Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer opbrengst genereren met sociale netwerksites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale netwerksites en microblogsites zijn nu een integraal deel van de maatschappij geworden. Het is daardoor heel interessant om meer opbrengst te genereren met deze sociale netwerksites. Er bestaan momenteel al een aantal modellen. In de toekomst zullen ze zeker nog toenemen. De komende vier bijdragen leest u hier over een aantal praktisch bruikbare middelen om meer opbrengst te genereren door het gebruik van sociale netwerksites.

    Sociale netwerksites zoals Facebook, Netlog, Hyves, ... zijn zo interessant omdat er fenomenaal veel mensen dagelijks op te vinden zijn. De microblogsite Twitter biedt het voordeel dat berichten supersnel rondgaan. Dit zijn prima voedingsbodems om meer opbrengst te genereren met een sociale netwerksite.

    Er zijn twee grote richtingen:
    commerciële fondsenwerving en non-profit fondsenwerving. De eerste wordt gebruikt door bedrijven, zaken of middenstanders om meer verkoop en winst te bekomen. De tweede soort is een middel om meer fondsen te werven voor goede doelen, non-profitorganisaties of hulporganisaties.

    Gebruik de sterkte van een "community".
    Een community is een verband dat voor een
    heel sterke band tussen de leden zorgt. Denk maar aan het groepsgevoel. Dat is precies het sterke punt van de sociale netwerksites. Als commerciële onderneming kunt u hier uw voordeel bij doen. Creëer zelf een eigen community rond uw zaak, een bepaald merk of dienst. Zorg vervolgens dat uw klanten er deel van uitmaken. Probeer ook de vrienden en kennissen van uw klanten bij uw community te betrekken. Van zodra u voldoende leden hebt, kunt u aan de slag:
    • Lanceer oproepen aan uw leden. Nodig de mensen uit om kennis te maken met een nieuw product of dienst. Stimuleer hen om in beweging te komen. Vraag desnoods om uw boodschap verder uit te dragen.
    • Communiceer via uw community. Vraag reacties aan uw leden. Ook beoordelingen, suggesties, ervaringen, enz. scoren heel goed. Bovendien is het leuk om lezen voor de overige leden van uw community.
    • Organiseer events en nodig uw leden hierop uit. Spontaan denken we hier natuurlijk aan opendeuracties of verkoopsacties. Maar het kan ook een speciale lanceringsweek worden of een mooi-weerweek. Wees inventief en je scoort er mee. Bovendien kan het best alleen maar online gebeuren, zodat de organisatiekosten beperkt blijven. Maar ook een jaarlijks klantenfeest (b.v. barbecue in de zomer of glühweinavond in de winter) is een prima idee.
    • Werk met uw community. Deel bijvoorbeeld uw leden in groepen in en laat de verschillende leden dan uw producten uittesten. Zorg dat ze zo extra betrokken worden bij wat u doet. Op deze manier maken ze gauw deel uit van uw organisatie. Daardoor gaan ze spontaan voor u reclame maken in hun kennissenkring.
    • Vraag hen om betrokkenheid. Stel dat er een goeddoelactie gebeurt in uw stad of gemeente. Schaar gerust uw community achter dit initiatief en vraag uw leden om hun bijdrage over te maken of om dit initiatief te steunen.
    De bovenstaande mogelijkheden werden hier uitgewerkt van het oogpunt van een commerciële zaak. Maar dit gaat net evengoed voor een non-profitdoel of een lokaal goed-doel project. Het enige verschil is dat de opbrengst integraal naar het steunen van een maatschappelijk project gaat. Let echter wel goed op verborgen kosten. Dit komt o.a. ook aan bod in de bijdrage over SMS campagnes.

    Besluit.
    Het gebruik van sociale netwerksites om geld te verdienen is bijzonder interessant door het
    groot potentieel dat ze bieden. Facebook bijvoorbeeld heeft op dit moment 400 miljoen (400.000.000!) actieve gebruikers wereldwijd. In België is Netlog heel sterk in het jongerensegment en in Nederland staat Hyves heel sterk. Dat biedt heel veel mogelijkheden om uw bedrijf, merk of zaak een goede push te geven. Sociale netwerksites zorgen voor extra kansen op succes. Contacteer gerust een gespecialiseerde partner als u het professioneel wilt aanpakken.

    Volgende week deel 2: doeltreffende non-profitacties via sociale netwerksites.

    26-05-2010 om 10:17 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sociale netwerkreclame, facebook reclame, facebook promotie, netlog reclame, netlog promotie, promotie sociale netwerksites, promotie facebook, reclame facebook, promotie netlog, reclame netlog, goeddoelacties, non-profitacties
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Privé surfen op het werk, een probleem?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is bijna alom tegenwoordig. Daardoor steeg het gebruik van dit medium de laatste jaren exponentieel. Ook het internet voor privé gebruik volgde deze trend. Maar wat geeft dit nu voor gevolg voor de bedrijven? Een enquête ven InSites geeft deze week een beeld.

    Het internet even noodzakelijk als elektriciteit en water?
    Veel mensen zijn tegenwoordig permanent verbonden met het internet. Dit gebeurt nu via heel diverse apparaten. Natuurlijk de PC, maar ook de smartphone, pda of straks de tablet-computer houden de mensen constant online. Als gevolg van deze evolutie gebruiken de mensen het internet zelf steeds meer voor privé stuff. Een eigen blog of website. Een profiel op Facebook of Netlog. Twitteren en surfen via het mobieltje, zo gaat de modale Belg tegenwoordig door het leven.

    Doordat de mensen constant verbonden blijven en het internet omnipresent is, vervaagt de lijn tussen professioneel en privé gebruik van het internet. Men is toch online. Dus kijkt men snel even Facebook na of men reageert prompt op een post of bericht. Dat dit ook vaak op het werk gebeurt, is eigenlijk een publiek geheim. Men vermoedde wel dat dit gebeurde, maar er was nooit echt onderzoek naar gedaan. Tot nu.

    Hoe vaak surft de Belg privé op het werk?
    Uit een recente enquête van het Belgisch onderzoeksbureau InSites blijkt dat 40 procent van de werknemers op het werk regelmatig voor privé zaken het internet gebruiken. Dat is vrij veel, maar niet alle privé surfs duren even lang. Waarvoor surft men zo gemiddeld privé op het werk?
    • 49 % van de mensen gebruikt het internet voor hun persoonlijke administratie bij te werken. Om persoonlijke mails te versturen of te beantwoorden bijvoorbeeld;
    • 25 % van de werknemers regelt zijn eigen bankzaken online op het werk. Bijvoorbeeld betalingen uitvoeren, saldi checken, e.d.m.;
    • 21 % van de collega's bezoekt regelmatig de sociale netwerksites zoals Facebook of Netlog terwijl men verondersteld wordt om naarstig te werken.
    Deze cijfers bewijzen dat het privé surfen op het werk tot een serieus probleem kan leiden. Het is zonder twijfel een grote kostenpost aan het worden voor veel bedrijven of zaken. Daarom worden ook steeds vaker regels opgelegd voor het internetgebruik op het werk. Ook de interne controle gebeurt steeds regelmatiger en grondiger. Dit kan gaan van het blokkeren van bepaalde sites op het eigen bedrijfssysteem, tot vermelding en sanctioneringen via het bedrijfsreglement.

    De positieve gevolgen van permanent internet.
    Niet alles is echter kommer en kwel. Deze trend heeft ook een positieve keerzijde. Surfen bijna 4 van de 10 werknemers van tijd tot tijd voor privé zaken op het internet, dan zegt 45 procent van de ondervraagden in hun privé tijd het internet voor hun werk te gebruiken. Professionele mails beantwoorden b.v., maar ook afspraken regelen en agenda's up-to-date houden, vergen maar een muisklik.

    Nog een gevolg van de permanente toegang tot het internet is dat het thuiswerken hierdoor veel gemakkelijker is geworden. Vaak betalen bedrijven (een deel) van de kosten en bieden hun werknemers de luxe om een paar dagen per week de files te vermijden of nutteloze reistijd te beperken. Doordat iedereen toch permanent geconnecteerd blijft, is de plaats waar men werkt immers minder van belang.

    Een tweede gevolg is dat de rapportering tussen bedrijven en mobiele mensen nu veel sneller gebeurt. Vaak worden mails en berichten gewoon ter plekke beantwoord via GSM of smartphone. En voor de mobiele brigade (vertegenwoordigers, servicemensen, depannagedienste, ...) is er op elke hoek of wegrestaurant wel een hotspot of andere draadloze verbinding met het internet voorhanden. Daar kunnen iets uitgebreidere rapporten worden bijgewerkt en verstuurd onder het nuttigen van een verdiende kop koffie.

    Besluit.
    Het privé surfen neemt steeds vaker een deel van de bedrijfstijd in op de werkvloer. Daar tegenover staat dat mensen ook thuis steeds meer professionele zaken regelen via het internet. Doordat de plaats van werken van minder belang is, versnelt de informatieoverdracht en rapportering. De mobiele mens is duidelijk beter geïnformeerd en sneller op de hoogte.

    19-05-2010 om 08:01 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:surfen op het werk, privé surfen, professioneel internet thuis, thuiswerken, surfgedrag werknemers, sufgedrag belgen, surfgedrag vlamingen
    13-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tot 30 % meer respons met een goed e-bericht.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er wordt tegenwoordig steeds meer elektronisch of via het internet gecommuniceerd. Berichten die men op computer ontvangt, worden op een andere manier gelezen dan gedrukte tekst. Daarom is het nuttig om rekening te houden met een aantal goede tips voor internet- en mailberichten.

    De digitale revolutie in volle ontwikkeling.
    Decennia lang communiceerden de mensen vooral met telefoon en brieven. Steeds vaker stellen we nu vast dat deze traditionele media vervangen worden door nieuwe media. De mensen mailen, reageren via websites en blogs. Velen hebben een Facebook of Netlog profiel en praten zo met elkaar.

    Dat is natuurlijk ook de moderne ondernemer niet ontgaan. Een belangrijk deel van zijn commerciële berichten verloopt nu via internet en e-mailprogramma's. En de meest vooruitstrevende zaken gebruiken Facebook of een andere sociaal netwerk bij hun bedrijfsvoering. (zie hiervoor ook het artikels over "Facebook voor bedrijven").

    Dan is het natuurlijk belangrijk om weten hoe de mensen berichten op hun computer, tablet, pda of smartphone lezen. Zo verbetert het leescomfort en maakt u dat men u beter begrijpt. Uiteindelijk leidt dit tot een betere band met uw klanten en tot meer omzet.

    Een goed internet- of mailbericht maakt u op de volgende manier.
    Het grootste probleem is de benadering van zo'n bericht. Een e-mailing is persoonlijker dan een gedrukte rondzendbrief. Een e-nieuwsbrief spreekt de mensen meer aan dan een opgestuurde folder. De grootste fout gebeurt als u een elektronisch bericht "formeel, neutraal of ambtelijk" opstelt. Om dit te vermijden volgt u best volgend stramien.
    • De titel of het onderwerp is het eerste dat wordt opgemerkt. Een goede titel geeft direct de boodschap en de winst weer voor de ontvanger. Hiermee wekt u nieuwsgierigheid op voor uw tekst.
    • Een e-bericht zelf bestaat uit een vaste structuur: onderwerp (titel) - inleiding - 1e alinea - rest van de tekst. De inleiding in een korte samenvatting van het belangrijkste punten. De eerste alinea geeft ook de belangrijkste voordelen voor uw klant weer. Over de 80 % van de mensen lezen niet verder. Maak dus dat deze ook uw bericht verstaan hebben.
    • Uw bericht zelf moet u duidelijk structureren. Gebruik korte zinnen en een directe taal. Schrap alle overbodige woorden (meer dan 30 %) of vervang ze door duidelijke, korte synoniemen.
    • Langere teksten of berichten met meerdere items trekt u uit elkaar. Gebruik korte alinea's met evt. een duidelijke kop er boven. Durf ook voldoende witruimte tussen de blokken zetten. Dit geeft meer duidelijkheid. En in een artikel zet u de keywords (trefwoorden) in het vet. Wie enkel deze leest, krijgt zo een goede samenvatting te zien.
    • Zorg ten slotte dat uw voorstel duidelijk en step-by-step gepresenteerd wordt. Maak duidelijk wat men moet doen. Vraag ook om actie in uw tekst. En heel belangrijk: vergeet zeker deadlines niet te vermelden.
    Besluit.
    Met een e-mailbericht of een computerbericht spreekt u persoonlijk met uw klant of prospect. Zorg er dus steeds voor om sympathiek, aangenaam en dynamisch te schrijven. Maar wel steeds to-the-point blijven. Met wat oefening lukt dit perfect voor commerciële teksten. Gebruik dus gerust a.u.b. als u een vraag stelt. En bedank uw klant in uw mail of nieuwsbrief voor zijn aandacht of zijn reactie. Met een goed uitgekiend, professioneel bericht kan uw respons met ongeveer met 30 procent stijgen.

    13-05-2010 om 10:09 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailing schrijven, e-bericht, e-nieuwsbrief, commercieel bericht, mailbericht schrijven, goede e-nieuwsbrief, tips voor nieuwsbrieven, tips e-mailing
    05-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een e-voucher win je een paar procent meer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De e-voucher is iets minder bekend als promotiemiddel. Nochtans zijn de resultaten hoger dan zonder die techniek. Waarom zijn de resultaten hoger met een e-voucher? Hoe pakt u dat aan en waar moet u op letten?

    De e-voucher is een minder gebruikte reclametechniek.
    Een voucher is eigenlijk "een promesse". Dat is
    een belofte die u als handelaar doet zodat de klant een bepaald voordeel, product of dienst zal krijgen tegen de vermelde voorwaarden. De begunstigde van de e-voucher moet enkel aan de gestelde voorwaarden voldoen.

    Vergelijkende tests wezen uit dat acties die gebruik maakten van een e-voucher gemiddeld
    4 tot 7 procent beter scoorden dan met een traditionele benadering. In de praktijk kan dit een verdubbeling van het resultaat betekenen. Een e-voucher kan worden gebruikt om een kortingsactie te promoten, om een productsample te verdelen, om een tijdelijke actie te stimuleren, enz. De toepassingen zijn legio.

    Waarom verhoogt het resultaat met een e-voucher?
    Dat houdt voor een deel verband met de natuur van de mensen. Een e-voucher is dus een belofte die u maakt aan uw consument om iets te geven onder bepaalde voorwaarden. Dat trekt aan. Nagenoeg iedereen is geneigd om zo'n "bon" te gebruiken. En liefst zo snel mogelijk. Want iedereen krijgt graag een voordeel. De clou zit hem dus in de belofte.

    Ook speelt het mee dat een e-voucher verspreiden,
    een actie uitvoeren betekent. En elke (extra) actie levert natuurlijk ergens resultaat op. Wie twee mailings verstuurt per kwartaal zal -normaal gezien- meer resultaat behalen dan wie dat maar eenmaal doet. Behalve als u niets aan te kondigen heeft natuurlijk, of als de actie krakkemikkig en onprofessioneel wordt uitgevoerd.

    Welke voordelen heeft het gebruik van een e-voucher?
    • Een e-voucher trekt van nature de mensen aan om in actie te komen. Het is immers een belofte die u maakt om iets te geven. En dat is een heel sterke motivator. Het grootste voordeel is louter psychologisch. Men beweert dat de roots terug gaan naar de jeugd waar de ouders kinderen belonen door iets te beloven als ze iets goed doen. En dat voelt goed aan voor wie het voordeel dan krijgt.
    • De klant moet eerst zelf een actie ondernemen vooraleer ze het beloofde krijgen. M.a.w. u haalt gelijk hoe eerst commercieel resultaat vooraleer u iets weggeeft.
    • Een e-voucher is tastbaar en echt. De klant kan deze uitprinten en tonen. Hij kan er naar kijken en al beginnen dromen wat hij met het beloofde zal doen. Bovendien twijfelen minder mensen aan de echtheid van een voucher. Het staat zwart op wit.
    • Een e-voucher wordt heel gemakkelijk doorgegeven aan vrienden, kennissen of familie indien de begunstigde er geen gebruik wil van maken. Dat is nl. nog zo'n eigenschap. Een voordeel laat niemand graag verloren gaan. Wie er niet zelf kan/wil profiteren, geeft het met de glimlach door aan iemand anders. Dat betekent wel een extra (nieuwe) klant voor u.
    • Een e-voucher kan over een langere periode worden ingezet van b.v. een kortingactie. Daar de consument een hogere waarde toedicht aan een voucher, wordt deze beter bewaard dan b.v. een kortingsbon. Loopt een e-voucher over een langere periode, vermeld dan wel duidelijk op de voucher wanneer de actie stopt.
    Besluit.
    Een e-voucher is een minder toegepast promotiemiddel in het internettijdperk. Nochtans stijgen de resultaten met een aantal procent. De e-voucheractie kan gerust over een langere periode gebruikt worden waardoor in bepaalde gevallen het succespercentage verdubbelt ten opzichte van een traditionele actie.

    Een e-voucher is een speciale techniek die wel de nodige kennis vergt om ze succesvol uit te voeren. Ze moet er nl. authentiek en waarachtig uitzien, anders beoordelen de mensen ze als platte reclame en werkt ze niet echt. Voor een goed resultaat laat u ze best uitvoeren door een professionele partner.

    05-05-2010 om 10:03 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-voucher, voucher, kortingsvoucher, kortingsactie, promotieactie, voordeelactie, voucher opmaken, kortingsbon, klantenactie, verkoopactie, gratis bon



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs