Camino del norte, Camino Primitivo, Camino Muxía en Fisterra
Inhoud blog
  • Terug naar huis
  • Naar Fisterra 32 km
  • Naar Muxía 32,5 km
  • Naar Olveiroa 35 km
  • Naar Negreira 21 km

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Staptochten 2013, 2014
    En de boer , hij ploegde voort! Eens pelgrim , altijd pelgrim! Na mijn vorige tochten op de jakobswegen ( zie www.bloggen.be/anne_als_pelgrim ) stap ik in 2013 nu op de camino del norte onderweg naar Santiago de Compostela. In 2014 volg ik de camino primitivo door de bergen van Asturias. Na 5 jaar kom ik weer eens aan in Santiago de Compostela zelf! Heerlijk!
    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar huis


    Anne-Marie vat de tocht mooi samen." Le chemin est parsemé d´étoiles et de quelques épines, mais les épines, on ne les regrette pas. Ce n ' est que du bonheur!" ( De weg is bezaaid met sterren en enkele doornen, maar die doornen, daar heb je geen spijt van. Hoe gelukkig ben je hier!)

    Proficiat Anne-Marie! 2680 km te voet afgelegd, helemaal door Frankrijk en Spanje. We konden het goed vinden met elkaar: de Waalse en de Vlaamse. Misschien een goed idee voor onze politici, nu met de regeringsvorming: ga eens samen op pad ! Geloof me of niet, sommige buitenlanders stonden versteld dat wij overeen konden komen! Wat een voorstelling hebben ze wel niet van Vlamingen en Walen ! ...

    Anne-Marie vertrekt met de Europabus ( hier : Salsa) en ik met het vliegtuig. Onze weg vervolgen thuis ! En glimlachen bij elke herinnering ... 

    Ovsasatipolagranafon Calufrisosasaneolmufin! ( Oviedo / San Juan de Villapañada / Salas / Tineo / Pola de Allande / Grandas de Salime / A fonsagrada. Cádavo-Baleira / Lugo / Friol / Sobrado dos Monxes / Santa Irene / Santiago / Negreira / Olveiroa / Muxía / Fisterra )

    Een schitterende camino primitivo ! Ook de omweg naar Sobrado dos Monxes was subliem. Daarna een magische tocht door Galicië naar Muxía en Fisterra.

     17 stapdagen met de gids “ Te voet naar Santiago de Compostela. De Kustroute, Paco Nadal, Elmar 2012”. Meer dan 440 km. 25,9 km gemiddeld per dag … Ik had een rustdag gepland in Santiago. De luchtvaartmaatschappij beschikte daar anders over. Jammer! Op het einde was ik wel vermoeid.

    Blij dat ik weer naar huis kan nu. Met een rugzak vol zalige herinneringen …



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    05-07-2014
    gefeliciteerd
    Anne, gefeliciteerd, je hebt het weer gepresteerd, niet zozeer de kilometers en de afgelegde weg maar je openstaan voor alles en iedereen onderweg. Rijke mens!

    05-07-2014, 16:31 geschreven door Roland Vansteelandt


    Over mijzelf
    Ik ben Anne Verschoore
    Ik ben een vrouw en woon in Mater (Oudenaarde) en mijn beroep is lerares Nederlands en Engels met pensioen.
    Ik ben geboren op 24/04/1953 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: ons plaatselijke Tabitakoor op keyboard begeleiden, Spaanse les volgen en uiteraard wandelen..

    Archief per week
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs