Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    19-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praktische tips voor een goede SEO website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veel websites kennen hetzelfde probleem. Ze worden moeilijk tot niet spontaan gevonden op het internet. Een vakbekwame webbouwer is zeker een must om een vlot vindbare website te ontwerpen. Maar ook de website eigenaar kan veel doen om zijn site bovenaan de zoekresultaten te krijgen. De volgende praktijktips helpen u om de inhoud van uw website SEO vriendelijk op te maken.

    Waarom is SEO (optimalisatie) belangrijk?


    Een goede optimalisatie van uw website zorgt er voor dat zoekmachines snel en duidelijk kunnen zien waarover uw site handelt zodat ze uw informatie bij relevante zoekopdrachten kunnen weergeven. Let wel, SEO werkt steeds met bepaalde zoekopdrachten. Dit zijn zoekwoorden of een combinatie van zoekwoorden. Hoe beter uw SEO in elkaar steekt, hoe gemakkelijker u
    bovenaan de zoeklijsten terecht komt. Dit principe geldt voor elke zoekmachine, dus voor Google maar ook voor Bing, Yahoo! en andere.

    Een drietal factoren spelen een rol bij een goed geoptimaliseerde website. Vooreerst moet uw website technisch volgens de
    regels van de kunst gebouwd zijn. Dat betekent dat alles netjes moet werken, de juiste hiërarchie moet gebruikt zijn, enz. Ook bij het creëren van de webpagina's houdt een vakbekwame webbouwer rekening met de SEO regels voor zoekmachines. Dat is eveneens een technisch verhaal, maar wel belangrijk om uw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen.

    Een derde facet betreft de
    inhoud van uw website. En hier kunt u, als eigenaar van een site, heel veel zelf aan doen. Immers, u bepaalt zelf welke inhoud u op uw website plaatst. Voor deze informatie en voor de foto's zorgt u zelf. Niemand weet ten andere beter dan uzelf wat voor u belangrijk is. Ook hier bestaan SEO regels voor. Het is dus belangrijk om de inhoud van uw website zoekmachinevriendelijk samen te stellen. Waar moet u rekening mee houden?

    Vijf SEO tips voor zoekmachine-vriendelijke inhoud van een website.


    Daar waar het zoekmachine-vriendelijk bouwen van een website eerder technisch is (de SEO regels nauwkeurig toepassen volstaat hiervoor), is de inhoud even belangrijk. Want precies op basis van de inhoud zelf wordt door 2TREES voor elke website afzonderlijk een eigen, specifieke SEO opgemaakt. Hoe beter de inhoud volgens de SEO regels opgebouwd is, hoe beter de optimalisatie kan gebeuren.

    • Het aantal pagina's van een website is afhankelijk van de producten, diensten of activiteiten die u wilt promoten via het internet. Vaak kijkt men enkel naar de prijs om het aantal pagina's van een website te bepalen. Zoekmachines werken echter niet op dat principe. Ze zien daarentegen wel graag duidelijk en ondubbelzinnig waar uw webpagina over gaat. Daarom is het zonder meer aangewezen om voor elk belangrijk item van uw zaak een eigen, specifieke webpagina te creëren.
    • Zet op elke webpagina de specifieke inhoud die verband houdt met de producten, diensten of activiteiten waar de pagina over handelt. Dat is duidelijk voor zowel zoekmachines als bezoekers op uw website achteraf. Het is steeds leuk om alle informatie die bij een onderwerp hoort, ook samen te vinden op eenzelfde webpagina.
    • Op elke webpagina staan woorden. Zoekmachines werken immers nog steeds hoofdzakelijk op basis van woorden. Zorg er dus voor dat de teksten op uw webpagina een aantal specifieke, unieke woorden bevatten die direct verband houden met de producten, diensten of activiteit die er beschreven wordt. Dat helpt zoekmachines in veel gevallen om uw site bovenaan de zoekresultaten te positioneren bij goede zoekopdrachten.
    • Elke webpagina bezit ook een hoofdtitel. Zorg dat in deze hoofdtitel 1 tot 2 zoekwoorden voorkomen die vaak gebruikt worden op het internet om uw product of dienst te zoeken. Deze combinatie is belangrijk omdat zoekmachines een grotere waarde hechten aan de hoofdtitel dan aan subtitels en omdat zoekwoorden die zowel in de titel als in zoekopdrachten voorkomen, duiden om een grote relevantie van de inhoud van deze pagina.
    • Zorg tenslotte bij het opmaken van de teksten voor uw webpagina's voor een SEO vriendelijke structuur. Hoofdtitels, ondertitels, onderschriften bij afbeeldingen, enz. dat alles helpt zowel uw webbouwer als de zoekmachines om snel de inhoud te analyseren en trefzeker weer te geven. Heel belangrijk is ook om foutloze teksten op uw website te plaatsen. Schrijf- en taalfouten zorgen nogal snel voor een imagoverlies voor uw zaak. Zorg er tenslotte voor dat elke pagina unieke inhoud heeft. Vermijd dus herhalingen of vaak dezelfde tekstregels verwerken in uw inhoud. Zoekmachines hebben dat echt niet graag en straffen dit vaak af zodat uw website moeilijker bovenaan de zoekopdrachten zal terecht komen.

    Besluit.


    Het optimaliseren van een website is een specifiek onderdeel van het ontwerpen van een website. Alhoewel SEO voornamelijk een technische kwestie is, kan de website eigenaar zeker meehelpen aan een goede optimalisatie door de inhoud op een zoekmachinevriendelijke manier op te maken.


    Voor meer informatie over optimaliseren van een website of over het verbeteren van bestaande SEO neemt u vrijblijvend contact op met
    2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    19-09-2012 om 15:43 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO opbouwen, SEO website, zoekmachine-vriendelijke website, optimalisatie website, optimaliseren website, seo verbeteren, ranking verbeteren, hoge ranking, bovenaan zoekresultaten
    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het resultaat van e-mailacties verhogen?
    E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende online reclame-acties. Vaak moet men echter vaststellen dat het resultaat minder is dan men had verwacht. Hiervoor kunnen een aantal oorzaken zijn. Een van de meest voorkomende oorzaken is een minder goede onderwerpregel. Daarom volgen hier een aantal tips om het onderwerp (en het resultaat) van een e- nieuwsbriefactie te verbeteren.

    Waarom is het onderwerp belangrijk voor e-mailacties?

    Het onderwerp is belangrijk omdat dit meestal het eerste is van een e-mailbericht dat de geadresseerde leest. In tweede orde kijkt men dan wie de afzender is, maar ondertussen heeft men toch mooi het onderwerp gezien. Verder is de onderwerpregel bepalend voor de mensen om te beslissen of men het bericht opent of als men wegklikt zonder lezen.

    Daarom is het zonder meer belangrijk om voldoende aandacht te besteden bij de opmaak van de onderwerpregel van een mailbericht. Door een goed opgesteld onderwerp verhoogt de opmerkzaamheid van een bericht. Het zorgt er voor dat meer mensen uw boodschap lezen. Een goede onderwerpregel maakt ook dat de juiste mensen uw bericht lezen, wat even noodzakelijk is voor succes.

    Wat is een goede onderwerpregel?

    Een goed onderwerp maakt de mensen nieuwsgierig naar de inhoud van een mail zodat ze besluiten om het mailbericht zelf te lezen. Bovendien moet de onderwerpregel er voor zorgen dat de geadresseerde actie onderneemt. En precies dat is de kern voor het succes van een e-mailactie.

    De perfecte onderwerpregel geeft precies het doel van de actie weer. Bij de opmaak van het onderwerp moet men er dus voor zorgen dat enkel die mensen aangesproken worden die iets met uw aanbod kunnen aanvangen. U heeft immers niets aan lezers waarvoor uw aanbod niet geschikt is.

    Een goede onderwerpregel zet de mensen er bovendien toe aan dat de geadresseerden de gewenste actie ondernemen. Dat is heel belangrijk voor het succes van uw e-mailing. De acties die het meest tot een positief resultaat leiden zijn:

    • “Openen” wordt vnl. gebruikt om informatie door te geven, (nieuwe) producten of toepassingen te tonen of via een mooie presentatie een bepaald beeld op te bouwen van een merk, dienst of bedrijf;
    • “Klikken” is heel goed om bezoekers naar uw informatie te leiden, om met hen een interactie aan te gaan of om een bepaald engagement te vragen (b.v. vind me leuk);
    • “Conversies” is ideaal om de mensen tot kopen aan te zetten, om informatie of nieuws te verspreiden via b.v. downloads of om de informatie van de bezoekers te laten bijwerken in uw eigen bestanden.
    Hoe lang is de ideale onderwerpregel?

    Het is vrij simpel, de ideale onderwerpregel is van gemiddelde lengte. Niet te lang dus en niet te kort. Te kort heeft als nadeel dat de informatie die u ermee meegeeft zo summier en zo vaag is dat de gewenste doelgroep zich niet zal aangesproken voelen. Meestal weinig mensen overigens. Te lang is niet goed omdat zo’n onderwerp meestal toch niet wordt gelezen.

    Ideaal als onderwerp is dus een tekst van gemiddelde lengte. Een onderwerpregel van ongeveer 55 lettertekens of zo’n 8 woorden scoort het beste resultaat. Dit leest vlotst voor de geadresseerden terwijl de tekst toch mensen kan motiveren tot een bepaalde actie. Hou wel steeds voor ogen dat de boodschap van de onderwerpregel direct betrekking moet hebben op de inhoud van uw bericht. Enkel zo maken uw inspanningen voor een e-mailactie de meeste kans op succes. Het onderwerp treffend omschrijven is niet eenvoudig. Het vergt zeker oefening en ervaring.

    Hoe de juiste mensen bereiken met uw e-mailing?

    Dat klinkt misschien moeilijk maar is het niet echt. Een goed opgebouwde en correct geformuleerde onderwerpregel zorgt nl. automatisch dat de juiste mensen aangesproken worden. Het resultaat is dan ook dat procentueel meest bezoekers zich kunnen vinden in uw aanbieding. Zo zullen uw e-nieuwsbrieven snel beter scoren dan gemiddeld. Het onderwerp van een e-mailing vlot en commercieel formuleren, daar kruipt bij ons vaak “veel tijd” in. Maar 2TREES vindt het bijzonder belangrijk om dit extra te verzorgen omdat het zo bepalend is voor een goed resultaat van een e-mailingactie.

    Besluit.

    E-mailacties zijn een ideaal middel om snel en relatief goedkoop uw boodschap bij potentiële kopers te krijgen. De e-mailacties met het beste resultaat hebben alle gemeen dat het onderwerp zowel motiveert, tot actie aanzet en de juiste mensen aanspreekt. Misschien niet evident in het begin, maar toch de moeite waard om er inspanning voor te doen.

    Wie meer wil weten over een goede e-mailactie voor zijn bedrijf, winkel of zaak of die op 2TREES beroep wilt doen om een goede mailingcampagne te ontwerpen of te versturen, neemt vrijblijvend contact op met patrick@2trees.be.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    Bijlagen:
    rsz_tips-voor-mailings.jpg (138.8 KB)   
    tips-voor-mailings.jpg (338.6 KB)   
    http://www.2trees.be/   

    14-09-2012 om 09:12 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:onderwerp e-mails, onderwerpregel e-mailings, onderwerpregel opmaken, goede onderwerpregel, tips onderwerpregels, goed onderwerp schrijven



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs