(2) 4(3) 4(3) 5(1)

    Week 4
    Training 1: 1(1) 2(2) 3(3) 3(3) 3(3)
    Training 2: 2(2) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1) 2(1)
    Training 3: 1(1) 2(2) 4(3) 4(3) 5(2)

    Week 5
    Training 1: 2(2) 3(2) 5(3) 5(3) 5(2)
    Training 2: 2(1) 3(2) 6(2) 6(2) 7(2)
    Training 3: 2(2) 4(2) 5(2) 6(2) 7(2)

    Week 6
    Training 1: 2(2) 3(2) 5(3) 5(3) 5(2)
    Training 2: 2(1) 3(2) 6(2) 6(2) 7(2)
    Training 3: 2(2) 4(2) 5(2) 6(2) 7(2)

    Week 7
    Training 1: 5(1) 6(2) 7(2) 8(1)
    Training 2: 8(1) 8(1) 8(1) 8(1)
    Training 3: 10(2) 10(2) 12(1)

    Week 8
    Training 1: 15(2) 15(2)
    Training 2: 10(1) 12(1) 12(1)
    Training 3: 10(1) 20(1)

    Week 9
    Training 1: 15(2) 15(2)
    Training 2: 10(1) 12(1) 12(1)
    Training 3: 10(1) 20(1)

    Week 10
    Training 1: 30 minuten joggen met 1 of 2 minuten wandelen naar keuze
    Training 2: 32 minuten joggen met 1 of 2 minuten wandelen naar keuze
    Training 3: 30 minuten joggen zonder wandelen

    De grote test
    Loop 5 km!

    15-07-2008, 14:52 geschreven door Sita  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2: actie!
    Ik ben de dag zeer goed begonnen, al zeg ik het zelf...

    Vroeg opgestaan, een licht ontbijt, krantje gelezen... En toen ben ik gaan joggen! Een half uurtje, meer niet, anders ben ik knock-out voor de rest van de dag Ik loop aan een redelijk traag tempo, anders hou ik het niet vol. Natuurlijk kom ik op straat wel eens mensen tegen die naar mij kijken alsof ik gek ben, of die zelfs met mij lachen (meestal mannen :p), maar dan denk ik altijd: 'Ik doe het toch maar, ik ben lekker aan het sporten, en door andere mensen uit te lachen verbrand je geen calorieën!". En wanneer ik terug thuis ben, voel ik mij altijd stukken beter. Tijdens het joggen kan ik al mijn frustraties wegwerken, en mijn hoofd helemaal leegmaken. Het klinkt misschien vreemd, maar het werkt echt!

    Ik heb enkele jaren geleden het Start To Run-schema gevolgd, en zo heb ik mijn conditie kunnen opbouwen. Start To Run is echt super: het is heel gemakkelijk vol te houden, en je merkt meteen resultaat. Ik luister altijd gewoon naar mijn favoriete muziek op mijn mp3-speler, maar je kan ook de podcast van Evy Gruyaert beluisteren (ik denk dat je die ergens op het internet nog wel kan vinden), dan hoef je de minuten zelf ook niet bij te houden: Evy vertelt je gewoon wanneer je moet lopen, en wanneer je mag wandelen. Dat allemaal begeleid door heel variërende muziek... Kan niet mislukken!
    Voor diegenen die Start To Run ook eens graag willen proberen: straks zal ik het schema van 0 tot 5 km posten. Volg het schema, maar volg het wel op je eigen tempo! Als je moeite hebt om vol te houden, doe dan bepaalde lessen meerdere keren, tot je het gevoel hebt dat je klaar bent om naar de volgende les over te schakelen. Je kan beter wat minder lopen, maar het wel volhouden!

    Ik heb zonet een Weight Watchers-maaltijd gegeten. Tagliatelle met zeevruchtjes en tomatensaus. Echt een aanrader! Al betwijfel ik wel of ik het daarmee zal volhouden tot vanavond, want echt veel was het niet!
    Zometeen ga ik zelf soep maken. Ik kan totaal niet koken, maar soep maken kan ik wel! En dat komt tijdens een dieet goed van pas Een hele hoop soep maken, in doosjes doen en invriezen, en zo kan ik elke dag een lekkere kom soep eten!
    Vanavond moet ik werken. Omdat ik er helemaal alleen voor sta, kan ik tijdens het werken niet eten. Meestal is dat het moment waarop ik begin te snoepen: snel een zakje chips of een koekje wanneer ik vijf minuutjes vrij heb, enz. Maar dat stopt nu dus ook! Dankzij mijn verse soep heb ik geen excuses meer ;-)

    Ik heb ondertussen gezien dat er ook enkele reacties zijn gekomen op mijn eerste bericht. Daar ben ik heel erg blij mee!
    Ik las dat kilootje10 haar heil heeft gevonden in Bodystyling. Ik heb daar zelf ook al eens aan gedacht, maar volgens mij is dat heel erg duur. En geld is iets dat ik niet teveel heb Ik heb vroeger ook al eens een jaarabonnement bij Sportopolis genomen, maar omdat ik geen zelfdiscipline heb, heb ik dat niet kunnen volhouden. Ik ben in dat jaar hooguit tien keer gaan sporten. En dat heeft mij zoveel geld gekost!
    Daarom probeer ik het liever met weight-watchers. Eens je al het materiaal hebt, hoef je er niet meer veel geld aan te geven. Dat geld bewaar ik liever om kleren te kopen, wanneer ik binnenkort een maatje minder nodig heb!!!

    Tot de volgende keer, en onthou: keep it light!!

    15-07-2008, 14:23 geschreven door Sita  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elk begin is moeilijk...
    Rupsje nooit-genoeg
    Je kent het wel: je staat op, je voelt je goed, je gaat op de weegschaal staan... Help, weer een halve kilo meer dan gisteren!
    Het overkomt ons bijna allemaal, en het overkomt ons vaker dan we willen. En bijna elke keer denken we: nu is het genoeg, nu ga ik er iets aan doen!
    Maar jammergenoeg verlies je geen kilo's door er alleen maar aan te denken. Je moet je eetpatroon veranderen, je denkpatroon veranderen, je moet sporten, je moet leren 'neen' zeggen tegen zoveel lekkere dingen... En op dag 1 lukt dat meestal heel goed, maar tegen dag 5 ben je het al zo beu, dat je toch een keertje zondigt. En dan is het al snel allemaal om zeep
    Ik wil graag mijn ervaringen delen met jullie. Ik ben niet overdreven zwaar, maar er mogen toch heel wat kilootjes af! Ik ben nog student, en heb dus net examens achter de rug, en examens zorgen bij mij altijd voor een paar extra kilo's. Die moeten er dus zo snel mogelijk weer af, want eind augustus ga ik met mijn vriend op vakantie naar Madeira, en dan wil ik een bikini-proof lichaam hebben!

    Mijn startsituatie:
    Lengte: 1m70
    Gewicht: 73,6 kg
    Kledingmaat: 42
    Streefdoel: 65 kg

    Terwijl ik dit typ, vraag ik me af hoe lang het geleden is dat ik nog 65 kg woog. Dat moet meer dan 5 jaar geleden zijn. Toen droeg ik maatje 38, soms zelfs 36! Wat een luxe... Mijn kleerkast hangt vol met broeken die mij niet meer passen, en dat is erg pijnlijk...

    Het plan
    Weight-watchers. Ik hoef jullie waarschijnlijk niet uit te leggen hoe het werkt. Ik heb een cd-rom van weight-watchers, ik heb alle boekjes, kortom: ik heb alles wat je nodig hebt om af te vallen. Behalve zelfdiscipline, maar daar wordt aan gewerkt!
    Ik hou van sporten, en dat is een pluspunt. Ik ga graag joggen, en heb ook een bokszak waar ik me op kan afreageren (dat is trouwens een echte aanrader!). Maar ondanks het feit dat ik graag sport, doe ik het niet genoeg. Ik heb altijd wel een excuus om niet te gaan sporten. Maar daar ga ik dus ook iets aan doen!

    Allen voor één, één voor allen
    Jullie kunnen reageren op mijn blog-berichten. Het zou leuk zijn als er lotgenoten zouden zijn, die hun situatie en vorderingen uitleggen in hun reacties op mijn blog. Zo kunnen we elkaar misschien wat steunen. Ik ben erg competitief ingesteld, dus misschien lukt het afvallen beter als ik mijzelf kan vergelijken met anderen ;-)

    Wordt vervolgd...

    14-07-2008, 11:07 geschreven door Sita  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Archief per week
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs