SpiritueelBewust
Denken over leven
Inhoud blog
  • Kaarten leggen over anderen
  • De rol van kaartleggen in je leven
  • Kaarten leggen over termijnen en tijdstippen
  • Kaarten leggen over soms ingewikkelde relaties
  • Kaarten leggen over algemene vragen
  • Niet meer verliefd op je partner?
  • Grenzen stellen
  • Meeleven, mee beleven of me(d)elijden?
  • Glimlachen is besmettelijk
  • Ikea
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per maand
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
    02-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaarten leggen over soms ingewikkelde relaties

    De laatste jaren krijg ik steeds vaker vragen over driehoeks- en zelfs vierhoeksrelaties, ons liefdesleven wordt alsmaar ingewikkelder, zo lijkt het wel. "Zal mijn minnaar zijn vrouw verlaten?" of "Zullen we nog kunnen opschieten met mekaar als we gaan scheiden?" of "Kiest mijn vriendin voor mij of voor haar gezin?" of "Hoe komt het dat ik zelf een vriend heb en toch jaloers ben op de vriendin van mijn man?" of "Ik heb on internet contact met 4 potentiƫle partners, wie zal ik kiezen?" of "Zullen de kinderen na de scheiding bij mij blijven of gaan ze naar hun vader?".

    In de voorbije decennia wordt steeds meer de nadruk gelegd op individueel geluk, je goed voelen, lekker in je vel zitten, doen wat goed voelt. Een gevolg daarvan is dat we het sneller opgeven als een relatie niet goed loopt en dan op zoek gaan naar een nieuwe, mogelijk betere partner. We stappen uit een situatie als we er ons niet goed in voelen, we houden minder lang vol, we luisteren meer naar wat ons hart ons vertelt. Is dit een positieve of negatieve evolutie? Ik weet het niet, een beetje van beide, vermoed ik.

    Maar een aspect van dit geluk zoeken is wel dat onze relaties steeds gecompliceerder worden, we krijgen te maken met begrippen als nieuw samengestelde gezinnen, tweede en derde en vierde huwelijken, ... En al die mensen waarmee we relaties hebben of hadden spelen een rol in ons leven, in onze emoties, onze plannen. Als kaartlegger word je dan ook met andere, nieuwe vragen geconfronteerd. Maar eigenlijk blijft een relatie gewoon een relatie, mensen blijven mensen, je blijft gevoelens voelen ... niets nieuws onder de zon, zou je zeggen.

    En toch, toch is het soort advies dat ik geef een stuk veranderd. Vroeger raadde ik mensen sneller aan om vol te houden, het nog niet op te geven, die ander nog wat kansen te geven. Tegenwoordig willen mensen sneller het oude dat niet werkt loslaten en aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Maar terug naar het onderwerp: kaarten leggen over relaties. Kan je het einde van de ene en het begin van een andere relatie voorspellen? Kan je mensen vertellen voor wie ze moeten kiezen? Kan je voorspellen wie een goede partner zal zijn? Kan je in de kaarten zien welke kant de kinderen op zullen gaan? Simpele vragen met helaas geen simpel antwoord want dat antwoord is ja en neen.

    Een belangrijkere vraag vind ik:"Is het zinvol om deze vragen te beantwoorden? Help ik de mensen ermee?". En daarop is het antwoord meestal neen. Als je een taart wil bakken dan heb je het hele recept nodig, dan ben je niets met een foto van die taart. Zo simpel is het. Als ik je vertel dat je man je zal verlaten voor zijn minnares dan heb je daar weinig aan, al zal het de emotionele klap die je krijgt misschien iets verzachten. Waar mensen in moeilijke relaties wel iets aan hebben is tips en ondersteuning bij het omgaan met die relaties, met het verlaten worden, met een ander verlaten. En wat ook kan helpen is inzicht krijgen in de emoties, spanningen en angsten of de verlangens, hoop en passies die ten grondslag liggen aan de breuk of de nieuwe start. Inzicht in jezelf, waarom je doet wat je doet, hoe het komt dat je net op die persoon valt ... daar heb je wat aan en daar kunnen de kaarten enorm bij helpen!

    En daarom stellen we misschien beter vragen als:"Hoe komt het dat ik dit huwelijk niet meer aankan en kan ik daar iets aan doen?" of "Hoe kan ik de kinderen helpen om beter te begrijpen waarom we gaan scheiden?" of "Waarom kies ik telkens weer voor hetzelfde foute type man of vrouw?". De kaarten kunnen je deze en nog veel andere inzichten geven zodat je een dieper begrip krijgt van hoe je in mekaar zit, waarom je doet wat je doet en waarom mensen je op een bepaalde manier behandelen. En met dat begrip, met die inzichten kan je dan aan de slag om je best mogelijke zelf te worden zodat, de volgende keer dat je in een relatie stapt, de kans op succes en daarom geluk groot is!





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs