Jammer ....maar helaas...

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Beste bloggers,
wat me meer en meer opvalt is dat er bepaalde"bloggers" zijn die blijkbaar gewoon de inhoud overnemen van een aantal blogs en zelf niets ondernemen.
Dit is een prachtig voorbeeld van hoe het niet zou mogen :

www.bloggen.be/radionieuwtjes

Deze man haalt zijn inspiratie bij 2 andere blogs,namelijk
www.bloggen.be/medialand en www.bloggen.be/radionieuws
Zelfs de complete rechterzijde van de medialand blog is gecopieerd!

Triestig hoor!

Ja, dit getuigd niet direct van veel inspiratie!
Hele delen kopiëren, zouden ze moeten verbieden.
(weghalen, zou ik zeggen, maar eerst verwittigen via webmaster)

Maar ja....

I Feel Your Pain...

Ik heb een Blog over de bekende 'Lord Of The Rings'-films.
Ik heb zeker op 3-5 Blogs artikels en foto's van mijn Blog gevonden.
De teksten daarop waren herschreven van andere websites, dus niet 100% eigen werk, dat zette ik ook bij de teksten, maar dat deden die anderen niet.

Ben dan met een blog begonnen met eigen geschreven teksten op.
Als ik nu ergens een tekst of foto vind weet ik dat ze het van mijn Blog hebben, en kan ik stappen ondernemen.

Hallo webhints,


Werd dit gekopieerd van uw blog ?

Dan kan je u best in verbinding stellen met de bezitter van deze blogs en vragen dit van hun blog te verwijderen.

Dan afwachten hoe gereageerd wordt.

Pépe
Heb de beheerder van deze blog gemaild maar hij doet lekker verder zonder reactie.
Nu is het zo dat mijn mediablog ook gemaakt wordt door berichten te halen van een 20-tal andere websites uit binnen-en buitenland.Op al die tijd dat ik dit doe heb ik één negatieve reactie gehad van een vlaamse mediasite en heb onmiddelijk het bericht verwijderd en sindsdien probeer ik ook om een bron te vermelden of ietwat de tekst zelf te schrijven.
Als ik vandaag weer ga kijken op radionieuwtjes zie ik opnieuw berichten die volledig overgenomen zijn"inclusief mijn bronvermelding"................

Enfin...ik wil het maar even melden...aan zijn bezoekersaantallen te zien hoef ik me niet echt druk te maken!

Groeten
Carl
http://bloggen.be/medialand

Hallo webhints,


Je kan het hem ook wat moeilijker maken, door rechtsklikken uit te schakelen.

Voor foto's en afbeeldingen maakt dit niet veel uit maar voor tekst of dergelijke, klik hiervoor op onderstaande link

http://www.bloggen.be/Forum/viewtopic.p ... tschakelen

Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!