Grootte van een bericht

Dit is de plaats waar je terecht kan voor technische problemen in verband met uw blog.

Moderator:Moderators

Wie kan helpen ?

Heb gisteren een hele avond gewerkt aan een nieuw bericht. Toen alles klaar was plaatste ik het op mijn blog. Om te zien of alles oké was ging ik even kijken, en wat bleek : ongeveer een derde van mijn werk was verdwenen. Ik heb het daarop terug in de toekomst geplaatst en alles nog eens rustig bekeken. Onderaan waar de teksten zijn weggevallen staan nu twee regels met cijfers en tekens. Mijn vraag is nu :
Is de lengte van een bericht beperkt ?
Is er een andere oorzaak ? Het bericht bevat enkel tekst , soms in diverse kleuren.

Renic www.bloggen.be/schriek

Hallo renic,


De lengte van een bericht is niet beperkt.

Ben eens op uw blog gaan kijken, maar daar is niets abnormaal te zien, uw tekst staat er volledig.
Als u dit nog eens voor hebt verzoekt dan eens uw blog opnieuw te genereren via "instellingen" gans onderaan de pagina.

Pépe

Halloo Pepee,

Ik heb het bericht er nu terug opgezet. Zie DOOPREGISTER 1604 herwerkte versie. kijk alleen gans van onder.

Renic

hallo renic,


Wat onder staat is een stuk html code , wat moet dit voorstellen ?

Is misschien iets dat mee gekopiëerd is, als dat geen enkele betekenis heeft, zou ik zeggen verwijder dat stuk

Pépe

Help !!

Heb die cijfers en letters verwijderd, en het bericht opnieuw aangevuld met een deel van de tekst, daarna in de toekomst opgeslagen om nadien het volgende deel aan te vullen. Alles verliep normaal. Toen ik het bericht terug wilde wijzigen om de aanvullingen verder aan te vullen bleek mijn vorige werk weer verdwenen, tot op dezelfde plaats en weer verschijnen deze zelfde cijfers en letters op mijn bericht !
Wie weet raad?

Renic

Hallo renic,


Waarom plaatst u uw berichten in de toekomst, u kan die zo ook wijzigen hoor.
U kan die lange berichten eventueel ook opsplitsen, is wel interessanter voor bezoekers om korter berichten te lezen, want lange berichten kan wel afschrikken om eraan te beginnen. Ieder zijn idee daarover en ieder plaatst wat of hoe naar eigen goeddenken natuurlijk op zijn blog, maar kan een tip zijn.

Ben nog eens naar uw blog gaan kijken om te zien of het zelfde was dan gisteren, maar u hebt het weer verwijderd. Als nu iemand naar uw blog gaat kijken vindt hij niets abnormaal. Kan u het bericht eens terug plaatsen, zodat iemand die u wenst te helpen kan zien over wat het gaat.

Pépe

Pepe,

Ik heb het bericht terug geplaatst. Voor hen die zoeken naar een oplossing: Heb de eerste keer het bericht geplaatst zoals het nu nog op mijn blog te zien is onder Doopregister 1604-1621. Genealogen hebben mij gevraagd om de dooppeters en meters bij aan te vullen. Daarom had ik hetzelfde document aangemaakt in kladversie, zodat ik het volledig kon afwerken voor publicatie. Toen ik eergisteren het laatste deel had toegevoegd en alles op mijn blog plaatste was ongeveer één derde van mijn werk plots verdwenen. Daarna heb ik al die codes weggevinkt, en ben maar opnieuw beginnen aanvullen. Heb weer alles in de toekomst geplaatst om er rustig te kunnen aan verder werken. Wanneer ik gisteren avond het bericht terug wilde wijzigen, was weer alles verdwenen wat ik had aangevuld. Deze zaken worden gewoon gecopyeerd uit een Worddocument.
Wie weet raad ?
Dit is geen lees maar zoekbericht, daarom mag dit zeer groot zijn.
Groetjes Renic

Hallo renic

[quote] <SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-l[/quote]

Dit stukje html code is de boosdoener van uw probleem.
Bij html code hebt u <....> = starttag (kijk voor SPAN, is ok) en eindigt met </....>= eindtag (kijk na bidi-l, dit is hier niet het geval).
Ofwel ontbreekt nog een stuk, maar u htmlcode hierboven heeft geen eindtag, dat is de reden waarom u de tekst zo bekomt.
Misschien niet ver genoeg geselecteert om te kopiëren, of te ver, kijk dit eens na.
Ofwel gewoon dat stuk selecteren en deleten als het geen enkele betekenis heeft.

Pépe

Hallo Pepe,

Heb alles geprobeert, ik bekom nu kleine veranderingen, maar het grootste deel dat ik bijplaats verdwijnt. ik merk ook dat het kader niet goed sluit, dat onder het bericht de gegevens als : geschreven door renic ... ontbreken, als ik de HTML code aanvink, zie ik normale eindcodes, durf ik echter het bericht plaatsen door op wijzigen te drukken en ik kijk op mijn blog is weer alles verdwenen.
Rara, waar zit het probleem ?

Groetjes Renic

Ik ben al enkele keren naar dat doopregister gaan kijken, maar telkens leek alles me daar normaal... geen halve html-codes of andere rare cijfers...

Hallo Pépe,

Heb volgens mij het probleem gevonden. Mijn bericht is wel degelijk beperkt in zijn grootte, en wordt geblokkeerd door het kader waarin de gegevens staan die normaal onder mijn bericht staan. Hieraan kan ik niets wijzigen. Kan Bloggen dat probleem rechtzetten ? Zoniet zal er niets anders opzitten als te herbeginnen.

groetjes Renic

Hallo renic,

Uw bericht is zeker niet beperkt in zijn grootte. Ik heb de bij wijze van test uw drie berichten op uw blog, en dat is toch een serieuze lengte, gekopiêerd en op mijn testblog als één bericht geplaatst, zonder problemen.
Denk niet dat je het bij bloggen moet gaan zoeken.

U kan steeds via PB (prive bericht) contact nemen met de blogverantwoordelijke en daar u probleem nog eens voorleggen.

Pépe

Hallo Pepe,

Indien dat bewuste bericht niet zou geblokkeerd worden, hoe verklaar je dan dat : indien ik tekst invoeg tussen de laatste blz van het document, de laatste gegevens verdwijnen, en mijn ingevoegde tekst te zien is. Waar zijn die laatste gegevens dan naar toe ? Ook eindigt het bericht soms op een gedeelte van de HTML code of met een stuk van een woord ! telkens ik probeer via wijzigen veranderingen aan het bericht toe te voegen. U zegt dat u het bericht hebt gecopyeerd, wel kijk goed, onderaan staan er nu blz 27 zonder doopouders en een stuk van blz 27 met doopouders in het rood. Ik voeg nu blz 28 en 29 zonder doopouders toe, en bekijk het resultaat !

Groetjes Renic

hallo Pepe,

Heb zojuist de wijziging doorgevoerd en het resultaat is : Blz;27 met doopouders in het rood zijn verdwenen, ook een deel van de nieuw geplaatste tekst is niet verschenen. Het laatste woord is niet M maar Maria.
m.a.w. ik kan dit bericht niet verlengen ! Ga deze avond volgende procedure volgen : Ik copyeer de HTLM van dit bericht en plaats het in een nieuw bericht. Eens zien of hetzelfde probleem zich nog voordoet.
U hoort zeker van het resultaat !

Groetjes Renic

hallo renic,


Vergeet niet eerst een spatie te plaatsen, dan de broncode aan te vinken, dan pas plakken.

Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!