2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
27-10-2010
Wat is de beste reclame voor uw site.
Wie een website of webshop heeft, wil
graag dat goede resultaten oplevert. Promotie is hiervoor essentieel.
Dat doe je best op die plaatsen die het meeste opleveren. Via onderzoek
naar beïnvloeding van mensen leren we Wat is de beste reclame voor uw
site.
Promotie voor een website of webshop is noodzakelijk. Laten
we heel eerlijk zijn. Niets in de wereld gaat vanzelf. En zeker niets
wat goed geld oplevert. Een belangrijk middel om succes te halen uit een
online shop of website is promotie. Dat kan via offline kanalen of online gebeuren. Wat is de beste reclame voor uw site. Soms is een combinatie van beide aangewezen om het beste resultaat te bereiken.
Offline reclame zijn eerder traditionelemiddelen.
Hieronder vallen o.a. folders, flyers, advertenties, demonstraties,
try-outs, enz. Online reclame middelen maken gebruik van het internet
om producten of diensten te promoten. E-nieuwsbrieven vallen hieronder.
Maar ook betalende reclame zoals Google Adwords, Facebook advertenties,
online wedstrijden, avatars voor games, e.a. middelen zijn voorbeelden
van online promotie.
Wat is de beste reclame voor uw site. Onderzoek
op Europees vlak naar de mate waarin verschillende promotiekanalen
mensen beïnvloeden, geeft een beeld van de doeltreffendheid. Belgische
consumenten volgen grosso modo deze resultaten. Als mensen via een
bepaald reclamekanaal meest beïnvloed worden, betekent dit meestal een heel effectief promotiemiddel. Een overzicht van Wat is de beste reclame voor uw site.
26 % van de mensen wordt meest beïnvloed door online aanbevelingen
en door de sociale media. Vandaar het belang van "like"-knoppen,
aanbevelingen van vrienden, online recensies, klantengetuigenissen, ...
20 % laat zich overtuigen via mond aan mond
reclame via familie, vrienden of kennissen. Belangrijke
promotiemiddelen kunnen hier vriendenbons, cadeaubons,
tell-a-friendacties, enz.
13 % gelooft wat de verkopers
of het winkelpersoneel zegt over een product of dienst. Daarom is een
degelijke opleiding van het personeel heel belangrijk. Niet alleen om
alle functies te kennen, maar ook een stukje verkoopkunde is op zijn
plaats.
12 % vertrouwt op de artikels
die ze lezen in kranten, magazines of tijdschriften. Redactionele
artikels zijn hierbij belangrijk, maar ook vergelijkende testen,
productbesprekingen, goede introducties, enz. kunnen de verkoop omhoog
stuwen.
9 % tenslotte laat zich beïnvloeden door wat advertenties
beloven. Ads hebben wel het voordeel dat u volledige controle heeft
over de boodschap (inhoud) als over de plaats en tijd van verschijnen.
Qua informatie kan dit tellen. Qua overtuiging iets minder dus.
Besluit. Heel
doeltreffende reclame werkt nooit enkel op 1 kanaal. Het moet een
uitgekiende mix zijn van de verschillende middelen. Het ene
promotiemiddel zal uw boodschap structureel versterken en uitdragen.
Daarom wordt een goede reclamestrategie steeds over langere tijd
uitgewerkt. Ze houdt rekening met de levensduur van een product en met
eventuele seizoensinvloeden. Daarom moet men zich steeds afvragen Wat is
de beste reclame voor uw site.
Online promotie moet naadloos
aansluiten op uw gewone reclame. Voor het uitwerken van een doeltreffend
e-promotieplan rekent u best op een gespecialiseerde partner. Neem
vrijblijvend contact met 2TREES op.
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Een goede website is tegenwoordig
onmisbaar voor een succesvolle zaak. Ze promoot uw bedrijf op het
internet en zorgt ervoor dat u klanten aantrekt. Een goede website kan u
ook veel bruikbare informatie geven. Maar daarom moet u wel weten Hoe
een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Wat is een goed analyseprogramma voor websites. Een
goede website werkt voortdurend op het internet. Ze wordt vertoond in
zoekresultaten. Surfers klikken het aan en bezoeken (delen van) uw
website. Een website beweegt voortdurend. Een goed analyseprogramma
houdt alles bij wat er met uw website gebeurt en zet alles netjes in statistieken.
Een goed analyseprogramma vertelt u meer over het surfgedrag van de
bezoekers op uw site én over de prestaties van uw website ten opzichte
van andere sites in uw branche.
Er bestaan gratis analyseprogramma's en betalende. Dat is eigenlijk geen criterium. Het enige wat telt is de kwaliteit van de informatie die u bekomt. 2TREES gebruikt meestal Statcounter of Google Analytics.
Beide zijn gratis, werken onafhankelijk en leveren een schat aan
bruikbare informatie over de werking van uw site. Statcounter geeft de
resultaten quasi in real time weer en is iets eenvoudiger in gebruik dan Google Analytics. Deze laatste geeft dan weer meer informatie over uw branchegemiddelden en kan beter conversies meten.
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites. Een
statistiekprogramma houdt de prestaties van uw website of webshop
nauwkeurig bij. Bij goed gebruik krijgt u hier informatie om uw site en
uw reclame te verbeteren. Over een langere periode gezien kan u er trends
uit afleiden. Het is aangewezen om minimum twee maal per jaar deze
statistiekgegevens te interpreteren en uw website hieraan aan te passen.
Nu praktisch, Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Bekijk de lijst met meest gebruikte zoekwoorden
om bij uw site te komen. De top 5 van deze lijst moét zeker gebruikt
worden voor de optimalisatie (SEO) van uw website. Kijk ook even na of
er trefwoorden in staan waar u niet aan gedacht heeft. Wat doen? Verwerk
de 5 populairste zoekwoorden in de introtekst (leadtekst) van uw
website en laat de SEO (optimalisatie) aan voor een verbeterde werking
op het internet. Gebruik deze 5 top trefwoorden ook voor offline
reclameteksten, advertenties, ...
Controleer pagina's die nooit bekeken worden. Ofwel duidt dit op fouten in de programmatie van uw site ofwel staat hier verouderde of niet interessante inhoud. Wat doen? Kijk
de interne links na op uw site of ze nog werken. Pas de inhoud van de
pagina's aan zodat ze interessanter zijn voor bezoekers. Haal verouderde
of on-interessante informatie van uw website af.
Bekijk het percentage directe bezoekers t.o.v. de organische
bezoekers. Directe bezoekers zijn mensen die uw URL kennen en uw naam
rechtstreeks intypen in hun browser. Organische bezoekers vonden uw site
als resultaat van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google,
Bing, Yahoo, enz. Stelt u vast dat u hoofdzakelijk directe bezoekers
heeft, dan is er een technisch probleem met uw website. Wat
doen? Laat uw site door een professional doorlichten om de fouten in de
programmatie op te lossen. Verbeter de SEO (optimalisatie) en meld uw
site aan bij portaalsites.
Uw website levert helemaal geen conversies
op. Conversies zijn acties die via uw website komen. Dat kunnen
bestellingen zijn, maar ook aanvragen voor documentatie, reservaties,
resultaten van polls, enz. U bepaalt zelf wat uw site moet opleveren. Wat
doen? Maak duidelijke rubrieken van uw aanbod en herwerk de inhoud om
conversies op te leveren. Bouw een aantal doeltreffende CTA (call to
action) stimuli in op uw site.
Controleer de prestaties van uw website t.o.v. uw branchegemiddelde. Liggen uw resultaten onder dit gemiddelde dan kunt u volgende acties uitvoeren. Wat
doen? Probeer te ontdekken wat de oorzaak is van dit minder presteren.
Bekijk ook de websites van uw voornaamste concurrenten. Pas uw website
aan zodat de aandacht trekkers van uw branche aan bod komen. Vergeet ook
uw SEO niet bij te werken.
Besluit. Het
internet en uw website zijn voortdurend in beweging. Maar na verloop
van tijd komen andere trends op of wijzigt het surfpatroon van de
mensen. Daarom is het noodzakelijk om regelmatig de prestaties van uw
website te analyseren en uw site aan te passen. En is het nodig om weten
Hoe een goed analyseprogramma gebruiken voor websites.
Het aantal online shops stijgt sterk de
laatste tijd. Meer en meer mensen kopen goederen en diensten via het
internet. Tijd dus om te zorgen dat ook online betalingen veilig blijven
gebeuren. Daarom geven we in dit artikel een aantal tips voor
Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Wat is online fraude? Men spreekt over online fraude als er via het internet
wordt geprobeerd om op slinkse wijze inlichtingen, goederen of diensten
te bekomen. Steeds vaker gebeurt internet fraude via de online betalingen.
Daarom is het belangrijk om een aantal richtlijnen na te leven om het
gevaar op betaalfraude te verminderen. Met volgende tips bekomt u een
Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Doeltreffende bescherming tegen online fraude. Bijna
iedereen is zich bewust van de kwetsbare positie aan een betaalautomaat
op het moment dat men de pincode moet intypen. Iedereen kan spontaan
wel een drietal veiligheidstips geven. En toch is het verbazend hoe nonchalant
de mensen omspringen met online betalingen. En precies dat is nu ook
het cruciale voor een Doeltreffende bescherming tegen online fraude.
Beveilig uw online betalingen met een lang paswoord,
liefst nog met een volledige veiligheidszin. Vrij goede paswoorden
bestaan tegenwoordig uit minimum 12 tekens en een combinatie van letters
en cijfers. Steeds meer fraudespecialisten raden voor online betalingen
een echte zin aan.
Schrijf de toegangscode voor online betalingen niet op. Bewaar ze zeker niet nabij de computer maar leer ze uit het hoofd.
Gebruik voor uw online betalingen een speciale, aparte login code.
Meestal gebruiken de mensen maar twee tot drie verschillende
paswoorden voor alles zoals computertoegang, gsm, bankkaart, enz. Creëer
dus een totaal nieuwe veiligheidscode voor uw online betalingen, los
van enig ander paswoord.
Geef nooit informatie over online betalingen aan derden als u hen niet persoonlijk goed kent en vertrouwt. U weet het. Het enige veilig geheim is dat wat niet uitgesproken wordt.
Deel zeker nooit uw inloggegevens
voor uw betalingen met anderen. Zelfs niet eenmalig. Bijna iedereen die
voor iemand anders een beveiligde actie moet doen, schrijft eerst het
paswoord op. Kwestie van zeker te zijn en om nog eens te kunnen
verifiëren. Slechts een minderheid vernietigt dit terug na het gebruik.
En last but not least, doe nooit online betaalverrichtingen als er mensen in uw omgeving
zijn. Doe alleen online betalingen als u rustig en alleen aan uw
computer zit. En sluit uw programma direct terug af als de online
betaling uitgevoerd is.
Wat te doen in geval van online fraude? Het eerste wat u in dit geval doet, is natuurlijk direct uw toegangscode veranderen.
Meld de online fraude ook aan uw bankinstelling en leg klacht neer bij
de Federale computer crime unit van de politie. Dit kan gebeuren via de
website www.ecops.be.
Besluit. Voor
betalingen is altijd voorzichtigheid geboden. En zeker in het geval van
online betalingen waar de meeste mensen een vals, veilig gevoel hebben.
Online aankopen gaan zeker verder sterk stijgen in de toekomst. Daarom
bieden bovenstaande tips een doeltreffende bescherming tegen online
fraude.
Een mini website is een ideaal middel
om uw zaak, producten of diensten bekend te maken. Ze biedt een aantal
unieke troeven. En ze is bijzonder geschikt voor zowel nieuwe starters
als voor gevestigde bedrijven. Slim reclame maken met een mini website.
Hoe doet u dat?
Wat is een mini website? Een mini website is een 1 pagina website waar alle nuttige en relevante informatie op vermeld staat. Ze wordt opgemaakt zoals een volwaardige site. Met een eigen SEO (internet optimalisatie) en een specifiek statistiekprogramma
dus. Hierdoor kan ze later probleemloos worden uitgebreid met meerdere
pagina's. Hierdoor is dit ook een ideale website voor nieuwe starters.
Doordat
alle informatie overzichtelijk op een webpagina geschikt is, leest een
mini website heel snel. Door de specifieke SEO wordt een mini site
bovendien erg goed gevonden via
het internet. Dit biedt heel wat troeven voor gevestigde bedrijven om
een mini website doeltreffend te gebruiken voor e-promotieacties.
Slim reclame maken met een mini website. Een
goede mini website kan uitgroeien tot de sprintkampioen op het
internet. Snel, wendbaar en met een boodschap die gemakkelijk wordt
opgepikt en onthouden. Het waarom en hoe van Slim reclame maken met een
mini website.
Voor een mini website is er een klein budget nodig. Een volwaardige mini site kost amper 250 euro en werkt perfect als een volwaardige website.
Door de eigen SEO
(internet optimalisatie) wordt de mini website op het internet vertoond
voor de specifieke zoekwoorden die verband houden met de actie, dienst
of zaak. Dat zien zoekmachines (zoals Google) graag want dit verhoogt de kwaliteit van de website.
Wie een mini website aanwendt als e-reclame voor een product of dienst, kan een link uitwisselen
met de eigen corporate website. Bezoekers kunnen dus via de mini
website doorklikken naar de hoofdsite, of van uw website doorlinken naar
de e-actie.
Doordat alle belangrijke informatie aantrekkelijk en overzichtelijk op een webpagina geschikt wordt, leest uw boodschap heel gemakkelijk. Door de visuele opmaak zorgen we dat de mensen uw reclame beter onthouden.
Een mini website is ideaal als landingspagina voor Google reclame. Doordat er enkel info over uw actie vertoond wordt, kan de Google adwords reclame van heel hoge kwaliteit
worden ontworpen. Dit beloont Google met een lage kost per klik en een
toppositie in vertoningen. Zo verdient u de productiekost voor een mini
website meestal snel terug.
Een mini website is ook ideaal als aanvulling voor traditionele reclame.
Doordat aan elke mini site een uitgebreid analyseprogramma wordt
gekoppeld, krijgt u een duidelijk overzicht in het bezoekersgedrag.
Meten is immers weten. Op basis van deze informatie kan uw reclame beter
en doeltreffender gemaakt worden.
Besluit. Een
mini site is een minder gekend maar heel effectief middel voor Slim
reclame maken met een mini website. U haalt heel wat meer resultaat uit
dergelijke e-promotie. En na afloop van de actie kan u de mini website
(tijdelijk) de-activeren of gebruiken als tweede toegang voor de
corportate website. En ook dat kan een verstandige beslissing zijn. Meer informatie over mogelijkheden en gebruik, neem gerust met ons contact op.