Klasblog L3 - GO! De kleine prins
Foto
Foto
 
huistaken deze week:
kringen:

huiswerkplanning

  maandag: taak lezen
=> lezertjes
 =>groen leesvoer- blauw leesvoer: de kinderen weten welk leesvoer zij moeten lezen 

  dinsdag: taak taal 
=> onthoudwoorden oefenen of taaloefening of schrijfoefening
=> de opdracht wordt in de klas uitgelegd en verbeterd

  woensdag: taak schrijven
=> sierlijk en vlot
=> schrijfblaadje in ons schrift: de opdracht wordt in de klas uitgelegd

  donderdag: taak lezen
=> leesblaadje
=> elk kind krijgt een leesblaadje op eigen leesniveau

  vrijdag: taak rekenen
=> de taak wordt in de klas uitgelegd en verbeterd

  toetsen worden op voorhand aangekondigd via de agenda en toetswijzers

 

Foto
Inhoud blog
  • Bizarre Beestige Boekenspel
  • Sportklassen dag 5: boogschieten en eindspel
  • Sportklassen dag 4: tafeltennis
  • Sportklassen: dag 2: taekwon-do
  • Sportklassen: dag 1: atletiek
  • Sportklassen: dag 1: reis rond de wereld
  • De GVR
  • De beste wensen voor 2012
  • 23 december, de dag voor kerstavond....
  • foto's kerstontbijt ...
  • foto's pakjestijd
  • Bert op TV
  • Liedjesbundel Sinterklaas
  • Oeka Toeka
  • elfjes meet the parents
    Foto
    Onze favoriete klasslogan?

    hop, hop, hop het derde aan de top
    Foto
    Foto
    Geniet en laat je meeslepen doorheen het intensief en creatief werk van de derdeklassers.
    Hier zijn de lustige reporters: "Hallo, welkom op de blog. De derdeklassers van de kleine prins staan klaar, dus bloggen maar." Veel surfplezier
    09-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bert op TV
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bert komt op TV! Kijk alvast naar VTM Kzoom, programma WOOW!
    Wanneer?
    vrijdag 17.40 uur en/of zaterdag 08.20 uur.

    groetjes Bert

    09-12-2011, 08:48 Geschreven door eveline


    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liedjesbundel Sinterklaas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie nog wat oefenen wilt.....

    Zie ginds komt de stoomboot: http://www.youtube.com/watch?v=1B6gdE7_dmc
    Oh, kom maar eens kijken: http://www.youtube.com/watch?v=o7bl2Kj7u6g
    Hij komt...: http://www.youtube.com/watch?v=M2D4AejuDIk ( http://www.youtube.com/watch?v=PVeVJhPGmuw&feature=related )
    Sinterklaas kapoentje : http://www.youtube.com/watch?v=0xJkzj9yMUc&feature=related
    Kniktieklaas, Bart Peeters: http://www.youtube.com/watch?v=X9hy9fvC2dE

    welkom Sinterklaas: http://www.youtube.com/watch?v=xjY3q7ZIJ_0&feature=related

    liedjesteksten: http://www.liedjesland.com/Liedjes/Sinterklaas/

    ik lig te woelen in mijn bed
    ik lig te woelen in mijn bed
    ik heb mijn schoen al klaar gezet
    ik heb mijn schoen al klaar gezet
    ik denk dat ik hem al een beetje hoor
    ik denk dat ik hem al een beetje hoor
    straks glijdt hij onze schoorsteen door
    straks glijdt hij onze schoorsteen door

    knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën
    want vannacht komt Sint Niklaas
    tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas

    al ben ik echt verschrikkelijk moe
    al ben ik echt verschrikkelijk moe
    ik krijg mijn ogen echt niet toe
    ik krijg mijn ogen echt niet toe
    ik kijk veel liever naar de maan
    ik kijk veel liever naar de maan
    want straks dan komt de Sint eraan
    want straks dan komt de Sint eraan

    knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën
    want vannacht komt Sint Niklaas
    tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas
    knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën
    want vannacht komt Sint Niklaas
    tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas
    de Sint, zijn paard en Pieterbaas


    bedankt juf Inge en juf Sylvie

    01-12-2011, 21:17 Geschreven door eveline


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeka Toeka

     

    Het begon allemaal met een nest.

    Een nest met takken, bladeren en een groot ei.

    Wat is dat nu?

    Vorige week vrijdag konden we kennis maken met Toeka, een rode vogel met een gele bek.

    Oeka, Toeka, oeka Toeka, rare vogel

    Oeka Toeka, oeka Toeka wie ben jij…







    01-12-2011, 21:16 Geschreven door eveline


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.elfjes meet the parents
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Feest
    dansen dansen

    frisdrank, alcohol, chips

    slingers, toeters en bellen

    woehoewoehoe

    ***

    ouders
    zijn cool
    spelen met jou
    zijn lief voor iedereen
    vriendschap

    (Kato en Maud)

    muziek

    veel mensen

    super cool idee

    kinderen zijn er niet

    dansen

    ***

    lief
    soms streng

    heel erg leuk

    ze kunnen mooi tekenen

    cool

    (Mayte-Liesl)

    ouders

    flink luisteren

    een verhaal lezen

    zijn je ouders tof

    leuk

    ***

    fuif
    leuke vrienden
    feest je mee
    dans er maar op los
    joepie

    (Alexandra- Manon)

    mama

    geeft kusjes

    fluistert lieve woordjes

    ga nooit bij me weg

    lief

    ***

    feest

    door ouders

    meet the parents

    voor de tiende keer

    fuiven

    (Enzo- Eline)

    mama’s

    verwennen kinderen

    lezen verhaaltjes voor

    knuffelen ons altijd wakker

    schoeke

     

    Party
    romantische muziek
    mensen dansen samen
    dj draai maar door
    middernacht

    (Bert – Robbe)

    Mama
    mijn engel

    zorgt goed voor me
    kusjes, knuffels, centjes, speelgoed
    smak

    ***

    Feest
    coole dansjes
    shake, shake, shake
    lets go party party
    feestbeest

    (Tygo- Gauvain)

     

    mama’s

    steeds vrolijk

    zijn de liefste

     houden veel van ons

    zoentje

     

    Feest
    chips, drankjes
    slingers, ballonnen, toeters
    dansen, springen, dansen, springen
    tjaka

    (Bavo – Thijs)

    familie

    steeds samen

    steunen op elkaar

    wij zien jullie graag

    knuffel

    ***

    Feest
    zonder kinderen
    met de ouder
    heerlijke hapjes, sappige drankjes
    leuk

    (Aline – Ruben)

    Mama
    lief zo
    geeft me kusjes
    maakt met ons uitstapjes
    Nootje

    ***

    Feest
    muziek, drank
    iedereen is verkleed
    altijd veel plezier verzekerd
    fuif

    (Renaud)

    Feest
    luide muziek
    mensen zijn vrolijk
    lekker hapjes, heerlijke drankjes,
    dansen

    (Kato)

    cool

    mega leuk

    gaan soms eten

    kijken naar leuke films

    ouders

    (Mayte- Liesl)

     

     

    01-12-2011, 21:15 Geschreven door eveline


    Foto

    Foto

    Welkom op onze klasblog!
    Stuur een mailtje...

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nog enkele kattebelletjes:   

    ¢
      agenda: elke dag ondertekenen

    ¢
      opvang
    ochtendopvang vanaf 08.00 uur => voor 08.00 uur naar dof- fijn,
    kinderen blijven tussen 15.45-16.00 uur bij hun juf
     
    ¢  bewegingsopvoeding
    zwemmen: elke vrijdag (zie frigokalender), vergeet je badmuts niet
    turnen: elke donderdag, vergeet turnzak niet (sportbroek, t-shirt en sportschoenen)

    ¢  In de voormiddag eten wij een stukje fruit of groente, in de namiddag mag een koekje.

     


    Foto




    Foto

    Archief per maand
  • 03-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008


    Foto

    Enkele leuke en leerrijke websites. Neem alvast een kijkje...
  • klasblog
  • website Go! De kleine prins
  • een beetje digitaal oefenen
  • tafels oefenen
  • tafels oefenen


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs