Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Google beschikt over een schat aan informatie over het zoekgedrag van de mensen. Door deze kennis in een statistiek te gieten, kan men trends in de economie voorspellen. Dit is een belangrijk gegeven voor marketeers en zakenmensen om hun bedrijfsevolutie beter te sturen. Hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk?

    Google en de internet zoekopdrachten.

    Mensen zoeken op het internet vooral zaken die hen op dat moment bezig houden. Dat kunnen producten of diensten zijn die men wil aankopen. Maar ook ongerustheid en onzekerheid over de economie (zal ik morgen nog werk hebben?) of medische toestanden (hoe bescherm ik me tegen de Mexicaanse griep) leiden steevast tot een opstoot van relevante zoekwoorden. En hier maakt de populairste zoekmachine nu gebruik van. Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    In 2009 lanceerde Google Nederlands een barometer die de zoekopdrachten voor reizen, hypotheken en leningen, auto's, banen en winkelen in kaart brengt. Ondertussen zij we zo'n twee jaar verder en kan men hier bepaalde trends uit distilleren. Zoekopdrachten geven immers een goed inzicht wat de mensen bezig houdt en hoe dingen veranderen. De Google barometer kan dus wel degelijk een realistisch beeld schetsen van de economie.

    Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    Hoe werkt dit in de prakijk? Google Nederland gebruikt voor deze economische barometer de gegevens van hun eigen databanken. Net dezelfde gegevens worden ten andere gebruikt voor Google Insights for Search (zie artikel Hoe meer verkopen met Google Insights). Aan de hand van de concrete zoekopdrachten kan men afleiden hoe bepaalde sectoren voor- of achteruitgaan. B.v. als mensen vaker beginnen zoeken op "tweedehands" kan dit betekenen dat het consumentenvertrouwen daalt. Dit is meestal een tekenen dat er een economische recessie aankomt.

    Let wel, deze Google barometer is een product van Google Nederland en dus ook gebaseerd op Nederlandse zoekopdrachten. Voor Belgen kan het soms nodig zijn om de resultaten te interpreteren. Als b.v. Nederland steunmaatregelen zou instellen om de bouwactiviteiten te stimuleren, kan dit een verhoging weergeven van de "hypotheek/lenen index". Indien België deze maatregel niet kent, kan dit voor ons land een klein verschil maken.

    Maar ook voor Belgen is de Google economische barometer zeker nuttig. De economie is immers steeds meer wereldwijd gestructureerd. Trends in andere landen (zeker de ons omliggende) geven ook voor ons land een richting aan. Bijvoorbeeld als de economie in Duitsland heropleeft, zal dit zeker een gunstig effect hebben voor België en Nederland.

    Hoe werkt deze Google barometer?

    De Google barometer geeft u een inzicht in de algemene stemming op het internet, gebaseerd op de zoekopdrachten die door grote aantallen mensen zijn uitgevoerd. Dit is een betrouwbare bron omdat de consument nu immers massaal op het internet op zoek gaat naar informatie over producten of diensten. En Google Nederlands gebruikt precies deze zoekopdrachten om de trends aan te geven voor een aantal macro-economische indicatoren.

    Er zijn statistieken beschikbaar vanaf 1 janurari 2006 tot eind 2010. Men kan ook twee of meerdere categorieën tegen elkaar afzetten om een beter (realistischer) beeld te krijgen van de evolutie van het consumentenvertrouwen. De beschikbare categorieën zijn:

    • Algemeen (de algemene economische realiteit)
    • Hypotheek / lenen index
    • Reis index
    • Autobranche index
    • Werk / banen index
    • Shopping index

    Met deze macro-economische sectoren wordt grosso mode de totale economie in kaart gebracht. Het is nu aan ons ondernemers, KMO's of zelfstandigen om te kijken welke trends het best aanleunen bij onze activiteit en dus een inkijk geven in de trend(s) die voor onze zaak belangrijk zijn.

    Besluit.

    Deze Google Barometer voorspelt trends in de toekomst. Dat is duidelijk een feit omdat de brongegevens uit de dagelijkse realiteit komen. Ondernemers, KMO's of zelfstandigen moeten enkel deze economische statistieken goed interpreteren om de juiste beslissingen te nemen voor de groei van hun zaak. Andere tools, zoals Google Insight for Search, kan dan verder gebruikt worden om de online promotie bij te sturen en te verbeteren.

    Voor specifieke vragen over de mogelijkheden van goede online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met ons op.

    23-02-2011 om 17:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google barometer, economische barometer, economische trends voorspellen, voorspelling economie, toekomst economie, economie trends, trend economie, evolutie economie, consumentenvertrouwen
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe meer verkopen met Google Insights.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een van de grote voordelen van e-commerce is de massa informatie die ter beschikking staat. Het bos door de bomen zien is dan de boodschap. Hoe gebruikt u de gegevens die uw website of website u leveren? En hoe kunt u deze gebruiken? In dit artikel hebben we het over een bijzondere toepassing en Hoe meer verkopen met Google Insites.

    Wat is Google Insights?
    Sedert geruime tijd stelt Google de informatie, die haar zoekmachine verzamelt; ter beschikking van de mensen die het internet gebruiken voor hun bedrijf, zaak of producten te promoten. Met de toepassing Google Insights for Search kunt u zoekvolumepatronen vergelijken

    Bekijk wat iedereen zoekt.
    De Google Insights for Search toepassing kan u helpen om te bepalen welke boodschappen en (zoek-) woorden het meeste effect opleveren. U kunt deze informatie dan nuttig gebruiken om de teksten op uw website te verbeteren, een doeltreffende online reclamecampagne op te bouwen of om uw offline promotie (folders, advertenties, ...) beter op de interesse van uw klanten af te stemmen. Gelijk hoe, dit moet steeds meer klanten en meer verkopen opleveren. Op basis van de beschikbare informatie leren Hoe meer verkopen met Google Insights:
    voor bepaalde regio's, categorieën, perioden en sites. Dit biedt u de mogelijkheid om de beste periodes, trends en tendenzen of de beste regio's te ontdekken op basis van het surfgedrag van miljoenen mensen. Dit is ongetwijfeld een heel belangrijk instrument en dat u leert Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • goede advertentieteksten te kiezen. U kunt bepaalde kernwoorden afwegen en zien hoe vaak deze woorden (of combinaties) worden gebruikt voor zoekopdrachten. Wanneer er verschillende woorden worden ingegeven, kunnen we tot een conclusie komen dat een bepaald type product erg gewild is bij de mensen (b.v. veilige auto's). Daar kan men dan de eigen reclame- of marketingstrategie op baseren;
    • men kan met Insights for Search seizoenstrends vaststellen. Aan de hand van deze resultaten bepaalt u dan wanneer u bepaalde reclamecampagnes start en hoe lang u ze laat doorlopen. Dit vermijdt dat u budget spendeert in tijden dat het seizoen voorbij is;
    • u kunt gemakkelijk merkassociaties maken en op basis van de resultaten een aanbieding opmaken die zich onderscheidt van de concurrentie én die toch aanslaat bij het publiek. Hiervoor let u op de populairste verwante zoekopdrachten en op de in populariteit sterkst stijgende zoekwoorden;
    • en Insights for Search kan heel nuttig zijn om nieuwe regio's aan te boren. Op basis van de zoekopdracht kunt u zien welke landen of regio's de meeste informatie zoeken over uw producten. Indien u daar nog niet aanwezig bent, weet u vooraf waar de interesse het grootst is.
    Hoe meer verkopen met Google Insights.
    De massa informatie die u kunt verzamelen op een snelle en bruikbare manier gebruiken om uw website, webshop of e-promotie doeltreffender te maken. Dat is vaak het grootste probleem. Daarom vindt u hieronder 3 eenvoudige stappen die u toelaten Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • Stap 1: Raadpleeg regelmatig de statistiekgegevens van uw website of webshop. Bekijk vooral de populairste zoekwoorden en (indien ingesteld) de woorden die meest conversies opleveren. Het zijn nl. niet steeds de populairste zoekwoorden die ook meest resultaat geven. Het is een taak om van de populairste zoekwoorden ook de rendabelste te maken (en daar is meestal een beetje werk aan).
    • Stap 2: Neem nu de zoekwoorden die men het meest gebruikt om op uw site terecht te komen en kijk in Google Insights for Search hoe het surfgedrag van de mensen hiervoor is. U kunt op een aantal gebieden info halen: op categorieën en zo ontdekken of er varianten zijn die nog beter resultaat opleveren, of er seizoenstrends zijn waar te nemen, met geografische spreiding of er bepaalde gebieden zijn waar meer mensen uw producten zoeken en met sites wat de sterke punten zijn van uw concurrenten en wat zij doen.
    • Stap 3: Gebruik deze informatie om uw offline en online promotie te verbeteren. Dit kan gaan over de teksten op uw website, beschrijving van uw producten op uw webshop of de teksten van advertenties en folders. U kunt beter bepalen welke woorden (of combinatie van woorden) u gebruikt, wanneer u een actie start en hoe lang ze mag duren. Bovendien ziet u vooraf wat de "prognose" is voor de komende maanden en waar er meest vraag is achter uw aanbod.
    Besluit.
    Google Insights for Search is een heel nuttige toepassing die u een inzicht geeft in het zoekgedrag van de mensen. Het is bewezen dat er een directe link is tussen de zoekwoorden die mensen intypen en hun interesse op dit moment. Dat maakt deze informatie heel waardevol voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Op basis van deze gegevens leert men Hoe meer verkopen met Google Insights. Meer info: contacteer 2TREES vrijblijvend.

    16-02-2011 om 12:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:conversies verbeteren, gebruik statistieken, Google Insights for Search, meer klanten, meer omzet, meer verkopen via internet, statistiekgegevens, webshop optimaliseren, website optimaiseren, populaire zoekwoorden
    09-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het succes van de online winkels zet geruime tijd door in België. Enkele trends in het online koopgedrag zijn nu merkbaar. Ook internationaal tekenen enkele interessante patronen zich af voor webwinkels. In dit artikel leest u meer over de Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.

    Welke producten koopt de Belg online?
    Het meest markante is wel dat quasi alles wat te verhandelen is, beetje bij beetje online wordt aangeboden. Dit komt enerzijds doordat de consument steeds minder schroom heeft om online producten en diensten aan te kopen. En ook steeds meer mensen, van alle leeftijden en klassen, zijn met het internet verbonden en doen online shopping. Anderzijds speelt ook een rol dat de webshops zelf tegenwoordig steeds professioneler gemaakt zijn en werken.

    Naar populariteit gemeten blijven de "traditionele" online toppers nog altijd het leeuwenaandeel van de online verkoop uitmaken. Reizen, tickets, boeken, cd's en dvd's staan nog steeds bovenaan. Maar ook kleding, baby- en kinderartikels, speelgoed, geschenken en outlet vormen een belangrijk aandeel in de online omzet. Maar eigenlijk valt vooral de diversiteit van het aanbod op. Er zijn nog weinig producten of diensten die ongeschikt bevonden worden om via het internet te verkopen. En dat is een van de belangrijkste Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.

    Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    Van uit het buitenland staan een aantal belangrijke trends in het online aanbod en online koopgedrag klaar om door te breken. De functie van de sociale netwerksites en het gedrag van de mensen om zich tot groepen aan te sluiten, speelt hierbij een voorname factor. Welke zijn nu deze Trends en hoe de Belg online aankoopt in 2011.
    • Korting speelt een steeds dominanter rol om klanten te lokken en een grote omzet te boeken. Websites als vente-exclusive.com of snapstore.com spelen hier voluit op in en behalen uitstekende verkoopsresultaten.
    • De verkoop van een beperkt aanbod gedurende een heel beperkte tijd vormt een extra stimulans om snel een voorraad artikels online te verkopen. Zeker voor merkartikelen haalt men bovendien nog een mooi resultaat hiermee.
    • Gespecialiseerde sites die kortingbonnen aanbieden voor een welbepaalde doelgroep kunnen voor veel extra klanten zorgen. Sites zoals promocity.be, groupolitan.be of dollop.be zijn sterke groeiers. Zij bieden kortingbonnen aan voor o.a. restaurants.
    • Vanuit de VS doet het fenomeen van sociale shopping nu allengs zijn intrede in onze contreien. Social shopping is het aanbieden van producten aan absolute bodemprijzen, maar enkel indien een minimum aantal consumenten binnen een vooraf bepaalde, beperkte, tijdslimiet ingaat op het aanbod. Groupon.com en ook wel Google Offers zijn gekende websites.
    • Merken zelf, of winkels die merkartikelen online verkopen, kunnen met hun webshop extra voordeel doen met private verkopen. Hoe werkt dit? Wel, eerst moet een consument zich (meestal gratis) registreren om een eigen login voor de klantenzone te krijgen of om periodiek een actiemailing te ontvangen. Als geregistreerde klant kan men zo online merkartikelen aankopen aan heel voordelige voorwaarden maar slechts gedurende een heel beperkte periode.
    Besluit.
    De webshops beginnen heel goed ingeburgerd te zijn bij de Belgische consument. Een aantal nieuwe promotiemiddelen laten toe om de online omzet gevoelig te verhogen en om een massa nieuwe online klanten aan te trekken. Meestal loont het zeker de moeite waard om een aantal uit te proberen en het resultaat te evalueren. Zo kunt u snel uw online voordeel doen bij de uitbouw van uw online verkoop.

    09-02-2011 om 17:40 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:trends online shopping, trends online aankopen, social shopping, private verkopen, vente-exclusive, groupon, google offers, snapstore, promocity, groupolitan, dollop, online omzet verhogen
    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online verkoop in België is booming business.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De E-commerce in België blijft sterk vooruit gaan. Dit komt o.a. doordat het aantal internetaansluitingen blijft groeien, de mensen steeds beter vertrouwd worden met online shoppen en hun kredietkaart ook voor kleinere bedragen gebruiken. Wat is de e-commerce situatie nu begin 2011 en wat zijn de verwachtingen?

    Internetaansluitingen stijgen meer dan 5 % per jaar.
    Een van de eerste vereisten voor e-commerce is natuurlijk aangesloten zijn op het internet. Deze internetaansluitingen in België doen het goed. De
    privé aansluitingen stegen in 2010 bijna 7 %. Er zijn nu bijna 2,7 miljoen internetaansluitingen begin 2011, waarvan een te verwaarlozen deel (38.000) nog moeten inbellen. De meeste zijn dus snelle verbindingen.

    Nagenoeg de meeste bedrijven zijn momenteel wel met het internet verbonden. Toch stegen de
    bedrijfsaansluitingen vorig jaar nog met 5,1 %. Er zijn nu in totaal 554.728 bedrijfsaansluitingen in België. Deze beide factoren zorgen voor een goede basis voor e-commerce. Daarom is Online verkoop in België is booming business.

    Online verkoop in België is booming business.
    De grote vaststelling in 2010 is dat de Belg steeds vaker online shopt en deze aankopen online betaalt. In 2010 kochten we voor 903 miljoen euro bij de Belgische internetwinkels, een
    stijging met 29,1 % tov. een jaar eerder. Deze cijfers komen van Ogone, de Belgische specialist voor online betalingen.

    Met een groei van bijna 30 % online omzet verkleint België een beetje de achterstand op landen als Nederland of Groot-Brittanië. De stijging is te verklaren doordat het online aanbod steeds groter wordt en doordat ook de
    online betaalmogelijkheden sterk uitgebreid zijn. Dat Online verkoop in België is booming business vertaalt zich ook op een ander vlak.

    Sterke groei van de webwinkels in België.
    Een van de redenen van de sterke stijging van de e-commerce in ons land is dus het online aanbod dat
    sterk uitbreidt. In 2010 starten elke maand zo'n 90 nieuwe webwinkels (2009: 80 nieuwe e-shops per maand). Hierdoor verruimt het online aanbod aan producten en diensten natuurlijk gevoelig.

    En de consumenten spelen nu grif in op deze tendens. Ook zij kopen steeds vaker en steeds meer producten online aan. Ze ondervinden nl. snel de voordelen van online shoppen:
    • online shoppen gebeurt eenvoudig, snel en gemakkelijk van uit de luie zetel of thuis in een rustige omgeving;
    • via het internet kan men snel verschillende producten online vergelijken en zo aankopen bij de beste deal;
    • men vermijdt drukke winkelstraten, files, parkingproblemen, enz. want men koopt de producten online en ze worden netjes thuis afgeleverd;
    • het betalen gebeurt volledig veilig via een beveiligde betaalomgeving via b.v. Ogone. Zo is men ook zeker dat de gekochte producten achteraf effectief geleverd worden;
    • ook kleinere bedragen kunnen gemakkelijk via de kredietkaart (visa kaart) online betaald worden, zodat alles netjes op dezelfde rekening terecht komt.
    Besluit.
    Niets laat vermoeden dat deze tendens dit jaar wordt omgebogen. Over 2011 verwacht men dat de Belgische e-commerce omzet dan ook de kaap van 1 miljard euro zal overschrijden. Dit is een ideaal moment voor wie nog geen online verkoop aanbiedt om er snel mee te starten. Zo pikt men gewis een graantje mee van de verwachte online omzetstijging in 2011.

    Meer informatie over online verkoop, veilige betalingen voor webshops en starten met een eigen webwinkel, contacteer vrijblijvend 2TREES. Wij kunnen u helpen.

    02-02-2011 om 17:53 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:E-commerce, e-commerce belgie, e-commerce in belgie, e-shops, e-shops in belgie, internet in belgie, internetaansluitingen belgie, internetverkoop belgie, online verkoop belgie



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs