2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
24-09-2008
Residentie Edewalle te koop via mini-site.
Vastgoed is een
van de sectoren waarop meest gezocht wordt op internet. Wie interesse
heeft in een appartement, woning of eigendom surft nogal snel op het
net om te zien wat er te koop is, hoe het er uitziet, welke troeven de
omgeving biedt, enz. Daarom hebben de meeste immobiliënkantoren een
goed gestructureerde, vlot navigerende website. Maar een van de nadelen
is wel dat het totale aanbod er op voorkomt, wat vrij wat zoekwerk
vergt van een potentiële klant. Hiervoor biedt de mini-site een goede
oplossing.
Waarom kiezen voor een mini-site voor vastgoed?
De mini-site is niet bedoeld als concurrent van de
hoofdwebsite van een kantoor. Daar is ze met slechts 1 pagina te
beperkt voor. Maar voor een tijdelijk verkoopsproject, b.v. een
appartementsblok een nieuwbouwwijk of een aantal kavels bouwgrond is
dit een uitstekend idee. De mini-site biedt namelijk de mogelijkheid om
een welbepaald aanbod heel specifiek te promoten naar een bepaalde doelgroep en in een welbepaald gebied. Zo kun je een potentiële koper bijna persoonlijk aanspreken.
Bovendien kan een heleboel relevante informatie
worden gelinkt aan deze verkoopssite, b.v. websites van toeristische of
recreatieve troeven van de regio, van de gemeente waar de eigendom
ligt, van de NMBS of De Lijn om de bereikbaarheid met bus of trein snel
na te kijken, en natuurlijk van je hoofdsite zelf om andere
aanbiedingen te consulteren.
Door deze links, en door het gebruik van een uitgekiende zoekwoordenlijst, komt de mini-site gauw bij de eerste zoekresultaten
van de zoekmachines voor. De aangepaste trefwoorden maken bovendien dat
ze enkel verschijnt wie de juiste zoektermen gebruikt, kopers of
geïnteresseerden dus.
Bijkomende troeven van deze mini-site.
Daar er gewerkt wordt met een eigen domeinnaam
kan men klanten direct op dit aanbod laten reageren via e-mail. Er
kunnen eigen mailadressen worden aangemaakt, die intern direct naar de
bevoegde personen worden doorgelinkt. Je kunt zo heel snel reageren op
vragen.
Ook met specifieke Google reclame
(de Google Adwords) kunnen bijkomende wervende boodschappen worden
vertoond in het juiste verkoopsgebied, en met precies bepaalde
zoekwoorden.
De mini-site tenslotte krijgt een eigen teller- en analyseprogramma
mee zodat je na verloop van tijd kunt nakijken welke de populairste
zoekwoorden zijn waarmee men je site bezocht heeft, hoe lang het bezoek
duurde of welke acties men er ondernomen heeft. B.v. een plan
downloaden is zo'n meetbare actie.
Residentie Edewalle
is een van de eersten die nu gebruik maakt van een mini-site om de
luxe-appartementen te verkopen. De eerste resultaten zijn heel
positief. Op een heel korte tijdspanne (1 week) kwam het aanbod actief
en heel snel kwamen reeds reacties.
Meer info over onze websites en de overige
diensten die wij leveren aan KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen,
kijk dan even op www.2trees.be.
Het
internet is van iedereen. Dat is een slogan die op dit moment vrij
sterk in de reclame opduikt. Het is een feit dat tegenwoordig vrijwel
iedereen er mee geconfronteerd wordt in de huidige maatschappij. Maar
wat zijn de voornaamste motieven waarom een website een onmisbaar
medium is voor de moderne zaak?
1. Jezelf en je zaak bekend maken.
Wie
ben je? Waar bevind je zich? Hoe kom je er? Wanneer en hoe kan men je
bereiken? En vooral waarom zo men klant moeten worden? Dat zijn maar
een paar vragen die heel belangrijk zijn voor nieuwe en bestaande
klanten. Een goede website is op het internet een permanent visitekaartje
voor je zaak. Je laat continu jezelf en je bedrijf kennen aan mensen
die voor jou interesse kunnen hebben. Deze aanwezigheid alleen al is
goud waard op voorwaarde dat je webiste goed gemaakt is en er goed
uitziet.
2. Je activiteiten of diensten bekend maken.
Wat
doe je? Hoe doe je het? Ben jij bijzonder gespecialiseerd of gebruik je
speciale, unieke technieken? En welke voordelen biedt jouw werkwijze?
Eenmaal een potentiële klant beslist heeft dat jij hem wel iets te
bieden kan hebben, zijn dit de logische vervolgvragen. Een degelijke
website toont duidelijk je expertise,
laat zien dat je vakbekwaam bent, de technieken van de branche
beheerst. Maar ook dat je speciaal bent, creatief en klantvriendelijk.
Met een professionele website overtuig de een klant voor het eerste
contact van jouw vakbekwaamheid. En dat wekt vertrouwen.
3. Doorgeven van nieuws of voordelen.
Gebeurt
er iets speciaals? Opening van een nieuw pand of installatie van een
nieuwe machine. Maar ook als je een speciaal brevet, diploma of
erkenning kreeg. Of als je een bijzonder project realiseerde is en
website ideaal om hiervan bericht te geven. Vooreerst is dit prima reclame
(bijna net zo goed als mond aan mond reclame) maar bovendien versterkt
het je betrouwbaarheid. Ook voordelen kunnen best gecommuniceerd worden
via het internet. Voordelen kunnen kortingen of koopjes via
nieuwsbrieven zijn, maar ook informatie om winst te halen met jouw
producten of diensten.
4. Verkopen of omzet genereren.
Maak
het je bezoekers gemakkelijk. Eenmaal ze je website gevonden hebben en
beslist hebben dat je hen iets kan bieden, geef ze dan gelijk de kans
om bij je te bestellen. En je kunt dit prima aanwakkeren
met b.v. een extra voordeel bij een volume-aankoop of voor snelle
beslissers, of door te stellen dat een bepaald product maar heel
beperkt aan die voorwaarden kunnen worden besteld. Op dit moment zijn
de klanten zelf vrijwel overtuigd van je expertise en je aanbod. Geef
ze met een doeltreffende website dat extra duwtje om je te contacteren.
5. Nieuwe contacten of klanten werven.
De
meeste mensen die iets zoeken, beginnen momenteel te googlen. Of ze
sturen toffe, leuke, interessante sites door aan hun vrienden of
kennissen. Maar ook doordat een website permanent te bezoeken is,
betekent dit een grote kans om nieuwe contacten te bereiken. En er zijn
een paar bijzonder doeltreffende middelen om dit aan te zwengelen.
Tell-A-Friendacties, of gratis internetwedstrijden al of niet
gecombineerd met e-nieuws- of voordeelbrieven. Op deze manier wordt je
website een mini-olievlek die elke dag een beetje meer uitdijt op het
internet.
Het
internet is belangrijk voor iedereen. Dus neem je best geen risico's
als het over je eigen zaak gaat. Voor professioneel internet doe je dan
ook best beroep op professionele mensen. Want doeltreffend advies kan
best betaalbaar zijn, alleen ben je wel zeker dat het meest kan
opleveren.
2TREES
is gespecialiseerd in doeltreffende websites, betaalbare e-promotie en
perfect werkende online shops voor KMO's, zelfstandigen en vrije
beroepen. Neem gerust vrijblijvend met ons contact op voor een volgende actie.
De mini-sites van 2TREES: veelzijdig en heel efficiënt.
Soms wil je een
specifiek product of dienst extra in het licht stellen. Of een full
webshop kost wel te veel geld om mee te starten, b.v. voor een nieuw
bedrijf. Of je wilt gewoon eens uit de band springen. Voor al deze
toepassingen, en nog voor veel meer, is de mini-site van 2TREES een
uitstekende oplossing.
Wat is een mini-site?
Een mini-site is een volwaardige website die echter maar uit 1 pagina bestaat. Met een volwaardige website bedoelen we dat ze een eigen domeinnaam (webadres) heeft, een eigen titel en beschrijving en dat er ook site-eigen zoekwoorden
worden ingebouwd om snel gevonden te worden door de zoekmachines.
Daarenboven kan een mini-site net evengoed worden uitgerust met een analyseprogramma
zodat de eigenaar een precies beeld krijgt van de bezoeken en
bezoekers, de trefwoorden die gebruikt worden om tot op de site te
komen, de duur van de bezoeken, enz.
Welke voordelen heeft een mini-site?
● Het grote voordeel van een mini-site is de kostprijs.
Daar de site zelf maar uit 1 pagina bestaat, is deze relatief
eenvoudig. Dus is ze snel gemaakt en daardoor is er maar een klein
budget nodig. ● De beperkte grootte en eenvoud van maken zorgt er voor dat ze heel snel online kan komen. Mini-sites die binnen de week op het internet staan, zijn helemaal geen uitzondering. ● Bovendien zijn mini-sites volwaardige websites.
Dat betekent dat ze de basis in zich hebben om later uitgebreid te
worden met meerdere extra pagina's, zodat ze beetje bij beetje een
normale full-site kunnen worden. Ze kunnen dus meegroeien met een zaak. ● Ook aan de domeinnaam van een mini-site kan je eigen e-mailadressen koppelen, zodat je precies weet wie er op de inhoud reageert. ● Doordat mini-sites een eigen domeinnaam en eigen zoekwoorden ingebouwd hebben, kunnen ze heel specifiek gepromoot worden via het internet. Ook deze vorm van promotie is vrij goedkoop, perfect meetbaar en heel efficiënt.
Waarvoor wordt de mini-site zo al gebruikt?
Ze
kunnen eigenlijk voor alles en nog wat worden gebruikt. Dat gaat van
zelfstandige sites tot complementair aan de normale bedrijfswebsite.
Hieronder geven we een aantal toepassingen die momenteel vaak
voorkomen. Maar niets belet ons om gans specifieke toepassingen te
ontwikkelen voor deze 1-pagina sites.
● Een mini-site is heel interessant voor nieuwe starters
die niet echt een budget vrij hebben voor een volledige website, maar
die toch op het internet willen aanwezig zijn. Doordat de mini-site
later kan worden uitgebreid, is deze investering nooit verloren, maar
kan ze modulair meegroeien met de zaak zelf. ● Om een specifiek project
of realisatie te promoten is een mini-site ideaal. Denken we maar aan
de verkoop van woningen in een nieuwbouwwijk of appartementen in een
nieuw te bouwen residentie. Maar ook een kortlopende tentoonstelling,
het zoeken naar gepaste kandidaten voor een vacature, het promoten van
gemeente-actie, fondsenwerven voor een goed doel, enz. halen
uitstekende resultaten uit een mini-site. ● Verder is een mini-site heel geschikt om een tijdelijke promotie
aan te kondigen, naast de normale website van je zaak. Een doorklikknop
zorgt er vervolgens voor dat bezoekers meer informatie kunnen halen op
je normale website, zodat de mini-site een prima aanvulling betekent
van de bezoekers.
Hoeveel kost een mini-site?
Een
mini-site kost standaard EUR 250,00, exclusief BTW. Hiervoor wordt een
passend ontwerp voorgesteld, de inhoud opgebouwd rekening houdend met
je normale huisstijl of de stijl van je branche en het gebruik van een
foto (incl. bewerkingen) is standaard inbegrepen in de prijs. Bovendien
wordt een passende titel ontworpen, een goede beschrijving en een
doeltreffende trefwoordenlijst opgebouwd. Bij
de bovenvermelde prijs moet enkel nog de kostprijs voor de domeinnaam
en webhosting worden bijgeteld. Maar alle andere kosten om op een
professionele manier op het internet aanwezig te zijn, zitten vervat in
de kostprijs.
De mini-site is een nieuwe service van 2TREES,
gespecialiseerd in websites, e-promotie en online shops voor KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen. Wil je meer weten over het gebruik van
een mini-site, of heb je zelf een tof idee dat je gerealiseerd wilt
zien? Neem dan gerust even contact op met Patrick (T 0495/935.325 of E patrick@2trees.be).
Je bedrijf promoten
via het internet én online verkopen winnen dagelijks aan belang voor
wie succesvol wil zijn en blijven. Een online shop wordt dan ook een
vitaal bedrijfselement die zich naast de fysische zaak ontwikkelt. Maar
een webshop is niet altijd hetzelfde. Er is een duidelijk verschil
tussen een B2B en een B2C shop. Een overzicht.
Uitgangspunt.
Men spreekt van B2B of business to business als bedrijven of ondernemers met elkaar
zaken doen. Hier komt het gewoon publiek of de consument niet tussen.
Indien men verkoopt aan het gewoon publiek, eindgebruikers dus, dan
spreekt men van B2C of business to customers. Voor B2C webshops zijn de
verplichte vermeldingen en de te volgen werkwijze strenger. Dit komt
ook doordat de overheid handel drijven met consumenten veel strenger
reglementeert.
Kenmerken van een B2B webshop.
☛ De toegang tot een B2B webshop is afgeschermd voor de toevallige bezoekers. Om binnen te komen heb je steeds een login en paswoord
nodig. Die toegangscodes ontvang je enkel indien je aanvaard bent als
klant en nadat men controleerde of je wel aan de voorwaarden voldoet.
Zo moet je het bewijs leveren dat je handelaar bent (BTW nr.). Maar het
kan ook zijn dat je b.v. een eerste bestelling eerst cash hebt moeten
betalen.
☛ Een B2B webshop is "technischer"
van opvatting. Het zijn steeds professionelen die hier kunnen aankopen
en deze kennen natuurlijk de specificaties, woordgebruik en
specialiteiten van de branche. Er wordt minder belang gehecht aan het
uitzicht. Het gebruiksgemak en de snelheid spelen een grote rol. En er
staat ook andere informatie op, b.v. minimum bestelhoeveelheid,
aantallen per verpakking, verpakkingssoort, enz.
☛ De B2B webshop is eenvoudiger van uitzicht.
Mooie beelden spelen minder een rol, het mogen gerust afbeeldingen uit
een catalogus zijn. Zelfs zwart-wit foto's zijn goed, zolang men maar
ziet waarover het gaat. Omschrijvingen kunnen in een paar
(branche-eigen) woorden gebeuren en toch heel duidelijk zijn.
☛ De bedragen van een B2B webshop mogen gerust exclusief BTW
zijn. Meestal komen hier kortingen per hoeveelheid voor. Voor wie
buitenlandse afnemers heeft, wordt meestal een eenheidsmunt gebruikt of
is er een omrekenmodule ingebouwd.
☛ De betaling
op een B2B site tenslotte gebeurt meestal veel eenvoudiger dan met een
B2C webshop. Bij B2B zijn het immers verkopen tussen professionelen en
hier gelden eigen betaalafspraken. Het kan perfect dan men bestellingen
gewoon uitlevert en dat de factuur met een normale betaaltermijn mag
worden overgeschreven. De factuur kan via de boekhouding met de post
worden verstuurd, of er wordt voor gezorgd dat de klant ze kan
afprinten (pdf-formaat).
Maar voor
de rest komt een B2B webshop quasi overeen met een B2C shop. Beiden
hebben tot doel om te verkopen, omzet te genereren en winst te maken.
Voor beide telt een goede opvolging van bestellingen, het snel
beantwoorden van mails, vlot op de hoogte houden van de staat van
afwikkeling van de bestellingen, enz. En heel belangrijk: maak dat je
bereikbaar bent via telefoon, fax, mail of GSM tegen dat je klant een
mens van vlees en bloed wil bereiken.
Interesse voor een online shop? 2TREES
levert heel performante webshops voor KMO's en zelfstandige ondernemers
vanaf EUR 2.500,00 +BTW in aankoop of vanaf EUR 515,00 +BTW per
kwartaal in huur. Neem gerust met ons contact op.