Inhoud blog
  • Dagverslagen
  • Vreemd gevoel
  • Genieten in zusterstad
  • Landhaus Thölken
  • Onder begeleiding
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Liggend naar een nachteloze Noordkaap
    Fietsproject t.v.v kinderkankerfonds UZ Gent
    www.80dagenvoorkoester.be
    16-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoi werd gute morgen....
    Donderdag 16 mei: dag 5 Klazienaveen - Bad zwischenahn
    117 km

    Hoi werd  gute morgen.

    Na een lekker ontbijt werd afscheid genomen van ons Ineke in Klazienaveen. Via rustige fietspaden bereikten we ongemerkt de grens met Duitsland. Vroeger had ik zoiets vreemds, norse ambtenaren aan de boarder. Nu zelfs geen plakaatjes meer,nee zelfs geen begroeting " welkommen in Duitsland".

    In Schonendorf maken we kennis met onze eerste wegomlegging.Omkeren en andere weg zoeken,met behulp van een verdwaalde Nederlander .
    Na20 km krijg ik de confrontatie met het dagelijkse leven. In Meppen is het een drukte van jewelste.terug massa's auto's,file,menselijke drukdoenerij....back 2 realiteit .
    Dag van primeurs ook want enkele km buiten het centrum heeft Peter een lekke band. De eerste en nee, niet de laatste want in de buurt van Sogel krijgt hij zijn tweede .

    Soms moet je beslissingen nemen ,ook al liggen ze moeilijk en neem je ze niet graag. Omdat ik een afspraak hermetisch de burgemeester van onze zusterstad moet ik beslissen om mijn fietscollega's achter te laten. Voor het eerst ben ik helemaal alleen.
    Soms neem je beslissingen om links of rechts van je rechte pad af te wijken, omdat je intuïtie aangeeft dat het beter en/ of korter gaat zijn. Kom je dan op een onverharde weg terecht waarvan je achteraf terecht afvraagt of het wel de goeie was/ is ? Maar je fietsvrienden achterlaten is nooit leuk,maar het zijn dingen die gebeuren in je tocht naar het onbekende.

    Liggend herontdek ik trouwens voor het eerst dingen die van mij vervreemd waren.
    Appelvinken die hun vocale slagen produceren,leeuwerikken die lustig kwetteren,de geur van vers gemaaid gras en de aangename geur van pas gesnoeide taxus, enkele voorbeelden maar heerlijk !

    In Edewacht wordt ik opgewacht door de lokale fietsclub , burgemeester incluis, die mij vergezellen naar het stadhuis. Groot is mijn verbazing van de vele mensen die mij daar opwachten, lokale dagblad en de Duitse versie van WTV inbegrepen. Na de speeches moet ik als afsluiter nog een interview geven voor die TV. ( krijgt een vervolg want wordt mij toegestuurd en komt op site en / of FB. )

    Bedankt Luc,Christiaan en Peter. Mijn uitwuivers verlaten mij morgen en gaan terug naar België . Ik ga jullie missen !
    Bedankt Freddy om mijn fietscollega's te komen afhalen in Bad Zwischenahn.
    Bedankt thuisfront en volgers van het project. Het doet deugd jullie te horen en te lezen.
    Bedankt aan Amber,Bram , Iben en alle andere kindjes, dankzij jullie vergeet ik alle regenbuien en tegenwind.

    Voor jullie deze onderstaande woorden van Toon Hermans:

    Je hebt iemand nodig
    Stil en oprecht
    Die, als het erop aankomt
    Voor je bid en voor je vecht

    Pas als je iemand hebt
    Die naar je lacht 
    En met je grient
    Dan pas mag je zeggen...

    IK HEB EEN VRIEND

    Tot morgen....


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 08/04-14/04 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Categorieën

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs