Inhoud blog
  • Wandelaars gezocht voor Levensloop!!! 15-16 september
  • De statistieken...
  • 2 weken later...
  • Uitstap Finisterre en Muxia
  • Mijn Camino, 1 dag later
    Nuttige Links:
  • Steun het goede doel
  • Facebook pagina
  • Fiscaal attest
  • Volg me op de kaart
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    The road to Santiago de Compostela
    Joris Vandael

    Waarom deze tocht?

    Kanker, iedereen kent wel iemand of heeft wel eens gehoord van iemand die vecht of gevochten heeft tegen deze ziekte. Ook voor mij is dit het geval. Uit de situaties die ik meegemaakt heb en door de impact die dit op mij gehad heeft kwam het idee om naar Santiago de Compostela te fietsen. Deels voor mezelf, om alles even op een rijtje zetten. Maar ook voor het goede doel om zo kankerpatiënten een hart onder de riem te steken. Om kankeronderzoek, opsporing en preventie en de begeleiding van patiënten en hun familie te steunen en kankerpatiënten zoals bijvoorbeeld mijn moeder en veel van haar lotgenoten nog betere toekomstperspectieven te kunnen bieden. Deze beschrijving is slechts een korte schets van waarom ik dit doe. Ben je nieuwsgierig naar het volledige verhaal? Lees dan het gedeelte “Mijn verhaal”.

    Gedurende mijn tocht zal je op deze pagina mijn avontuur kunnen volgen. In de hoop dat ik overal internet heb, komt er iedere dag een kort verslagje over mijn ervaringen en enkele foto’s.

    Hoe dit goede doel steunen?

    Als eerste wil ik graag verduidelijken dat de reis zelf volledig door mezelf bekostigd wordt. Het geld wat door jou hopelijk gestort wordt gaat integraal naar het goede doel. Om misverstanden te vermijden wordt het geld daarom ook rechtstreeks op de website van levensloop Lommel gestort onder een team dat ik daar heb opgestart. Op deze manier komt het geld direct op de juiste plaats terecht en wordt er daar ook een teller bijgehouden van het reeds ingezamelde bedrag. Hopelijk kunnen alle kankerpatiënten op jou steun rekenen!

    Wil je dit goede doel steunen? Klik op de link "Steun het goede doel" in de linker kolom op deze pagina onder "nuttige links". Vanaf het bedrag van €40,00 heb je recht op een fiscaal attest. Meer info in verband met dit attest zie de link "fiscaal attest"
    14-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 weken later...
    Sommigen onder jullie vragen je misschien af waar die blogberichten blijven die ik nog aangegeven had. Hier is er dan weer eentje...
    De dag na mijn aankomst in België was het tijd om even bij de grootouders langs te gaan. Voor hen had ik een aandenken bij uit Lourdes en Compostela, wat waren/zijn ze trots! Daarna was het tijd om mijn kameraden terug te zien. Na een aantal weken zonder hen was dit toch wel een moment waar ik naar uit keek. Op naar Rock Werchter dus! 
    En ja hoor het weerzien van mijn vrienden was een enorm leuk moment. Samen supporteren voor de rode duivels. Ja wij stonden daar ergens in die mensenmassa van rock werchter! wat een sfeer! Maar tegelijkertijd brengt mij dat ook bij een volgend best wel confronterend item. Het was zeker fijn om tijd door te brengen met mijn vrienden, maar laten we zeggen dat het festival zelf voor mij iets of wat vreemd aanvoelde. De overgang van stilte en rust naar de grote mensen massa en luide muziek waren wel wat confronterend en maakte het voor mij moeilijk om 100% te genieten. Ook het ritme van leven, op mijn tocht vroeg opstaan en op tijd terug bed in werd nu volledig omgegooid naar laat doorgaan en 's morgens uitslapen. Helemaal wennen aan dit ritme lukte me niet. 's morgens om 7u was ik meestal wakker waardoor ik het 's avonds ook niet later maakte dan 2u. Maar uiteindelijk ging het erom om tijd door te brengen met de vrienden, en dat is gelukt!


    Na Rock Werchter was het dan tijd om echt terug te stappen in de realiteit. Opnieuw gaan werken. 1 ding kan ik je verzekeren, dat valt niet mee! Natuurlijk is het heel fijn je collega's terug te zien, maar op vlak van werk verliepen de eerste dagen moeizaam. De focus houden en terug in de projecten komen waar ik mee bezig was. Het was duidelijk dat mijn tocht ervoor gezorgd had dat ik mijn werk volledig losgelaten had... Maar wat afgelopen week misschien nog het moeilijkste was: terug meelopen tussen de lijntjes waar we onbewust in onze samenleving tussen lopen. Zoals ik in eerdere blogberichten geschreven heb had ik op mijn tocht een gevoel van absolute vrijheid en rust. Iets wat we helaas in onze moderne maatschappij van deadlines, planningen en stress soms uit het oog verloren hebben, niet alleen op het werk maar ook privé zijn we vaak veel bezig met het inlossen van verwachtingen gesteld door onszelf en door anderen. Uiteindelijk zal ook ik terug in deze werkelijke wereld meedraaien. Maar omwille van het feit dat ik de kans gehad heb deze absolute vrijheid te voelen zal ik hier vaak aan terugdenken en hopelijk zorgt die ervaring er ook voor dat ik mijn hoofd niet zot laat maken...


    Ook nu leer ik dus nog uit mijn ervaringen van de laatste weken, momenten dat ik terug denk aan mijn tocht. Tijdens het delen van mijn ervaringen met vrienden en kennissen. In mijn gedachten beleef ik sommige stukken nog opnieuw, iedere keer dat ik 1 van die foto's bekijk...




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    15-07-2018
    blijven terugblikken en blijven vooruitkijken
    Ja, het echte leven neemt stilaan weer grip op de mens ... druk, druk, druk, snel, snel, snel ... daarom regelmatig terugblikken naar je tocht en terug op adem komen ... ofwel heel ver vooruitkijken en wachten op je pensioen, want dan kun je hopelijk op je eigen ritme je leven bepalen, maar ook dat zal moeilijk zijn ! Geniet nog van je heerlijke belevenissen van je tocht. Dat hebben wij ook gedaan en dat doen we nu nog ! Bedankt voor het delen van je belevenissen.

    15-07-2018 om 20:53 geschreven door Fony




    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Archief per week
  • 20/08-26/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs