Het nut van een url

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Wat is het nut van een url ingeven als je een reactie post op een blog, als die url dan niet aanklikbaar is door de eigenaar van deze blog.
Dus die mens kan nooit weten wie dat eigenlijk is die op de blog gereageerd heeft.
Bij onder andere de blogs van Skynet kan je klikken op de naam, en dat is een url die je naar de reactie-gever brengt, waar je dan ook een reactie uit beleefdheid kan achterlaten.
OF...
Zie ik iets over het hoofd ???
Hopelijk krijg ik misschien antwoord op deze voor mij, belangrijke vraag.
Waarvoor dank aan de oplosser ;-)

Beste roy


U bent hier niet bij skynet maar bij bloggen.be.

Als een bezoeker een reactie plaatst, met een foutieve link, of deze link foutief intypt of plakt, is dit dan de schuld van bloggen.be of van de bezoeker?

En men kan perfect te weten komen, wie een reactie op uw blog geplaatst heeft.

Pépe

Kijk, ik wil absolut niet negatief overkomen, maar uw antwoord brengt mij geen stap verder.
Alle reactie's op mijn nieuw aangemaakte blog bij bloggen zijn niet aanklikbaar op de ingegeven naam.
Dan zou ik het op prijs stellen als onwetende en niet zo onderlegde internetter als jij , je zou kunnen vertellen wat ik kan doen hoe ik kan weten hoe ik met de mensen, die een reply plaatsten, kan terugvinden in de reply, of zijn het dan allemaal, net als ik, idioten die hun eigen url niet kunnen ingeven.
Net als de mogelijkheid om je te herinneren, als je het vkje aanvinkt, dan zou je de volgende maal moeten herkend worden, maar telkens moet je opnieuw ingeven wie je bent, of mis ik weer iets, wat sterk mogelijk is als oud en ongeletterd (n)iemand.
Alvast bedankt om een antwoord te plaatsen.

Beste,



Eigenaardige manier om te reageren.

Als je de URL van uw blog al eens zou meedelen, zou het al veel gemakkelijker zijn voor mij, om u verder te helpen, of wil verder geholpen worden.


Pépe

Geachte pépe,
De blog die ik hier gestart ben is:

http://www.bloggen.be/ostende/

Verder heb ik enkel twee vragen.

1) Graag zou ik de mensen die een antwoord op mijn blog plaatsen, na het lezen van dat bericht, een antwoord teruggeven op hun blog, waar, of hoe kan ik deze mensen aanklikken om dit te doen.(als dit mogelijk is).

2) Als je één foto plaatst, is dit een kleine foto, én aanklikbaar.
Als ik er meerdere plaats, worden ze weergegeven in de originele grootte, klopt dit, of niet.
Met dank

Beste,


Vraag 1

Om het plaatsen van reacties op uw blog staat uw editor ingesteld op "Eenvoudige editor (Standaard).

Daarom werken de linken niet.

Log in op blog, Klik het menu op "instellingen" scroll naar "Laat bezoekers geavanceerde berichten ingeven" stelt daar de editor in op "Geavanceerde editor" en klik op wijzigen.

Nu hangt het af van de bezoeker, maar als hij een link plaatst moet hij deze selecteren en kopiëren vervolgens in de editor op de "anker" klikken is het 5de icoontje van links "link maken" het venstertje dat nu opent de link plakken in het vak "link" en op "OK" klikken, de link is nu aanklikbaar.

Dit is momenteel omslachtig maar is een voorlopige oplossing.

Andere mogelijkheid om te weten wie een reactie op uw blog geplaatst heeft:

Log in op uw blog, klik in het menu op "instellingen" scroll naar "Extra opties" en "Verwittig mij per e-mail indien men een reactie/commentaar ingeeft op een bericht" kies daar voor "Ja" en klik op wijzigen.

Als nu een bezoeker een reactie plaatst op uw blog wordt u met een standaard mailtje door de webmaster verwittigd dat er een reactie op uw blog is geplaatst, in dit mail vind je het mailadres van deze die de reactie heeft geplaatst.

Vraag 2

Dat klopt.

Pépe

Pépe
Prachtig, klaar en duidelijk.
Bedankt voor de toelichting.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!