Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    24-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Informatie over Facebook in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niemand kan er nog omheen. Facebook is een heel belangrijke speler in de wereld. Miljoenen mensen (300 miljoen volgens de laatste gegevens) hebben er een eigen profiel. Dan is dat voor het bedrijfsleven ook een belangrijk medium. Maar wat is de huidige situatie in België? Een overzicht.

    Het fenomeen Facebook.
    Facebook is, wat men noemt, een sociale netwerksite.
    Miljoenen mensen over geheel de wereld hebben er een persoonlijk profiel om zichzelf voor te stellen, om vrienden te zoeken en om ermee te communiceren. Een beetje een groot dorp, zeg maar.

    In het kielzog van deze massa volgen ook bedrijven. Ook
    miljoenen bedrijven hebben een eigen bedrijfspagina op facebook waar zij hun eigen onderneming, hun producten of diensten voorstellen. En natuurlijk ook communiceren met hun klanten en andere facebook leden. Een ideaal huwelijk dus.

    Belgen behoren tot de topgebruikers van facebook.
    In België zijn in totaal zo'n
    3.500.000 mensen lid van facebook. Dat is de helft van de internetgebruikers. Daarvan zijn bijna 60 % jonger dan 35 jaar. Naar geslacht is de koek vrij gelijk verdeeld. Mannen zowel als vrouwen zijn even sterk vertegenwoordigd. Iets meer dan 10 % is vrijgezel. Dat is dus niet echt een dominante groep facebookgebruikers.

    Er zijn drie soorten facebookgebruikers:
    -
    slapende profielen: mensen die een eigen profiel hebben (laten) aanmaken maar hier verder niets meer mee doen. Vaak zijn deze profielen ook heel onvolledig. Deze groep telt eigenlijk niet mee;
    -
    de kijkers (watchers): dat zijn mensen die een min of meer volledig profiel gecreëerd hebben en nu voornamelijk facebook gebruiken om vrienden te zoeken. Deze groep valt vooral op doordat zij wel regelmatig facebook openen en er telkens een tijd op rondsurfen. Maar ze kijken alleen maar. Ze mengen zich bijna nooit in discussies. Ze reageren weinig op uitnodigingen, evenementen, commentaarstukjes, ...
    -
    de actieve fbk gebruikers: dat zijn de mensen die een zo volledig mogelijk profiel ingesteld hebben en er intensief gebruik van maken. Ze worden lid van verschillende groepen en maken zich fan van bedrijfspagina's. Ze communiceren dagelijks met vrienden, reageren op posts van andere mensen, geven hun mening weer, enz. Ze reageren vaak ook op groepsuitnodigingen, nemen deel aan facebook evenementen en gebruiken vaak de meer geavanceerde facebook tools voor hun account.

    Facebook gebruikersgedrag in België.
    Een actieve facebookgebruiker in België surft gemiddeld
    3 tot 5 keer per dag naar Facebook. Vaak is dit de eerste handeling dat hij/zij 's morgens doet. Verder wordt er op de middag en 's avonds gekeken naar wat de vrienden aan het doen zijn. Een gemiddelde facebooker heeft zo'n 150 vrienden.

    Het Facebook gebruik in Europa.
    Met meer dan 50 % behoort België tot de topgebruikers van Facebook in Europa. Net na Groot-Brittanië (62 %), maar voor Frankrijk (46 %), Nederland (19 %) en Duitsland (18 %).

    Het is ook belangrijk om vast te stellen dat facebook steeds meer een deel wordt van de
    marketing-mix van een bedrijf. Het is een marketinginstrument geworden. Veel (moderne) bedrijven gebruiken het als een volwaardig promotie- en reclamekanaal, naast de traditionele offline acties. Facebook wordt gebruikt om op een snelle manier te communiceren met klanten en prospecten. Precieze cijfers voor de bedrijvenpenetratie op facebook ontbreken op dit moment. Een aantal persoonlijke profielen worden immers ook gebruikt voor bedrijfsdoeleinden.

    Besluit.
    Facebook is een heel belangrijk, modern kanaal om met mensen (klanten) in contact te komen. Het gaat heel snel en direct, zelfs over de landsgrenzen en continenten heen. Bovendien communiceert u rechtstreeks met de mensen persoonlijk. Dat is een unieke, kansrijke en dankbare marketingsituatie. Facebook voor bedrijven biedt heel specifieke troeven inzake promotie en klantenbinding. Meer informatiewww.2trees.be.

    Wilt u weten wat facebook voor uw organisatie kan bijdragen? Neem dan vrijblijvend met ons contact op.
    vindt u op onze website

    24-06-2010 om 17:24 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook, facebook in belgie, facebook in europa, informatie over facebook, facebookgebruik in belgie, facebookleden in belgie, facebook statistieken, facebook gebruikers belgie, facebook voor bedrijven, fanpagina's, facebook bedrijfspagina's
    16-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E-commerce om goede doelen te steunen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet en e-commerce zijn heel dominant aanwezig in de maatschappij. Hoe meer mensen er gebruik van maken, hoe interessanter ze zijn voor de non-profitsector. Een nieuwe manier om goeddoelenacties te steunen verloopt via e-commerce en internet modellen.

    Hoe meer mensen, hoe meer kansen.
    Tegenwoordig neemt het internet een heel dominante plaats in de maatschappij in. In het kielzog volgt e-commerce. We stellen vast dat de consumenten steeds vaker en sneller overgaan tot online aankopen. Sociale netwerksites zoals Facebook, Netlog, Hyves, e.a. bewijzen dat het internet een groot dorp aan het worden is. Dat is een ideale voedingsbodem om betrokkenheid en engagement te vragen bij een grote groep mensen.

    En ook de maatschappij neigt weer meer naar dit soort betrokkenheid. Het staat chique, hip en trendy om sympathie te tonen voor non-profitorganisaties of andere drukkingsgroepen. Greenpeace, Het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, e.v.a. hebben nu reeds een aantal kanalen ontwikkeld om fondsen te werven via het internet. Vandaag laten we u kennis maken met een drietal heel specifieke -maar heel goed werkende- online modellen.

    1. Goede doelen steunen via online aankopen.
    Het systeem is vrij eenvoudig. Als handelaar verkoopt u producten of diensten via het internet. Stel dat u zicht als persoon of als bedrijf wilt inzetten voor een of ander doel, dan kunt u een percentage van de online omzet doorstorten aan de gekozen projecten. Zo steunt u én uw online klanten (een aantal) goede doelen.

    Zorg dat deze boodschap duidelijk aanwezig is op uw webshop. Zet een reclamebanner dominant op uw landingspagina. Beschrijf uw fundraising met een speciale "Steun aan..." pagina. En biedt openheid aan informatie over het reeds gedoneerde bedrag, de verwezenlijkingen tot nu toe, enz. Zet ook regelmatig nieuwe foto's over de gesteunde projecten op uw webshop.

    Praktisch kunt u werken met een procent op de omzet te storten. Indien u een vaste afspraak heeft met erkende organisaties krijgt u fiscale attesten voor uw boekhouding indien u meer dan 30 euro per jaar doneert. Ofwel kunt u werken met een "doneer nu" knopsoftware downloaden om een bepaald bedrag per aankoop te laten doorstorten naar een goed doel. Er zijn diverse formules mogelijk.

    Voorbeelden hiervan: www.gratishelpen.nl, www.4agoodcause.com, www.thegoodcause.nl.

    2. Fundraising via een Projectportal.
    Het grote probleem bij goed bedoelde, kleinschalige privé projecten is versnippering. Dat leidt tot onduidelijkheid en onzekerheid over de verworven fondsen. En dat is nu precies waar een consument heel argwanend tegenover staat. De meeste mensen willen zich wel inzetten voor een goed doel maar men wil vermijden dat er geld onderweg "blijft kleven". Dat wordt opgelost via een projectportal.

    Een projectportaalsite is een speciale website die permanent uitleg geeft over het project. Men stelt het er op voor, legt uit waar er nood aan is, waar men aan werkt, enz. Ook wat werd gerealiseerd kunnen bezoekers er zien. Maar ook hoeveel steun reeds werd ontvangen, met welke organisaties er afspraken gemaakt zijn, hoe men kan steunen, enz. Op deze manier kunnen tussenpersonen helemaal worden uitgeschakeld. De donaties komen rechtstreeks bij het project terecht, dat ze direct kan aanwenden.

    Het grote voordeel is dat het project zelf afspraken kan maken met fondsenwervers. Zo is de consument er zeker van dat het geschonken geld effectief ter plaatse aankomt en wordt gebruikt voor het project. Voorbeeld: www.kiva.org.

    3. Het voordeel van microblogbetalingen.
    Verenigingen en non-profitorganisaties werden lang geconfronteerd met het gegeven dat doneren vrij omslachtig was. Dat was een erge rem voor een groot aantal consumenten. Overschrijven vergt best wel tijd en moeite en betalen met een kredietkaart was enkel voor grotere bedragen. Hierdoor misten ze een belangrijk budget aan spontane kleine bedragen.

    Dit wordt nu opgelost door nieuwe betalingsvormen zoals micro payments. In Nederland kan men via Hyves (sociale netwerksite) nu reeds krediet opladen en heel eenvoudig overschrijven. En in ons land komen in razend tempo mogelijkheden om via de GSM kleine betalingen te doen. Dit is nu reeds gemeengoed om parkeertijd te betalen of om een vervoerticket van De Lijn aan te kopen. Maar straks zal dit voor om het even wat heel eenvoudig en direct kunnen gebeuren. En dit opent weerom een hele waaier aan mogelijkheden voor goededoelenorganisaties om spontane donaties te werven.

    Besluit.
    Dank zij het internet worden de mensen steeds beter geïnformeerd en voelen ze meer betrokkenheid voor de wereld. Goede doelen, sociale projecten, hulp of steun voor maatschappelijke projecten kunnen budgetten werven via e-commerce. Dit is een moderne manier om mee te helpen aan een betere wereld. Maar waak vooral dat alle informatie eerlijk en open kan worden geconsulteerd.
    waarbij uw online klanten een bedrag kunnen storten via een beveiligde betaalomgeving. Ofwel laat u uw online klanten wat

    16-06-2010 om 09:12 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:fundraising, goede doelen steunen, donaties, projecten steunen, micro payments, GSM betalingen, betalen met GSM, sociale projecten steunen, goededoelacties, e-commerce steun, fondsen werven via e-commerce, goededoelacties
    09-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SMS en smartphone promotie voor bedrijven. (deel 3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert internet en websites is de promotievoering veel persoonlijker geworden. Het gebruik van smartphones en multitasking verhevigt het gebruik van 1 op 1 reclame. Dat leidde tot een heel nieuwe tak van e-promotie: de SMS en smartphone reclame. Wat zijn de mogelijkheden en de voordelen?

    De 1 op 1 reclame spreekt de consument persoonlijk aan.
    Een van de ingrijpendste veranderingen sinds het gebruik van het internet en websites is het verzamelen van
    persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en gsm nummers. Door deze informatie te gebruiken voor het promoten van producten of diensten kon een bedrijf zich nu plotseling rechtstreeks richten tot een persoon zelf. En u bent er zeker van dat de geadresseerde zelf uw bericht leest. Dat was niet het geval met een postzending, die toekomt in de brievenbus van de familie. Raad dan maar eens wie de post opent!

    Een tweede voordeel van deze 1 op 1 reclame is
    de snelheid waarmee de reclame toekomt en de lage kostprijs per contact. Met een druk op de knop (nou ja!) gaat uw bericht rond en een zucht later is het ontvangen. Zeker met de komst van de Blackberry's, iPhones en andere smartphones is deze communicatie nog versneld. De mobiele telefoon (sms'jes) of de smartphone (multitasking) in de hand vervangen meer en meer de sigaret in het straatbeeld. De moderne consument is hierdoor altijd en overal bereikbaar. Dat biedt unieke voordelen voor e-promotie.

    1. De sms-promotiecampagne: act now!
    Het verschil tussen een e-mail- en een sms-campagne is voornamelijk
    het tijdstip waarop uw bericht gelezen wordt. Het grootste deel van de mails komen worden tegenwoordig nog steeds gelezen op een computer. Dat kan een laptop of netbook zijn, maar net evengoed nog een vaste PC. In elk geval gebeurt dit meestal niet direct. Een sms-promotie komt toe op de mobiele telefoon en de geadresseerde wordt direct verwittigd. Bijna iedereen leest het bericht ook ogenblikkelijk.

    Een sms-campagne kan o.a. heel doeltreffend zijn om:
    • events aan te kondigen: b.v. bezoek nu onze opendeurdagen, dit weekend garageverkoop te ...
    • koopjes of acties te promoten: b.v. enkel op maandag extra korting op "merk" producten, nu tss 17-18 u happy hour, ..
    • reclame voor last-minutes of laatste producten: b.v. "merk" jeans maat 32 - nog 2 stuks à -30 %, busreis naar Zwarte Woud - nog 4 pl. à -15 % - vertrek 13/08.
    • speciale troeven te herinneren: b.v. opgelet! om 17 u. signeert "voetballer x" aan de puma stand of vanaf 14 u. komt de Sint langs...
    2. Wedstrijden of televoting via sms.
    Sedert een paar jaar is het gemeengoed geworden. De mening van de consument (of hun stem) wordt massaal gevraagd voor radio en TV wedstrijden, verkiezingen, acties, ... Het is een roep geworden: sms "OK promotie" naar 6xxx" en geef uw mening. Sympathiek om doen? Beslist, maar er is ook
    geld mee te verdienen. Dat kunt u dus ook perfect inschakelen voor uw eigen promotie.

    Stel dat u een nieuw merk wilt lanceren. Dan zorgt u dat de producten een maand vooraf op uw website te vinden zijn. U kunt de mensen hun mening vragen door hen te laten stemmen op een of meerdere artikels. Dit kan perfect via sms. En elke 50e krijgt gratis een product, of extra korting, of ... U kunt deze online actie ook verruimen door folders, flyers of advertenties in te schakelen. Belangrijk is dat de mensen tot uw website of uw producten worden aangetrokken en dat u per sms'je nog geld verdient ook (zie verder).

    3. Permanente SMS catalogus of aanbod promoten.
    Nog een manier om met de gsm klanten aan te trekken bestaat uit het adverteren van uw
    catalogus via de mobiele telefoon. Stel u baat een reisbureau uit en organiseert een aantal reizen per seizoen. Het is perfect mogelijk om uw aanbod te laten opvragen via sms, zelfs voor een bepaalde periode. Op het moment dat uw klant denkt aan zijn vakantie, volstaat het om een sms te sturen naar een bepaald nummer en het gewenste aanbod wordt doorgestuurd naar de gsm.

    Deze soort sms promotie is ook heel doeltreffend voor
    organisatoren (data optredens, locaties rommelmarkten, ruilbeurzen, clubbijeenkomsten, toernooien ...), tweedehandswinkels, antiekzaken, speciale boekenwinkels, immobiliën (beschikbare panden per gemeente of regio), enz. De toepassingen zijn legio. Bovendien krijgt uw klant de informatie die hij zoekt op het moment dat hij ze wil.

    4. Gebruik van een eigen smartphone-app.
    Wie een groot klantenpotentieel heeft en een interessant product kan een
    eigen applicatie laten ontwikkelen om zijn producten of diensten te promoten via mobiel device. Een app is een toepassing dat speciaal ontwikkeld wordt voor de iPhone of smartphone. Sommige zijn gratis, andere zijn te betalen via de online shop van de leverancier. Let wel: bijna altijd is er een commissie te betalen aan de aanbieder. B.v. voor Apple bedraagt de commissie standaard 30 procent.
    Wat kost een sms-campagne aan structurele kosten?
    Naast de kostprijs voor het ontwerpen en professioneel uitvoeren (indien u een gespecialiseerde partner inschakelt) zijn er steeds een aantal kosten waar u, als commercieel bedrijf, niet onder uit kunt. Er bestaan twee soorten verkorte nummers om sms'en te laten toekomen:
    4xxx en 6xxx nummers. De 6xxx zijn voor commercieel gebruik. U betaalt meestal tussen de 25-30 procent commissie aan tussenpersonen, naast de BTW en evt. taksen of rechten aan de overheden. Grosso modo kan dit oplopen tot zo'n 50 procent van het ontvangen budget.

    De 4xxx daarentegen zijn bedoeld voor
    non-profitacties. Het integraal bedrag aan donaties of sponsoring gaat naar de goeddoelacties. Maar voor een non-profitorganisatie is het heel omslachtig om een dossier samen te stellen en om goedkeuring te krijgen. En dan moeten alle partijen ook nog bereid zijn om hun commissie te laten vallen.

    Besluit.
    Het gebruik van de gsm en smartphone voor de promotie van producten of diensten is een heel doeltreffend middel om uw klanten persoonlijk en direct aan te spreken. Er is geen enkele reden waarom u niet eens zo'n originele promotiecampagne zou proberen. Bovendien kan het een serieus budget opleveren, zodat een deel van de actie hiermee terugbetaald wordt. Contacteer ons tijdig voor meer informatie of voor een prijsofferte.

    Volgende week deel 4: Goede doelen steunen via de e-commerce.

    09-06-2010 om 06:14 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sms campagnes, smartphone apps, iphone apps, 1 op 1 reclame, sms promoties, sms reclame, sms promotieacties, sms reclameacties, sms promotiecampagnes, sms reclamecampagnes
    02-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fundraising voor goede doelen via sociale netwerksites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vorige week hadden we het over de mogelijkheden van sociale netwerksites voor commerciële bedrijven of organisaties. Maar ook de non-profitsector kan heel doelmatig gebruik maken van Facebook, Netlog, Twitter en andere MySpaces om fondsen te werven. In dit artikel maakt u kennis met een aantal eenvoudige middelen om geld in te zamelen via Facebook of Twitter.

    Waarom zijn sociale netwerksites interessant voor fundraising?
    Sociale netwerksites hebben drie unieke voordelen. U kunt er heel veel mensen mee bereiken, deelnemers kijken tot meerdere keren per dag naar hun pagina en ze werken wereldwijd. Door de structuur van zo'n sociaal netwerk wordt uw boodschap via de vrienden naar hun vrienden verder uitgedragen. Ook dat is een heel sterk platform.

    Het is dus niet te verwonderen dat de praktijk ondertussen bewezen heeft dat dit uiterst succesvol kan zijn om geld te verzamelen voor goede doelen of projecten. Vandaag kijken we even naar de gekende platforms. We nemen Facebook en Twitter als voorbeeld. Vanzelfsprekend kan hetzelfde gebeuren op andere sociale sites zoals Netlog, Hyves, MySpace e.a.

    1. Via gesponsorde posts op Facebook.
    Hier staat het voorbeeld van BeatCancer van een paar maand geleden model. Deze organisatie slaagde er in om in 24 uur tijd vernoemd te worden in 209.771 posts op Facebook. Dat leverde de organisatie niet alleen een vermelding op in het Guiness Book of Records. Ze ontvingen hierdoor ruim 80.000 euro aan sponsorgelden. Meer info: http://beatcancereverywhere.com/

    2. Via gratis publiciteit voor producten op Facebook.
    Een klassiek voorbeeld voor zo'n actie is de goeddoelorganisatie die T-shirts, buttons, caps e.a. verkoopt om geld te verzamelen. Via berichten op Facebook kan men hiervoor publiciteit maken zodat de vrienden massaal deze artikels aankopen. Dat kan b.v. via de eigen website of webshop. En indien men aan de vrienden vraagt om uw bericht verder te verspreiden in hun eigen netwerk van vrienden, dan gaat een sneeuwbal aan het rollen. Op deze manier kan men snel een grote omzet boeken. Meer info: http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/2Trees-websites-e-promotie-webshops/224830977456?ref=sgm

    3. Via oproepen op Facebook.
    Het eenvoudigste middel is evenwel een bericht sturen aan de vrienden op Facebook met de simpele vraag om een donatie te doen voor een bepaald goed doel. Eventueel kan men een speciale steungroep oprichten om dit effect en de betrokkenheid van de mensen met uw project te verhogen. Maar gewoon vragen om geld helpt zeker al een heel eind (als het project goed is natuurlijk). Daar terug kan u deze vrienden vragen om uw bericht door te linken naar de vrienden die tot hun eigen netwerk behoren. Meer info: http://www.facebook.com/belleetbeau.

    4. Via het Twestival op Twitter.

    Sedert 2009 reeds organiseert Twitter jaarlijks het Testival. Dit is een goeddoelproject waarbij vrijwilligers van over de gehele wereld op een bepaalde dag een event organiseren. Deze events kunnen als doel hebben om geld in te zamelen, maar ook om mensen te sensibiliseren, projecten onder de aandacht te brengen, medewerkers of steunende leden te werven, enz. Via Twitter worden zoveel mogelijk mensen opgeroepen om tickets te kopen, deel te nemen of om een bijdrage te storten. Het gaat volledig over lokale evenementen die volledig gratis door vrijwilligers worden georganiseerd. Bovendien gaat de opbrengst voor 100 % rechtstreeks en volledig naar de projecten zelf. Meer info: http://twestival.com/.

    5. Fundraising via Twitter.
    Thanksgiving is een belangrijke feestdag in de U.S.A. en Canada. Deze vindt jaarlijks plaats op de vierde donderdag van november. Het is de dag waarop men zijn dankbaarheid uit voor de oogst en voor allerhande andere goede dingen. Nu organiseert Tweetsgiving.org elk jaar rond deze periode een fundraising event via Twitter. Via deze microblogsite worden mensen aangemaand om zelf een tweet te sturen met dingen waarvoor ze dankbaar zijn. Men vraagt om op deze tweet hun tag en de link naar hun website te vermelden. Ter zelfde tijd nodigt men de mensen uit om een gift te doen op het rekeningnummer van Tweetsgiving.org. Sympathisanten van dit initiatief kunnen de organisatie blijven volgen via facebook, twitter of RSS feed. Meer info: http://tweetsgiving.epicchange.org/

    Besluit.
    Bovenstaande praktijkvoorbeelden bewijzen dat sociale netwerksites niet alleen voor persoonlijke of voor commerciële doelstellingen bruikbaar zijn. Ook allerhande goeddoelacties of fundraising voor sociale en maatschappelijke projecten kunnen veel voordeel halen met zo'n type acties. Maar de kracht van dit medium en de resultaten van zo'n soort acties bewijzen overduidelijk dat de sociale media in elk businessplan een goede rol kan spelen.

    Volgende week deel 3: SMS en smartphone promotie voor non-profitacties.

    02-06-2010 om 09:42 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:fundraising, goeddoelacties, tweetsgiving, twestival, fondsenwerven via facebook, fondsenwerven sociale netwerksites, geld inzamelen via sociale media, gesponsorde tweets, gesponsorde posts, sociale netwerksites fundraising



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs