Elektralinks
  • De geboorte van het project Elektra.
  • Geschiedenis en beschrijving van de boot.
  • Ombouwplanning fase 1: afbraak
  • Ombouwplanning fase 2: heropbouw
  • Ombouwplanning fase 3: afbouw/inrichting keuringen/certificaties
  • Wat is er speciaal aan de Elektra
  • Status van de ombouw
  • De Elektra WISHLIST
    Elektra's projects
  • Project Edulektra
  • Project Instalektra
  • Project Ecolektra
  • Project Relektra
  • Project Elektra (aka rebuilding SV Wilhelm)

    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gekkenwerk
    Ok, we hebben dus vastgesteld dat er een 6cm dikke houten beschermvloer onder het vlak zit.

    Dit schijnt vooral voor vaartuigen die de waddenzee opgaan gebruikelijk te zijn, als extra bescherming.

    Voor zover bekend is de boot voor het laatst uit het water geweest in 1978 dus zit dat hout al + 30 jaar onder water !!! Dat in aanmerking genomen is het nog steeds in goede staat, sterk.

    Door dat hout kan ik niet bij het stalen vlak van de boot om dat te behandelen, wat na 30 jaar écht wel noodzakelijk is. Dus ik ben verplicht om die hap te slopen.

    Van de drie zondagen die ik op het werk heb doorgebracht ipv op de boot krijg ik nu de rekening gepresenteerd: precies drie dagen zal het duren voor de resterende intimmering eruit is, dit had klaar moeten zijn voor de docking want in zo'n dok heb je belangrijker werken te doen!!

    Nu komt er nog een dag of 4 - 5 onvoorzien extra werk bij om dat hout eronderuit te halen....

    Baas, zou u ipv grootse plannen te koesteren om volgende week de externe opslag "onder mijn begeleiding" te herinrichten eens kunnen denken aan RECUP voor de gepresteerde zondagen ??

    Ik zit hier met mega-veel werk in een beperkt opportunity window, ik heb mijn eigen belangrijke werken laten staan om aan uw noden (opendoen op zondag) tegemoet te komen, daardoor loopt de boot meerdere dagen vertraging op en moet ik kostbare droogdoktijd gebruiken om die vertraging  in te halen.

    Flexibiliteit werkt in twee richtingen toch ? Anders ben ik voor de rest van dit jaar alvast geen kandidaat meer voor zondagwerk.


    En nu terug aan boord Smile

    Als ik goed kan tellen zitten er 20 balken van 3m lang naast elkeer per "sectie" over de gehele lengte van het schip, er zijn zo 9 secties. De eerste en de laatste sectie zijn iets kleiner.

    Ik zal dus +- 180 balken van 6cm dik, 20cm breed en 3m lang moet verwijderen (= slopen + afvoeren), vandaar 4-5 dagen extra werk.

    Hier zijn +30 jaar verstreken  sinds het laatste deskundige onderhoud. Het is niet verantwoord het vlak niet te behandelen en zo weer het water in te gaan.

    Ik mag zeker niet klagen over de helpende handen die ik tot hiertoe aangereikt kreeg: ik denk aan Martijn (die de boot last-minute naar het droogdok voer), Mr. Collier van de Zenith (marifoon) René, mijn vader, Freya en Serge.

    Vanaf hier moet ik voor 24 augustus, eigenhandig en alleen:
    - de rest van de externe houten vloer slopen
    - de rest van de intimmering (minstens de vloeren) slopen
    - het vlak langs binnen schoonmaken
    - de lekken herstellen
    - de schroefasdichtingen en roerkoningen reviseren
    - het vlak en de romp schuren langs buiten
    - het vlak en de romp in de koolteer zetten langs buiten
    - het dok weer schoonmaken en alle sloopmateriaal afvoeren

    Dat is natuurlijk niet realistisch dus werk ik intussen plan B uit: na het droogdok asap naar een werf waar de boot voor langere tijd droog kan staan.

    Stay tuned

    Very Happy




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Elektra...... An electrifying challenge

    forum
  • Webmaster
  • Webmaster
  • hallo
  • Welkom aan boord !

    Geef hier je mening over Elektra, doe suggestie, discussieer over de plannen, hou het deftig.


    Inspirerende links
  • The story of stuff
  • Waste=food
  • The 11th hour
  • The Venus Project
  • The Zeitgeist Movement
  • De Zeitgeist films


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs